Zie door bomen bos niet meer; nVidia Shield enige optie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Op dit moment heb ik een heel oude WD TV Live Hub met een 1 TB schijf erin waarop al mijn films staan. Die wil ik vervangen door een modernere mediaspeler. Ik ben me nu al een aantal dagen aan het inlezen, maar hoe meer ik lees, hoe meer het me duizelt over de keuzen die er tegenwoordig zijn. Maar steeds kom ik uit bij de Nvidia Shield, maar ik vraag me af of ik niet iets over het hoofd zie dat een goedkoper (en misschien beter?) alternatief is. Zouden jullie kunnen meedenken?

Vereisten:
- 4K mogelijkheid
- besturingssysteem moet een beetje future proof zijn met updates (dus niet al na een paar maanden al verouderd)
- moet de meest gangbare video formaten kunnen afspelen (o.a. mkv, H264, H265)
- via HDMI verbinden met TV
- USB-poort om een externe drive van minstens 1 TB aan te hangen (bij voorkeur USB 3.0 en bij voorkeur drive zonder external power)
- mogelijkheid om mijn Synology NAS (DS212) te benaderen waar ook content op staat (zonodig via bv Plex)
- geluidsopties zijn iets minder belangrijk omdat ik geen uitgebreide home theatre audio set heb
- bij voorkeur bediening via smartphone app of afstandsbediening

Beste antwoord (via JazzMatazz op 28-05-2018 22:55)

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 22:12
Waarom zo'n dure oplossing?
Ik stream vanaf mijn 215+ alles via een €30 tv boxje met s905X processor. Hier staat standaard vaak een oudere Android op, maar het is zelfs voor mij heel eenvoudig geweest om er Libreelec op te zetten.
Bijna al deze boxjes hebben UTP, USB 2.0 aansluiting, HDMI en vaak ook optische uitgang.

Origineel was het niet mogelijk om 4K af te spelen, maar nu met Libreelec (Kodi) speelt deze alles vloeiend af.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Ik heb zelf sinds enkele maanden een Nvidia Shield TV, ook in combi met een Synology nas en ik wil niks anders meer. Hiervoor draaide ik op een Raspberry PI met Kodi, maar die kwam niet verder dan 1080p en H264 en dat is zonde met een mooie 4K televisie.

De Shield is snel, stabiel, draait op Android, heeft geen enkele moeite met 4K en H264/5 en heeft een intuitieve afstandbediening.

Ook de Wife Acceptance Factor is prima, kan ik vertellen :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
M-Opensource schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:28:
Ik heb zelf sinds enkele maanden een Nvidia Shield TV, ook in combi met een Synology nas en ik wil niks anders meer. Hiervoor draaide ik op een Raspberry PI met Kodi, maar die kwam niet verder dan 1080p en H264 en dat is zonde met een mooie 4K televisie.

De Shield is snel, stabiel, draait op Android, heeft geen enkele moeite met 4K en H264/5 en heeft een intuitieve afstandbediening.

Ook de Wife Acceptance Factor is prima, kan ik vertellen :)
Dank voor je antwoord. Mag ik vragen welke Synology je hebt? Ik meen begrepen te hebben dat m.n. de oudere Synology's problemen geven met het afspelen van video's omdat de processor niet snel genoeg is. Mijn Synology is uit 2012 geloof ik en is daarmee al op hoge leeftijd.

Goed om te horen dat de WAF in orde is. Zal die van mij ook wel waarderen dan denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
Vero 4K natuurlijk, 5 jaar software ondersteuning, de beste ondersteuning voor het correct doorgeven van alle audioformaten (DTS etc), 10bit 4K 265 ondersteuning etc. Oja en RF, IR een goede 100mbit ethernet poort (die ook echt 100mbit haalt). Ding kan alles.
https://osmc.tv/vero/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
JazzMatazz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:25:
[...]

Dank voor je antwoord. Mag ik vragen welke Synology je hebt? Ik meen begrepen te hebben dat m.n. de oudere Synology's problemen geven met het afspelen van video's omdat de processor niet snel genoeg is. Mijn Synology is uit 2012 geloof ik en is daarmee al op hoge leeftijd.

Goed om te horen dat de WAF in orde is. Zal die van mij ook wel waarderen dan denk ik.
Ik heb een 412+, draait al een tijdje. Maar ik gebruik geen Plex, bij Plex doet volgens mij je NAS zelf de transcoding, en dan heb je wel wat power nodig.

Ik gebruik Kodi als media-app, die haalt slechts de data op middels een NFS verbinding, dan kan de Shield zelf de transcoding doen, kan 'ie prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
M-Opensource schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:31:
[...]

Ik heb een 412+, draait al een tijdje. Maar ik gebruik geen Plex, bij Plex doet volgens mij je NAS zelf de transcoding, en dan heb je wel wat power nodig.

