Toon posts:

Webwinkel komt levertijd niet na, kan dit zomaar ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Recentelijk heb ik een barbecue besteld bij een goed gewaardeerde en bekende webshop. Bij het product werd (en wordt nog steeds) vermeld dat deze binnen 2 a 3 dagen leverbaar was.

Na 2 weken had ik het artikel nog steeds niet binnen dus heb ik contact opgenomen met de klantenservice die me doodleuk verteld dat ze problemen hebben met hun leverancier en het nog twee weken kan duren.

Voor zover ik heb kunnen vinden online zijn deze gestelde levertijden bindend, maar ik kan niet echt vinden wat ik in dit geval kan doen naast mijn order annuleren.

Mag ik bijvoorbeeld eisen dat ze dit product hoe dan ook leveren (al moeten ze het ergens anders vandaan halen), je koopt immers niet iets online om vervolgens een maand te moeten wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ondanks dat de consumentenbond ook niet altijd gelijk heeft, toch maar een verwijzing: https://www.consumentenbo...tijd/levertijd-bestelling

Voor specifiek advies of bevestiging / ontkrachting van informatie uit de link kan @Verwijderd wellicht beter helpen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Detmer op 01-05-2018 13:55 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:11
Tuurlijk kan dit, maar als je ‘m niet meer wilt dan bestel je hem toch af? Ze kunnen hem anders versturen maar als je hem toch direct retourneert schiet dat niet op voor ze. Bestel je hem elders.

Nb; gok dat in de AV keurig uitgelegd staat dat de levertijden geen garantie maar een indicatie zijn. Wat ik ook niet onredelijk vind, aangezien ze afhankelijk zijn van diverse derden.

Edit: prima link @Detmer (y)

[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 01-05-2018 13:51 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 08:40
Mag ik bijvoorbeeld eisen dat ze dit product hoe dan ook leveren (al moeten ze het ergens anders vandaan halen), je koopt immers niet iets online om vervolgens een maand te moeten wachten.
Nee dit mag/kun je niet, zoals je zelf al aangeeft zijn de levertijden een indicatie, wat je wel kunt en mag doen is de koop ontbinden, en het betreffende toestel ergens anders halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat dit een indicatie is ... maar 2 a 3 dagen (wat er nu nog steeds op de website staat) is wel iets anders dan een maand. Als ik dat soort 'indicaties' geef aan mijn klanten qua uren voor projecten houdt het heel erg snel op denk ik,

Vooral het feit dat ze gewoon niets melden stuit me eigenlijk het meest tegen de borst. Nu moest ik er zelf achteraan (na twee weken) om te horen te krijgen dat de levering vertraging oploopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:11
@Verwijderd ontbinden dus, andere winkel kiezen. Das je recht en ook nog eens gezond verstand. Als genoeg klanten dat doen worden ze er vast scherper op?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:44
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:47:
Het is inderdaad vervelend, en snap daarbij dat je wellicht gewoon wilt kunnen BBQ'en dit weekend. Maar je hebt niks te 'eisen'. :-(

Inderdaad gebrekkige communicatie vanuit hen dat zij niet even een melding doen van de gewijzigde levertijd. Als het je zo dwars zit dan annuleer je gewoon de bestelling en koop je het product ergens anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja... zal weinig anders op zitten helaas. Nu maar hopen dat ze de door hen aangegeven termijn van terugsstorten wel handhaven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Problemen met aanleveringen kan ook duiden op cashflow problemen bij het bedrijf waar jij je BBQ koopt.
Iets om over na te denken.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:08:
Tja... zal weinig anders op zitten helaas. Nu maar hopen dat ze de door hen aangegeven termijn van terugsstorten wel handhaven ;)
Die terugbetaaltermijn is zover mij bekend tegenwoordig wettelijk op maximaal 14 dagen gezet, maar IANAL.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
14 dagen zou een giller zijn, dan zou het net zo lang wachten zijn als op het product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:19:
14 dagen zou een giller zijn, dan zou het net zo lang wachten zijn als op het product
14 dagen volgens art. 6:230r BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij Decathlon ?

Volgens mij kun je de order ontbinden/annuleren en je geld terug vragen na deze termijn.
(ik had trouwens al eerder info gevraagd ipv zo lang te wachten)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hackus , nope ... niet bij Decathlon.

