Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Defect display van een Nivona 855 (691)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:14
Onlangs heb ik voor een mooie prijs een Nivona 855 type 691 op de kop kunnen tikken. Helaas is enkel het display kapot. De vorige eigenaar wist mij te vertellen dat het display in de loop van de tijd steeds donkerder is geworden tot hij uiteindelijk niks meer toonde.

Ik heb het apparaat volledig uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Helaas bleek het niet een los contact te zijn (alle kabels waren goed verbonden). Mijn vermoeden is dan ook dat de backlight van het display het loodje heeft gelegd. Echter, een nieuwe display module kost 150 euro nieuw. Dat is niet helemaal de bedoeling en haalt de lol er natuurlijk ook vanaf.

Dus mijn vraag, wie herkent het display en kan me op de goede weg helpen? Het typenummer van de printplaat wijst enkel naar de gehele module terwijl dat deze prima werkt. In eerste instantie dacht ik dat het om een TFT scherm ging maar dat lijkt de andere variant van het apparaat te zijn (691). Een beetje modden om het passend te krijgen is natuurlijk niet direct een probleem ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

https://www.mohargoods.to...-855-858-877-p-12414.html

44 dollar voor een compleet nieuwe module valt nog mee mocht je geen display kunnen vinden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackMonkey
quote:
memphis schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:43:
https://www.mohargoods.to...-855-858-877-p-12414.html

44 dollar voor een compleet nieuwe module valt nog mee mocht je geen display kunnen vinden.
Die webshop had ik ook gevonden, echter lijkt mij die niet echt betrouwbaar:

- FAQ in het frans
- About us gaat over fashion
- Producten is 1 grote hoop, lijkt geen logica in te zitten

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:23
Het lijkt om een OLED scherm te gaan van 128x64 punten. Datzelfde display zit blijkbaar op meerdere machines en lijkt vaker kapot te gaan. (OLEDs kunnen naar verloop van tijd minder licht gaan geven. Hier valt meestal weinig aan te doen.)

Deze machines gebruiken hetzelfde display om de zoektocht makkelijker te maken:
CafeRomatica NICR 830
CafeRomatica NICR 831
CafeRomatica NICR 838
CafeRomatica NICR 840 Marrone
CafeRomatica NICR 845
CafeRomatica NICR 848
CafeRomatica NICR 850
CafeRomatica NICR 855
CafeRomatica NICR 858
CafeRomatica NICR 877

Op een Duits forum is hier ook over gediscussieerd, maar er werd geen duidelijke oplossing gegeven.
(https://komtra.de/forum/i...scht-langsam-so-das-nich/)
Echter is er wel 1 korte post van iemand die zegt een een vergelijkbaar OLED display te hebben gevonden voor 31 euro. Dat zou dan deze moeten zijn:

http://www.lcdstore.de/ep...7406888/Products/BL12864G

Het is een negatief display net als het originele display, maar wel een andere kleur. Al zal dat geen probleem moeten zijn. Het is ook allebei een 20pin uitvoering dus het zou kunnen werken, maar dat kan ik vanaf hier natuurlijk niet zien. (Je kunt even kijken of de maten overeen komen)

Het zou natuurlijk wel een leuk projectje zijn en dan heb je ook meteen een unieke koffiemachine.
Persoonlijk zou ik het display pcb er even afhalen. Met wat flux en eenhetelucht station is dat zo gedaan. Aan de achterkant kun je dan zien welke controller erop zit. Met een beetje geluk is dat een Controller SSD1303 en kun je het zo uitwisselen als het formaat ook klopt. En anders maakt het je zoektocht naar een vergelijkbaar lcd makkelijker.

