Op dit moment heb ik een heel oude WD TV Live Hub met een 1 TB schijf erin waarop al mijn films staan. Die wil ik vervangen door een modernere mediaspeler. Ik ben me nu al een aantal dagen aan het inlezen, maar hoe meer ik lees, hoe meer het me duizelt over de keuzen die er tegenwoordig zijn. Maar steeds kom ik uit bij de Nvidia Shield, maar ik vraag me af of ik niet iets over het hoofd zie dat een goedkoper (en misschien beter?) alternatief is. Zouden jullie kunnen meedenken?
Vereisten:
- 4K mogelijkheid
- besturingssysteem moet een beetje future proof zijn met updates (dus niet al na een paar maanden al verouderd)
- moet de meest gangbare video formaten kunnen afspelen (o.a. mkv, H264, H265)
- via HDMI verbinden met TV
- USB-poort om een externe drive van minstens 1 TB aan te hangen (bij voorkeur USB 3.0 en bij voorkeur drive zonder external power)
- mogelijkheid om mijn Synology NAS (DS212) te benaderen waar ook content op staat (zonodig via bv Plex)
- geluidsopties zijn iets minder belangrijk omdat ik geen uitgebreide home theatre audio set heb
- bij voorkeur bediening via smartphone app of afstandsbediening
Vereisten:
- 4K mogelijkheid
- besturingssysteem moet een beetje future proof zijn met updates (dus niet al na een paar maanden al verouderd)
- moet de meest gangbare video formaten kunnen afspelen (o.a. mkv, H264, H265)
- via HDMI verbinden met TV
- USB-poort om een externe drive van minstens 1 TB aan te hangen (bij voorkeur USB 3.0 en bij voorkeur drive zonder external power)
- mogelijkheid om mijn Synology NAS (DS212) te benaderen waar ook content op staat (zonodig via bv Plex)
- geluidsopties zijn iets minder belangrijk omdat ik geen uitgebreide home theatre audio set heb
- bij voorkeur bediening via smartphone app of afstandsbediening