Je hebt ergens wel gelijk, maar gezien het barbecue weer ook wat uitbleef had ik niet echt mega haast ;) Maar na 10 dagen vond ik het wel genoeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Bel eens wat andere winkels om te kijken of hun ook lever problemen hebben. Meestal is hij namelijk nergens makkelijk te bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
loki504 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:29:
Bel eens wat andere winkels om te kijken of hun ook lever problemen hebben. Metaal is hij namelijk nergens makkelijk te bestellen.
Hoe weet je dat hij meestal nergens makkelijk te bestellen is? TS heeft volgens mij nog nergens aangegeven welke bbq hij heeft besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gadgeteer schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:28:
[...]

Hoe weet je dat hij meestal nergens makkelijk te bestellen is? TS heeft volgens mij nog nergens aangegeven welke bbq hij heeft besteld?
ik denk dat Metaal = Misschien moet zijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:29
Vind je? Ik vind het heel redelijk.

14 dagen, geen werkdagen... Niet iedereen is een 100% geautomatiseerde Bol.com of Amazon; er kunnen zo al 3 of 4 dagen (weekeinde, feestdagen) zitten tussen jouw bericht dat je wil ontbinden en de eerste persoon die er naar kijkt, en ook banken hebben dagen waarop ze geen zaken doen en bieden over het algemeen ook geen harde garanties over doorlooptijden, dus reken daar nog een paar dagen voor. Dan nog het doorsturen van de servicedesk naar de financiële administratie, degene die dat afhandelt heeft vandaag een papadag dus dat is weer een dag extra...

Niks mis met een maximumtermijn van 14 dagen. Als het sneller kan, graag, maar wettelijke termijnen moeten redelijk en billijk zijn, en veel korter dan 14 dagen vereisen is al snel niet meer redelijk...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Paul Ik vind 14 dagen best wel aanzienlijk om iets terug te betalen. Een week wou ik nog ergens in kunnen komen voor een kleine organisatie die niet compleet geautomatiseerd is, maar het gaat om een grote webshop die naast barbecues voornamelijk computer hardware verkoopt.

Zij geven zelf aan dat het een paar dagen duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:46:
@Paul Ik vind 14 dagen best wel aanzienlijk om iets terug te betalen. Een week wou ik nog ergens in kunnen komen voor een kleine organisatie die niet compleet geautomatiseerd is, maar het gaat om een grote webshop die naast barbecues voornamelijk computer hardware verkoopt.

Dat klopt dan toch precies. Het moet zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:29
Ah, en hoe had je in de wet onderscheid willen maken tussen "een kleine organisatie die niet compleet geautomatiseerd is" en "en grote webshop die naast barbecues voornamelijk computer hardware verkoopt"?

Los daarvan is een 7 kalenderdagen gewoon niet realistisch als MAXIMUM. Mensen willen alles maar sneller, sneller, SNELLER, maar je moet wel realistisch blijven.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik snap dit soort topics nooit zo goed....

Dat een webshop niet conform afspraak kan leveren is vervelend. Maar waarom meteen vervelend worden en dingen willen eisen?

Annuleer dat ding gewoon als het je niet bevalt en bestel hem ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wootism schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:04:
Maar waarom meteen vervelend worden en dingen willen eisen?
In dit geval lijkt het erop dat de winkel bewust verkeerde informatie geeft op hun website. Mensen die nu bestellen denken nog steeds binnen een paar dagen hun barbecue in huis te hebben. Dan snap ik de frustratie van de TS wel. Slechte reviews zijn het enige dat helpt tegen dit soort winkels die hun zaakjes niet op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:47:
Hi,

Recentelijk heb ik een barbecue besteld bij een goed gewaardeerde en bekende webshop. Bij het product werd (en wordt nog steeds) vermeld dat deze binnen 2 a 3 dagen leverbaar was.

Na 2 weken had ik het artikel nog steeds niet binnen dus heb ik contact opgenomen met de klantenservice die me doodleuk verteld dat ze problemen hebben met hun leverancier en het nog twee weken kan duren.

Voor zover ik heb kunnen vinden online zijn deze gestelde levertijden bindend, maar ik kan niet echt vinden wat ik in dit geval kan doen naast mijn order annuleren.

Ik vind pas na 2 weken contact opnemen met de klantenservice als je een product verwacht binnen 2 a 3 dagen aanzienlijk vreemder......Klein of groot maakt niet uit, processen kosten tijd en dat kan binnen enkele dagen geregeld zijn, maar door omstandigheden ook langer. Dan is 2 weken heel redelijk voor alle partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wootism schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:04:
Ik snap dit soort topics nooit zo goed....

Dat een webshop niet conform afspraak kan leveren is vervelend. Maar waarom meteen vervelend worden en dingen willen eisen?