Succes. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Dit soort projectjes zijn altijd leuk. ;)

edit:
Hier vind je de datasheet van het desbetreffende display:
http://www.bolymin.com.tw...ory=Graphic%20OLED&&remak=
blijkbaar is hij ook leverbaar in het wit en dat is waarschijnlijk de kleur die erop zat. (al lijken de plaatjes mij blauw) Het gaat ook om een vocht bestendig display. Op diezelfde site staat ook nog een exact hetzelfde formaat OLED, maar met een andere controller. (BL12864G2) Die Duitse post zou dus best betrouwbaar kunnen zijn. Enige manier om dat uit te vinden is dus door even je huidige display te desolderen.

zynex wijzigde deze reactie 01-05-2018 17:03 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackMonkey
quote:
zynex schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:51:
Het lijkt om een OLED scherm te gaan van 128x64 punten. Datzelfde display zit blijkbaar op meerdere machines en lijkt vaker kapot te gaan. (OLEDs kunnen naar verloop van tijd minder licht gaan geven. Hier valt meestal weinig aan te doen.)
Heel erg bedankt! Dit lijkt er inderdaad meer op. Ik zal van de week even het scherm los solderen, helaas heb ik hier alleen een soldeerbout met brede punt dus dat gaat nog een klusje worden. Zelf kon ik helaas weinig vinden over mensen met hetzelfde probleem, heb je toevallig in het duits gezocht?

Ik had nog even contact gezocht met het Nederlandse aanspreekpunt van Nivona, helaas ervaren die wel het probleem maar vervangen ze dan ook altijd de gehele module. Dit omdat Nivona niet anders levert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
quote:
BlackMonkey schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:46:
[...]

Die webshop had ik ook gevonden, echter lijkt mij die niet echt betrouwbaar:

- FAQ in het frans
- About us gaat over fashion
- Producten is 1 grote hoop, lijkt geen logica in te zitten
Nergens adresgegevens te vinden bovendien...
Ik ben de laatste dagen een hoop shops op het .top tld tegen gekomen met exact dezelfde teksten op onder andere de returns pagina, en deze valt daar ook onder. Ik heb maar een order geplaatst met nep gegevens, en krijg dan de melding dat mijn bank de CC transactie geweigerd heeft, in plaats van dat mijn credit card een ongeldig nummer heeft, en al lang verlopen was...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zynex
quote:
BlackMonkey schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:12:
[...]

Heel erg bedankt! Dit lijkt er inderdaad meer op. Ik zal van de week even het scherm los solderen, helaas heb ik hier alleen een soldeerbout met brede punt dus dat gaat nog een klusje worden. Zelf kon ik helaas weinig vinden over mensen met hetzelfde probleem, heb je toevallig in het duits gezocht?

Ik had nog even contact gezocht met het Nederlandse aanspreekpunt van Nivona, helaas ervaren die wel het probleem maar vervangen ze dan ook altijd de gehele module. Dit omdat Nivona niet anders levert.
Ik had niet op jouw specifieke model gezocht, maar naar de algemene nivona en zag het toen vaker voorbijkomen. (Wel in het Duits meestal inderdaad). Echter is het niks speciaals. OLED schermen doen dat nu eenmaal.
Hier is bijvoorbeeld een topic over een multimeter met hetzelfde scherm en dezelfde klachten.
(https://www.eevblog.com/f...ent-u1253a-multimeter/50/)
Als het inderdaad het juiste scherm blijft te zijn is er nog 1 groter probleem en dat is het scherm zien te kopen. Het lijkt namelijk uit productie te zijn genomen. Je kunt het waarschijnlijk enkel nog via Chinese sites verkrijgen. (https://www.alibaba.com/p...7.main07.1.cb903530NlhwlT) Die doen alleen bulk, maar vaak kun je wel samples kopen tegen een kleine vergoeding. Of anders enkel het scherm: https://item.taobao.com/i...4&ns=1&abbucket=15#detail Daarvoor zijn echter wel wat soldeervaardigheden nodig. Kijk eerst maar eens of we daadwerkelijk over het goede scherm praten. :+ Al lijkt het me wel vrij aannemelijk, want het is een veelgebruikt oled scherm en er zijn er maar vrij weinig beschikbaar in dat formaat.