Ik gebruik Kodi als media-app, die haalt slechts de data op middels een NFS verbinding, dan kan de Shield zelf de transcoding doen, kan 'ie prima aan.
Dan is die van jou niet veel ouder dan die van mij denk ik zo. OK, dus je installeert Plex op de Shield en benadert/browst daarmee door de NAS en dan doet de Shield de transcoding. Moet ik het zo zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@JazzMatazz Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Topic is dus die kant op geschoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 11:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Jazco2nd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:29:
Vero 4K natuurlijk, 5 jaar software ondersteuning, de beste ondersteuning voor het correct doorgeven van alle audioformaten (DTS etc), 10bit 4K 265 ondersteuning etc. Oja en RF, IR een goede 100mbit ethernet poort (die ook echt 100mbit haalt). Ding kan alles.
https://osmc.tv/vero/
Ik heb de Vero 4k en kan deze aan iedereen aanbevelen. De 100Mbit poort is wel de enige echte beperking van dit apparaat, er is wel wat content te vinden met een zeer hoge bitrate (enkele scenes uit de The Last Jedi UHD bluray ("uncompressed", dus film van >50GB) had de Vero moeite mee. Vullen van het buffer ging in bepaalde scenes te traag, dit terwijl hij het vanaf USB HDD hij het probleemloos afspeelde.
NAS op een andere manier gemounten (via Vero OS ipv Kodi) en het probleem was opgelost (na wat tips van @MAX3400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:37
Tortelli schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:07:
[...]

Ik heb de Vero 4k en kan deze aan iedereen aanbevelen. De 100Mbit poort is wel de enige echte beperking van dit apparaat, er is wel wat content te vinden met een zeer hoge bitrate (enkele scenes uit de The Last Jedi UHD bluray ("uncompressed", dus film van >50GB) had de Vero moeite mee. Vullen van het buffer ging in bepaalde scenes te traag, dit terwijl hij het vanaf USB HDD hij het probleemloos afspeelde.
NAS op een andere manier gemounten (via Vero OS ipv Kodi) en het probleem was opgelost (na wat tips van @MAX3400).
Ik heb de Vero 4K sinds September en kan alles afspelen wat ik wil. Ik heb met oog op de toekomst wel een usb ethernet dongel erop aangesloten om de netwerksnelheid iets te verhogen (usb 2.0 dus 480 mb/s oid).

wel af en toe tweaken, maar netjes iedere maand updates, en de maker (Sam) reageert echt supersnel op al je vragen en goeie support. Ik gebruik em icm Synology 218+ (maar ik denk dat de j variant al ruim snel genoeg is voor 4k, transcoderen is niet noddig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
USB2.0 haalt over het algemeen (niet specifiek op de Vero) niet meer dan 35MB/s. Als ik het OSMC forum zo lees is er nog geen case waarbij de 100mbit connectie niet voldoet (mits gemount via fstab).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Niet_Jan_Jaap schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:34:
[...]

Ik heb de Vero 4K sinds September en kan alles afspelen wat ik wil. Ik heb met oog op de toekomst wel een usb ethernet dongel erop aangesloten om de netwerksnelheid iets te verhogen (usb 2.0 dus 480 mb/s oid).

wel af en toe tweaken, maar netjes iedere maand updates, en de maker (Sam) reageert echt supersnel op al je vragen en goeie support. Ik gebruik em icm Synology 218+ (maar ik denk dat de j variant al ruim snel genoeg is voor 4k, transcoderen is niet noddig)
Het is een redelijk non-issue, ook nog eens afhankelijk van de content die je gebruik. Mount via fstab lost dit probleem voor 99,99% ook op. Snelheid van de NAS zal geen probleem zijn, meeste films hebben een gemiddelde bitrate van 40-60Mbit ofzo, dat levert zelfs een Pi probleemloos.

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 02-05-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 07:55

rickysedai

Whoop whoop

Ik gebruik de shield in combinatie met oa een syno 410. Ik draai kodi en geen plex, maar hij heeft daar geen enkele moeite mee. Het enige waar hij soms moeite mee heeft is het menu in kodi. Ik heb honderden films met animated fanart. Belachelijk wat er allemaal begint te bewegen als je snel door het menu scrollt. Dat hij zich daar een beetje op verslikt snap ik wel. Verder een super apparaat.

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:50
Voor zover mij bekend kan deze geen Netflix 4K (HDR) doen?

Ik heb overigens zelf sinds vorige week een NVidia Shield, is zeker niet de goedkoopste maar wel heel veelzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heb zelf nu al bijna een jaar de Shield en vind het nog steeds een geweldig apparaat. Gebruik vooral Plex erop. Echt een top product! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kwiebus schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:01:
[...]

Ik heb overigens zelf sinds vorige week een NVidia Shield, is zeker niet de goedkoopste maar wel heel veelzijdig.
Ja en nee :)

De Vero doet inderdaad geen NetFlix 4K... Maar van de Shield lees ik links er rechts ook enkele nukken... Het is inderdaad om het even waar men op voorbereid wil zijn en welke kosten ertegenover staan.