Annuleer dat ding gewoon als het je niet bevalt en bestel hem ergens anders.
"Meteen vervelend worden" deed ik dus niet ... ik heb eerst nog twee weken gewacht, want uiteraard kan het weleens gebeuren dat iets later binnenkomt, toen heb ik pas contact opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:58:
[...]
Als ik dat soort 'indicaties' geef aan mijn klanten qua uren voor projecten houdt het heel erg snel op denk ik,
Stel jij geeft een indicatie van het aantal uren dat je nodig hebt voor een project maar gaandeweg blijk het aanzienlijk meer werk te zijn dan gedacht en heb je meer tijd nodig. Wat doe je dan als de klant van je eist dat je toch volgens de oorspronkelijke planning levert?
Daar heb je het antwoord op je vraag uit de TS :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:13:
[...]

"Meteen vervelend worden" deed ik dus niet ... ik heb eerst nog twee weken gewacht, want uiteraard kan het weleens gebeuren dat iets later binnenkomt, toen heb ik pas contact opgenomen.
Dus je hebt ze al extra tijd gegeven boven de oorspronkelijke vermoedelijke levertijd van 2-3 dagen.
Als je twee weken hebt gewacht, heb je voldoende tijd gegeven om te leveren en hebben ze voldoende gelegenheid gehad om te leveren of te vertellen dat ze later leveren.

Voldoende tijd is 2x de afgesproken tijd (2-3 dagen in jouw geval), als ik dat consumenten bond artikel lees, jij heb nog veel langer gewacht. Dat je eerder geen contact met hen opgenomen is volgens mij niet relevant.

Dus als je het niet meer van hen wilt en bij een ander wilt shoppen, direct annuleren.

[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 02-05-2018 14:23 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
jeanj schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:22:
[...]
Dus je hebt ze al extra tijd gegeven boven de oorspronkelijke vermoedelijke levertijd van 2-3 dagen.
Als je twee weken hebt gewacht, heb je voldoende tijd gegeven om te leveren en hebben ze voldoende gelegenheid gehad om te leveren of te vertellen dat ze later leveren.

Voldoende tijd is 2x de afgesproken tijd (2-3 dagen in jouw geval), als ik dat consumenten bond artikel lees, jij heb nog veel langer gewacht. Dat je eerder geen contact met hen opgenomen is volgens mij niet relevant.

Dus als je het niet meer van hen wilt en bij een ander wilt shoppen, direct annuleren.
Anuleren kan zelfs al 1 minuut na bestelen on WKOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:50:
@Hackus , nope ... niet bij Decathlon.

Je hebt ergens wel gelijk, maar gezien het barbecue weer ook wat uitbleef had ik niet echt mega haast ;) Maar na 10 dagen vond ik het wel genoeg geweest.
Wat heb je nu ondernomen ?
De terugbetalingstermijn van 14dagen is in de praktijk wel eerder is mijn ervaring, ook bij kleinere shops.
maar sommige lijken er gebruik van te maken in hun voordeel door zlm te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 22:03

ITsEZ

parttime all-rounder

Alternate? De service daar is altijd al om te huilen geweest. Ben benieuwd wanneer je het terug hebt.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:56
Hackus schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:45:
[...]

De terugbetalingstermijn van 14dagen is in de praktijk wel eerder is mijn ervaring, ook bij kleinere shops.
maar sommige lijken er gebruik van te maken in hun voordeel door zlm te wachten.
Betalingsverkeer kost ook gewoon geld. Voor de grote financiele pakketten wordt dit in batches gedaan richting de bank en dat zal dan ongeveer 1 keer per week zijn. Die gaan niet voor elke (terug) betaling een aparte opdracht richting de bank sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jongetje schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:42:
[...]

Betalingsverkeer kost ook gewoon geld. Voor de grote financiele pakketten wordt dit in batches gedaan richting de bank en dat zal dan ongeveer 1 keer per week zijn. Die gaan niet voor elke (terug) betaling een aparte opdracht richting de bank sturen.
Waarom quote je mij eigenlijk ? onderstaand is wat ik schrijf, dus je reactie lijkt me niet aan mij gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
jongetje schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:42:
[...]

Ik weet niet met wat voor dinosaurier pakketten/bedrijven jij ervaring hebt, maar 1 of 2 of 3 dagelijkse batches zijn wel redelijk standaard hoor.

Wekelijks levert veels te veel rompslomp op qua betalingen die tussentijds gedaan moeten worden.

Juist de kleinere (/zolderkamer) shops zullen wekelijks dit soort dingen doen (even de administratie bijwerken vrijdagmiddag en dan de betalingen de deur uit doen) terwijl de grotere jongens het minimaal dagelijks doen.
Pagina: 1