Wat betreft het los solderen van het huidige display: idealiter zou je dit doen met een hetelucht station. Ik heb er enkele maanden geleden ook pas voor het eerst 1 aangeschaft, maar ik kan nu echt niet meer zonder. Dit soort klusjes heb je dan meteen gedaan. Echter is zo'n vrij grote connector wel redelijk te doen met een soldeerbout. Een grote punt is in dit geval juist fijn. Dan kun je meerdere punten verhitten en het beetje bij beetje lostrekken. Dit is eigenlijk niet de juiste manier om het te doen, maar het gaat toch maar om een paar headers. Je zal dus niet snel iets beschadigen. Misschien heb je nog wel wat soldeerlitze of zo'n pompje liggen. Met een beetje geluk krijg je dan al de tin pin voor pin weg. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackMonkey
quote:
zynex schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:39:
[...]

Ik had niet op jouw specifieke model gezocht, maar naar de algemene nivona en zag het toen vaker voorbijkomen. (Wel in het Duits meestal inderdaad). Echter is het niks speciaals. OLED schermen doen dat nu eenmaal.
Hier is bijvoorbeeld een topic over een multimeter met hetzelfde scherm en dezelfde klachten.
(https://www.eevblog.com/f...ent-u1253a-multimeter/50/)
Als het inderdaad het juiste scherm blijft te zijn is er nog 1 groter probleem en dat is het scherm zien te kopen. Het lijkt namelijk uit productie te zijn genomen. Je kunt het waarschijnlijk enkel nog via Chinese sites verkrijgen. (https://www.alibaba.com/p...7.main07.1.cb903530NlhwlT) Die doen alleen bulk, maar vaak kun je wel samples kopen tegen een kleine vergoeding. Of anders enkel het scherm: https://item.taobao.com/i...4&ns=1&abbucket=15#detail Daarvoor zijn echter wel wat soldeervaardigheden nodig. Kijk eerst maar eens of we daadwerkelijk over het goede scherm praten. :+ Al lijkt het me wel vrij aannemelijk, want het is een veelgebruikt oled scherm en er zijn er maar vrij weinig beschikbaar in dat formaat.
Daarom vind ik het ook zo'n interessant project :) Mijn ervaringen met de chinezen is gelukkig dat zodra ze begrijpen wat je bedoeld er veel mogelijk is.
quote:
Wat betreft het los solderen van het huidige display: idealiter zou je dit doen met een hetelucht station. Ik heb er enkele maanden geleden ook pas voor het eerst 1 aangeschaft, maar ik kan nu echt niet meer zonder. Dit soort klusjes heb je dan meteen gedaan. Echter is zo'n vrij grote connector wel redelijk te doen met een soldeerbout. Een grote punt is in dit geval juist fijn. Dan kun je meerdere punten verhitten en het beetje bij beetje lostrekken. Dit is eigenlijk niet de juiste manier om het te doen, maar het gaat toch maar om een paar headers. Je zal dus niet snel iets beschadigen. Misschien heb je nog wel wat soldeerlitze of zo'n pompje liggen. Met een beetje geluk krijg je dan al de tin pin voor pin weg. 8)
Goede tip. Ik heb gisteren even de soldeerbout gepakt die ik weet te vinden, maar met deze ging het toch niet helemaal. Je krijgt niet snel genoeg meerdere punten los om er beweging in te krijgen. Ergens moet ik nog een andere hebben liggen met een pompje, deze moet ik even zien te vinden.... :+

Hopelijk in het weekend weer een update, will keep you posted!