Zoals @Tortelli aangeeft; de Vero is een zeer efficiente oplossing als je geen Netflix eist/wil. Daarentegen, de meeste Smart-TV's hebben een eigen client voor NetFlix en met ARC kan je alsnog je geluid netjes op je receiver krijgen.

Het grote voordeel van een Vero, een NUC, etc. is dat er wired ethernet op zit; hierdoor heb je minder "sterke" storage nodig want over het algemeen hoef je dan niet te decoden/transcoden met Plex.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
kwiebus schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:01:
[...]

Netflix HD werkt prima en technisch kan de Vero4K prima Netflix 4K aan. Netflix verbied echter hardware versnelling voor 4K. Heeft met DRM te maken voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jazco2nd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:28:
[...]

Netflix HD werkt prima en technisch kan de Vero4K prima Netflix 4K aan. Netflix verbied echter hardware versnelling voor 4K. Heeft met DRM te maken voor zover ik weet.
Google DRM gebaseerd op Widevine level 1; en je hebt gelijk: dat wordt alleen geinstalleerd op "goedgekeurde" apparaten door middel van "door Google uitgeleverde inspoel-apparatuur". :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nou die externe schijf aan je NAS hangt kun je die eis laten vallen en de boel toch benaderen. Geeft je veel meer keuze lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
JazzMatazz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Dan is die van jou niet veel ouder dan die van mij denk ik zo. OK, dus je installeert Plex op de Shield en benadert/browst daarmee door de NAS en dan doet de Shield de transcoding. Moet ik het zo zien?
Nee volgens mij niet, je installeert Plex server op je Synology en die serveert naar aangesloten apparaten (die ook Plex hebben geinstalleerd). Je Synology doet dan volgens mij de transcoding, daarom moet je NAS sterk genoeg zijn daarvoor.

Maar ik gebruik Plex niet, dus weet niet de fijne details.

Ik laat de transcoding door Shield doen middels Kodi. Kodi browst (zoals jij beschrijft) naar de locatie en haalt zelf de dingen op, en doet de transcoding zelf.

(edit: typo's)

[ Voor 11% gewijzigd door M-Opensource op 03-05-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Transcoding moet je ook niet gebruiken zolang dat niet noodzakelijk is. Voor content afspelen op tablets of op andere locaties (met lage bandbreedte) is het een mooie oplossing.
Voor TV zou ik het niet gebruiken, zorgt ook nog eens voor onnodig kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Ik weet niet of je ook dvd-iso afspeelt. Maar ik denk, ben niet zeker, dat het met de Vero 4k en Nvidia Shield niet mogelijk is om een dvd menu af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
JazzMatazz schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:30:
Op dit moment heb ik een heel oude WD TV Live Hub met een 1 TB schijf erin waarop al mijn films staan. Die wil ik vervangen door een modernere mediaspeler. Ik ben me nu al een aantal dagen aan het inlezen, maar hoe meer ik lees, hoe meer het me duizelt over de keuzen die er tegenwoordig zijn. Maar steeds kom ik uit bij de Nvidia Shield, maar ik vraag me af of ik niet iets over het hoofd zie dat een goedkoper (en misschien beter?) alternatief is. Zouden jullie kunnen meedenken?

Vereisten:
- 4K mogelijkheid
- besturingssysteem moet een beetje future proof zijn met updates (dus niet al na een paar maanden al verouderd)
- moet de meest gangbare video formaten kunnen afspelen (o.a. mkv, H264, H265)
- via HDMI verbinden met TV
- USB-poort om een externe drive van minstens 1 TB aan te hangen (bij voorkeur USB 3.0 en bij voorkeur drive zonder external power)
- mogelijkheid om mijn Synology NAS (DS212) te benaderen waar ook content op staat (zonodig via bv Plex)
- geluidsopties zijn iets minder belangrijk omdat ik geen uitgebreide home theatre audio set heb
- bij voorkeur bediening via smartphone app of afstandsbediening
Ik denk dat de Shield inderdaad de beste (en waarschijnlijk enige) optie is.
buffy1966 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:15:
Ik weet niet of je ook dvd-iso afspeelt. Maar ik denk, ben niet zeker, dat het met de Vero 4k en Nvidia Shield niet mogelijk is om een dvd menu af te spelen.
Waarom niet? Je kan gewoon apps als Kodi en VLC installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 04-05-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@buffy1966 DVD menu's werkt gewoon in kodi (Vero 4k & Shield), wat niet werkt zijn menu's van (4k) blurays.

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 04-05-2018 14:20 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 22:12
Waarom zo'n dure oplossing?
Ik stream vanaf mijn 215+ alles via een €30 tv boxje met s905X processor. Hier staat standaard vaak een oudere Android op, maar het is zelfs voor mij heel eenvoudig geweest om er Libreelec op te zetten.
Bijna al deze boxjes hebben UTP, USB 2.0 aansluiting, HDMI en vaak ook optische uitgang.

Origineel was het niet mogelijk om 4K af te spelen, maar nu met Libreelec (Kodi) speelt deze alles vloeiend af.
Pagina: 1