Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn ouders zijn toe aan een nieuw system, waar ze prettig op kunnen surfen, facebook games kunnen spelen met meerdere browsers tegelijk. Ze luisteren graag muziek op de computer en willen goede kwaliteit geluid hebben. Daarnaast zou het fijn zijn dat het systeem niet al te veel geluid maakt aangezien de computer in de woonkamer komt te staan, waarschijnlijk voor wel weer rond de 4-5 jaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro tenzij er goede argumentatie is om meer of minder uit te geven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle rand apparatuur is aanwezig. Specifiek van belang is een SSD Samsung Evo 830 128GB en nog 1,5TB voor opslag voor muziek.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve Hardeschijven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor: AMD 2400G Boxed: Reden hiervoor is voldoende CPU en grafische kracht om goed Facebook games te spelen (meerder browsers)
Moederbord: MSI Carbon: Keuze is omdat hier de Realtek 1220 op zit die goede kwaliteit audio zou leveren, daarnaast is het ruimte voor 4 geheugenbankjes voor eventuele uitbreiding op de 8GB.
Behuizing: Fractal S vind ik een neutrale goed uitziende behuizing, degelijk en ruimte voor ATX moederbord.
Geheugen: Ik denk dat in eerste instantie 8GB wel voldoende is, wel 3000mhz aangezien AMD processor hier baat bij heeft. 2x4GB voor dual channel.
Voeding: 400 silver, volgens mij goede prijs kwaliteitsverhoudeding en still
Cooler: Ik vermoed dat de Artic toch echt stiller is dan de meegeleverde fan van AMD zelf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Still, goede audio output en zeker paar jaar simpele taken kunnen uitvoeren.
Ga je overklokken?
Nee, in eerste instantie niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag een goed review hoe individuele producten met elkaar samen werken en voorstellen voor alternatieven die eventueel sneller, goedkoper of van betere kwaliteit zijn.
Mijn ouders zijn toe aan een nieuw system, waar ze prettig op kunnen surfen, facebook games kunnen spelen met meerdere browsers tegelijk. Ze luisteren graag muziek op de computer en willen goede kwaliteit geluid hebben. Daarnaast zou het fijn zijn dat het systeem niet al te veel geluid maakt aangezien de computer in de woonkamer komt te staan, waarschijnlijk voor wel weer rond de 4-5 jaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro tenzij er goede argumentatie is om meer of minder uit te geven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle rand apparatuur is aanwezig. Specifiek van belang is een SSD Samsung Evo 830 128GB en nog 1,5TB voor opslag voor muziek.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve Hardeschijven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor: AMD 2400G Boxed: Reden hiervoor is voldoende CPU en grafische kracht om goed Facebook games te spelen (meerder browsers)
Moederbord: MSI Carbon: Keuze is omdat hier de Realtek 1220 op zit die goede kwaliteit audio zou leveren, daarnaast is het ruimte voor 4 geheugenbankjes voor eventuele uitbreiding op de 8GB.
Behuizing: Fractal S vind ik een neutrale goed uitziende behuizing, degelijk en ruimte voor ATX moederbord.
Geheugen: Ik denk dat in eerste instantie 8GB wel voldoende is, wel 3000mhz aangezien AMD processor hier baat bij heeft. 2x4GB voor dual channel.
Voeding: 400 silver, volgens mij goede prijs kwaliteitsverhoudeding en still
Cooler: Ik vermoed dat de Artic toch echt stiller is dan de meegeleverde fan van AMD zelf.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 139,- | € 139,- |
| 1 | MSI B350 Gaming Pro Carbon | € 110,90 | € 110,90 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Arctic Freezer 33 | € 23,99 | € 23,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 CM 400W | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 509,74 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Still, goede audio output en zeker paar jaar simpele taken kunnen uitvoeren.
Ga je overklokken?
Nee, in eerste instantie niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag een goed review hoe individuele producten met elkaar samen werken en voorstellen voor alternatieven die eventueel sneller, goedkoper of van betere kwaliteit zijn.