• BlackMonkey
@zynex Een update! Ik heb het scherm (met enige moeite) los kunnen solderen:

Het gaat dus inderdaad om een ssd1303, om specifiek te zijn een ssd1303t10 (helaas levert die geen directe hit op). Klopt het dus dat de door jou eerder gelinkte displays (de BL12864G) zouden moeten werken? Passend gaan we hem wel krijgen ;)

• zynex
quote:
BlackMonkey schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:11:
@zynex Een update! Ik heb het scherm (met enige moeite) los kunnen solderen:

[afbeelding]

Het gaat dus inderdaad om een ssd1303, om specifiek te zijn een ssd1303t10 (helaas levert die geen directe hit op). Klopt het dus dat de door jou eerder gelinkte displays (de BL12864G) zouden moeten werken? Passend gaan we hem wel krijgen ;)
Goed bezig! :) Ik heb ook even gekeken, maar ik kan niet direct uitvinden wat het verschil is. Als ik kijk naar de datasheet van een normale ssd1303 lijkt het me dat de nummers erachter iets zeggen over het aantal pinnen en de pitch van de ribbon cable. (als je dus enkel het lcd zou vervangen, zou je daar dus op moeten letten, maar dat is vrij lastig. Wel een stuk goedkoper)

Persoonlijk heb ik er wel vertrouwen in dat het gaat werken. De controller is immers hetzelfde, dus het koffiezet apparaat zou de boel gewoon moeten kunnen aansturen. Het enige waar je dan op moet letten is of of de pin's overeen komen. Ik zie echter overal dezelfde 20pin package voorbij komen voor deze controller (ik weet eerlijk gezegd niet wat gebruikelijk is). Het lijkt me dus niet waarschijnlijk dat ze bij Nivona daar dachten om zelf een breakout board te ontwerpen met aparte aansturing.

Als ik zo kijk naar de afbeelding lijken de sporen ook aardig overeen te komen. Wat je zou kunnen doen is even met een multimeter kijken of er op pin 1 ook echt 3.3v staat en of pin 2 een ground connection is. (De rest is wat moeilijker te meten.) Als dat zo is, zou ik persoonlijk wel de gok durven wagen.
Meet dus even die pinnen door en beslis dan. :) )

Je hebt trouwens wel geluk als je nu snel beslist. SOSelectronics heeft een batch binnen gekregen. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. (https://www.soselectronic...n/bl-12864g-ernhn-1-52156) 38 euro inclusief verzendkosten verzonden vanuit Europa. En dus geen geklooi met het solderen van een flat kabel.

Edit: alles wat voor de ribbon cable zit is dus voor de duidelijkheid gewoon een breakoutboard met een Boost converter die van 3,3v 12v maakt voor het display. T10 verwijst naar de 31pin variant. Ik begin echter te twijfelen aan dit breakout board. Je moet even de traces goed nalopen. Het is erg toevallig dat je online een soortgelijk 20pin package ziet, maar deze hoeft niet hetzelfde te zijn. Het kan wel zelf ontworpen zijn. In dit geval moet je enkel het scherm vervangen. (Die op het bordje hierboven zou dus moeten werken, maar het breakout board zelf niet per se). Als dat break out board niet overeen komt, is het misschien goedkoper om via Azië enkel een 31pin ssd1303 scherm te kopen. (Hier meer info: http://new.mash.webclient...sonstiges/47-agilentu1252)

Hopelijk kun je hiermee vooruit. 8) Het zou leuk zijn als je ons op de hoogte blijft houden. ;)

zynex wijzigde deze reactie 11-05-2018 02:07 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackMonkey
quote:
zynex schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:01:
[...]

Goed bezig! :) Ik heb ook even gekeken, maar ik kan niet direct uitvinden wat het verschil is. Als ik kijk naar de datasheet van een normale ssd1303 lijkt het me dat de nummers erachter iets zeggen over het aantal pinnen en de pitch van de ribbon cable. (als je dus enkel het lcd zou vervangen, zou je daar dus op moeten letten, maar dat is vrij lastig. Wel een stuk goedkoper)

Persoonlijk heb ik er wel vertrouwen in dat het gaat werken. De controller is immers hetzelfde, dus het koffiezet apparaat zou de boel gewoon moeten kunnen aansturen. Het enige waar je dan op moet letten is of of de pin's overeen komen. Ik zie echter overal dezelfde 20pin package voorbij komen voor deze controller (ik weet eerlijk gezegd niet wat gebruikelijk is). Het lijkt me dus niet waarschijnlijk dat ze bij Nivona daar dachten om zelf een breakout board te ontwerpen met aparte aansturing.

Als ik zo kijk naar de afbeelding lijken de sporen ook aardig overeen te komen. Wat je zou kunnen doen is even met een multimeter kijken of er op pin 1 ook echt 3.3v staat en of pin 2 een ground connection is. (De rest is wat moeilijker te meten.) Als dat zo is, zou ik persoonlijk wel de gok durven wagen.
Meet dus even die pinnen door en beslis dan. :) )

Je hebt trouwens wel geluk als je nu snel beslist. SOSelectronics heeft een batch binnen gekregen. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. (https://www.soselectronic...n/bl-12864g-ernhn-1-52156) 38 euro inclusief verzendkosten verzonden vanuit Europa. En dus geen geklooi met het solderen van een flat kabel.

Edit: alles wat voor de ribbon cable zit is dus voor de duidelijkheid gewoon een breakoutboard met een Boost converter die van 3,3v 12v maakt voor het display. T10 verwijst naar de 31pin variant. Ik begin echter te twijfelen aan dit breakout board. Je moet even de traces goed nalopen. Het is erg toevallig dat je online een soortgelijk 20pin package ziet, maar deze hoeft niet hetzelfde te zijn. Het kan wel zelf ontworpen zijn. In dit geval moet je enkel het scherm vervangen. (Die op het bordje hierboven zou dus moeten werken, maar het breakout board zelf niet per se). Als dat break out board niet overeen komt, is het misschien goedkoper om via Azië enkel een 31pin ssd1303 scherm te kopen. (Hier meer info: http://new.mash.webclient...sonstiges/47-agilentu1252)

Hopelijk kun je hiermee vooruit. 8) Het zou leuk zijn als je ons op de hoogte blijft houden. ;)
Bedankt voor de uitgebreide reacties! Ik heb helaas zo even geen multimeter bij de hand dus het controleren van de pinnen is helaas even niet mogelijk. Maar als ik jou reacties zo lees is het misschien sowieso handiger (en goedkoper :*) ) om het display zelf te vervangen i.p.v. het hele breakout board? In principe is ie toch al stuk..... Ik had de eerder gelinkte Alibaba verkoper een bericht gestuurd voor de prijs van 1 losse display module maar die vroeg meer dan 70 dollar (35 dollar shipping 8)7 ).

Is het solderen (met scherpe punt) goed te doen van een dergelijk display of is dit te klein om zelf te doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-04 22:11

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• zynex
quote:
Ik ben ook wel benieuwd of het de ts intussen nog gelukt is. Leek me een leuk project.

Maar volgens mij werken de bovenstaande diaplays niet. Die hebben een ssd1309 controller. Deze is nieuwer en een stuk beter leverbaar, maar de pin out is iets anders.

• BlackMonkey
@teacher @zynex Helaas ben ik nog niet veel verder dan mijn eerdere bericht. Ben momenteel erg druk dus heb nog niet helemaal tijd gehad om alles nauwkeurig verder uit te zoeken. Ondertussen heb ik wel een multimeter bemachtigd, helaas heb ik hier nog geen goede meting mee kunnen doen. Op de stand 20V (ping 1 en 2 vanaf links) kreeg ik een meting van 0,3 (uit mijn hoofd) wat mij erg sterk lijkt. Wanneer ik wat meer tijd heb kan ik dit even in alle rust proberen.

Echter speel ik wel nog steeds met dezelfde gedachten als eerder. Zou het bestellen van een nieuw display zonder board niet nog steeds het makkelijkste en goedkoopst zijn? Dit omdat ik dan zeker weet dat hij compatibel is. Hoop alleen niet dat ik in al mijn enthousiasme het board al gesloopt hebt.

• zynex
Als je alleen dat display kan bestellen (hetzelfde) weet je wel zeker dat het gaat werken mits het originele bordje niet stuk is en alles goed gesoldeerd is. Al denk ik persoonlijk niet dat je het originele bordje zo snel kan stuk maken. Dan moet je ergens ernstig kortsluiting hebben gemaakt en dat zie ik niet zo snel gebeuren. Ook het desolderen van die header zal niet snel iets beschadigd hebben. De meeste hitte wordt direct afgevoerd. Enige wat er kon gebeuren is dat de traces beschadigd zijn, maar dat valt wel mee zo op het eerste gezicht.

Ik kan alleen niet zien hoe die flex kabel eruitziet. Is het aan de bovenkant helemaal een flexkabel (zeg maar dat kapton plastic) ? Of zie ik het goed en kun je in het midden van de flexkabel direct met je soldeerbout bij de sporen? Als dat laatste het geval is, is het vrij makkelijk te solderen. Met wat flux gaat dat allemaal prima lukken. Flux zorgt ervoor dat het allemaal prima op zijn plek vloeit en blijft vloeien. Mocht je dus ergens per ongeluk sluiting maken, dan kun je er gewoon nog een keer overheen met je soldeerbout totdat alle tin op de goede plek zit.

Echter, als het zo'n flexkabel is waarbij je niet bij de sporen kan van de bovenkant wordt het een stuk lastiger. Dan zul je met soldeerpasta en hetelucht moeten werken.

ohja, en je kunt altijd een keertje oefenen met je huidige display natuurlijk. Die is toch al kapot. Het los solderen is echter iets dat wel een heel stuk makkelijker gaat met een hetelucht station (en dat hoeft echt geen duur ding te zijn. ) Het scheelt je in de toekomst in ieder geval een heleboel ergernis. :+

zynex wijzigde deze reactie 06-06-2018 23:34 (10%)

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-04 22:11

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

quote:
zynex schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:43:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of het de ts intussen nog gelukt is. Leek me een leuk project.

Maar volgens mij werken de bovenstaande diaplays niet. Die hebben een ssd1309 controller. Deze is nieuwer en een stuk beter leverbaar, maar de pin out is iets anders.
Ja, ik zie het nu ook in de datasheet. Jammer!

Wise enough to play the fool

• hjt258
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 02-11-2018
Ik heb het Nivona display gerepareerd met behulp van de Bolymin BL 12864G ERNHn module van SOS electronic https://www.soselectronic...n/bl-12864g-ernhn-1-52156

Ivm minimaal bestelbedrag had ik er twee besteld (gelukkig, want ik heb er één beschadigd :)

Ik zag het niet zitten om de OLED los te maken van de nieuwe module en op de bestaande print te zetten. Bij het verwijderen van de OLED op de bestaande print ging de flatcable nl. al aan alle kanten kapot.

Daarom na wat research de Bolymin BL 12864G ERNHn module met een Dremel slijpschijf aan alle kanten op maat gemaakt zodat hij in de behuizing past. Dat moet je met beleid doen, b.v. de flatcable naar de OLED met een plaatje ijzer beschermen als je slijpt en alles goed ontbramen. Het metalen beschermkapje heb ik verwijderd en de OLED met dubbelzijdig tape vastgeplakt op het printje (zover mogelijk naar boven).

Verder heb ik de besturing print en de Bolymin BL 12864G ERNHn module met dunne kabel op elkaar aangesloten. Daarvoor heb ik een pin mapping gemaakt van beide prints.

Tenslotte de uitstekende stukjes plastic uit de behuizing verwijderd om beschadiging/perforatie van de kwetsbare OLED flatcable te vermijden (daardoor is mn eerste module deels kapot gegaan)

Daarna getest en alles weer in elkaar gezet. Display werkt weer.

Update:

Link (tijdelijk) naar plaatjes en bestanden:
https://www.dropbox.com/s...HfT01MiT_8mMhoGVMWDa?dl=0

hjt258 wijzigde deze reactie 02-11-2018 20:02 (9%)

• BlackMonkey
@hjt258 Goed om te horen! Ik heb juist net een hot air gun besteld omdat ik dit project weer op wil pakken. Vet dat het je gelukt is, ik ben erg benieuwd naar de plaatjes.

Je kan je afbeeldingen hier uploaden: https://imgur.com/upload
Deze kan je vervolgens via de BB-code direct hier delen. Mocht je hulp nodig hebben kan je ook even een DM sturen.

• hjt258
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 02-11-2018
@BlackMonkey heb het even via een dropbox map opgelost

• BlackMonkey
hjt258 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:51:
@BlackMonkey heb het even via een dropbox map opgelost
Bedankt! Schept veel duidelijkheid en natuurlijk de wetenschap dat het mogelijk is.
Ik was nog wel benieuwd, klopt het dat het orginele scherm blauw was en deze geel (niet dat het wat uitmaakt)?

Ik wacht nog even op mijn hetelucht en ga dan beoordelen wat ik als volgende stap ga doen: jou oplossing of het losse oled scherm vervangen. Gelukkig is dit apparaat over dus ik heb niet echt haast.

Grappig is trouwens dat dit topic door het eerder benoemde duitse forum ook is gevonden. Ben dus benieuwd of er ook nog enkele duitsers deze oplossing gaan proberen. :)

• KappeNou
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 25-04 22:43
Grappig dit te vinden. Die van mij heeft ook de geest gegeven. Maar als ik op de draai knop druk om koffie te zetten doet hij niets. Ben benieuwd of het dan alleen het display is of ook iets anders zoals de kabel.
Bij mij werd het display ook steeds donkerder

>PC specs<

• Rosenkopf
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 08-03 18:29
Hallo, in Duitsland wordt dit probleem niet hardhandig vervolgd. Maar nu is het moment waarop steeds meer beeldschermen defect zijn.
Het moet een OLED zijn met SSD 1303 als vervanging. Ik heb nog geen deel uit China kunnen halen. De Russen hebben er een paar, maar ze leveren niet.
Heeft iemand een afleveradres?
groet

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:09

Damic

Afwezig soms

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• zynex
Rosenkopf schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:23:
Hallo, in Duitsland wordt dit probleem niet hardhandig vervolgd. Maar nu is het moment waarop steeds meer beeldschermen defect zijn.
Het moet een OLED zijn met SSD 1303 als vervanging. Ik heb nog geen deel uit China kunnen halen. De Russen hebben er een paar, maar ze leveren niet.
Heeft iemand een afleveradres?
groet
Ik heb hier in het verleden al een link gepost:
https://www.soselectronic...n/bl-12864g-ernhn-1-52156

Gewoon in de gaten houden. Die krijgen ze vaker binnen en je kan ze ook op request bestellen. Een paar maanden terug hadden ze er een paar honderd op voorraad, dus schijnbaar is er nog redelijk wat vraag naar. (rond de 40 euro geloof ik.)

Zelf raden ze deze aan als vervanging:
https://www.soselectronic...bl-12864g2-ernhn-1-300047

Ik kan niet garanderen dat dit werkt, maar de pinout/afmetingen komen in ieder geval overeen. Dit is een spd0301 controller waar ik maar vrij weinig over kan vinden, maar het lijkt gewoon een exacte vervanging van de s1303.

zynex wijzigde deze reactie 11-02-2019 18:45 (24%)

• jvotweak
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 18-02 16:44
wie heeft voor mij informatie om de nivona 850 te demonteren?
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True