flopy disck en zipdrive connect to assus x99

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views

Vraag

• superpeter
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09-2025
hallo allemaal.
ik ben op zoek naar een oplosing voor het volgende.
ik wil in mijn computer een 3 en een half en een 5 en een kwart flopy discdrive aan sluiten.
daarnaast wil ik een ide zip drive aan sluiten.
echter men moederbord heeft geen enkele ide aan sluiting.
daarom de vraag is hiervoor een oplosing die niet al te duur is?
men moederbord is een assus x99-a2 en ik heb nog enkele pcie en sata poorten vrij.
groeten: peter

Beste antwoord (via superpeter op 01-05-2018 18:31)

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• pjot1
  • Niet online

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Hallo Peter,

Is deze informatie niet gewoon via Google te vinden? En is er iets mis met je toetsenbord? Je shift-toets lijkt niet te functioneren.

Steam/Discord: Flimovic

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
PCI-IDE kaartjes zijn lastig te vinden tegenwoordig gek genoeg ;)
De door @pjot1 aangehaalde converter kan een goede oplossing zijn of anders een USB-IDE variant zoals deze:
pricewatch: ICIDU SATA / IDE naar USB adapter

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Floppydrives en diskettedrives hebben alleen geen IDE aansluiting, daar zal je dus een ander verloopje voor moeten regelen.

• superpeter
voor de zip drive is de genoemde oplosing inderdaad een goede.
echter hebben floppy drives helaas geen gewone ide aan sluiting en zal er een andere oplosing gezocht moeten worden.
en deze heb ik ook op google en ebay nog niet ge vonden.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:40
De simpelste oplossing is een oud moederbord plus processor met ondersteuning voor IDE en FDC ergens vandaan halen.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Moet je per sé een interne floppy drive hebben?

Gezien de ouderdom van de techniek worden er niet of nauwelijks nog floppydisk controllers gemaakt, zeker voor PCI-Express gaat het lastig worden.

Kun je niet gewoon volstaan met een externe USB floppy drive als deze:
pricewatch: Freecom USB Floppy Disk Drive

Daar kun je ook gewoon vanaf booten om je oude DOS tooltjes te gebruiken of om onder elk OS je oude diskettes te kunnen inlezen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• superpeter
hallo allemaal
als eerste ik heb even ge keken naar: YouTube: LGR - Kryoflux USB Floppy Disk Controller Oeverview
deze kost echter wel heel veel wat ik zo zag namelijk rond de 80 euro en dat vind ik tog wel heel prijzig.
pricewatch: Freecom USB Floppy Disk Drive heb ik ook bekeken en voor de 3.5 is dat wel een redelijke oplosing en op ebay kosten die dingen zelfs maar 8 dolar.
echter voor de 5 en een kwart is dat dan nog geen oplosing.
daarom zat ik het volgende te denken misschien is het een idee om in ijn linux server de 3 drivs te zetten en dan met vmware voor linux gewoon een virtual pc te maken.
weet alleen niet of die dan de drivs egt als fysiek station gaat behandelen of als virtual station.
ik hoor graag of deze laatste optie iets is zo ja dan kan ik eens kijken of op het moederbord van de server wel flopy aan sluiting zit.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
superpeter schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:19:
hallo allemaal
als eerste ik heb even ge keken naar: YouTube: LGR - Kryoflux USB Floppy Disk Controller Oeverview
deze kost echter wel heel veel wat ik zo zag namelijk rond de 80 euro en dat vind ik tog wel heel prijzig.
pricewatch: Freecom USB Floppy Disk Drive heb ik ook bekeken en voor de 3.5 is dat wel een redelijke oplosing en op ebay kosten die dingen zelfs maar 8 dolar.
echter voor de 5 en een kwart is dat dan nog geen oplosing.
daarom zat ik het volgende te denken misschien is het een idee om in ijn linux server de 3 drivs te zetten en dan met vmware voor linux gewoon een virtual pc te maken.
weet alleen niet of die dan de drivs egt als fysiek station gaat behandelen of als virtual station.
ik hoor graag of deze laatste optie iets is zo ja dan kan ik eens kijken of op het moederbord van de server wel flopy aan sluiting zit.
Compleet onleesbaar. Gebruik hoofdletters. Check je spelling.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht kun je hier eens naar kijken: http://www.deviceside.com/fc5025.html, deze is bedoeld voor 5,25" floppy drives.
Je weet dat IDE-aansluitingen anders zijn dan die voor 5,25" en 3,5" floppydrives?

[ Voor 75% gewijzigd door CH4OS op 02-05-2018 17:09 ]

• pjot1
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:08:
Wellicht kun je hier eens naar kijken: http://www.deviceside.com/fc5025.html, deze is bedoeld voor 5,25" floppy drives.
[...]
Je weet dat IDE-aansluitingen anders zijn dan die voor 5,25" en 3,5" floppydrives?
Ja, je hebt gelijk. Is ook alweer ff geleden... :F

Ts zou ook hier eens naar kunnen kijken. https://www.newegg.com/Pr...aspx?Item=N82E16820192022

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

2) CAA beleid

Ook bij aankoopadvies blijft dit GoT en verwachten we dat je minimale eigen inzet toont. Daar hoort ook bij dat je een spelchecker gebruikt (nota bene standaard in iedere moderne browser...) als je weet dat correct schrijven niet je sterkste kant is. Een foutje hier of daar is niets mis mee, maar nagenoeg onleesbare titels en posts wel.
en deze heb ik ook op google en ebay nog niet ge vonden
Als je net zo zoekt als dat je hier schrijft is het geen wonder dat je niets vindt. Een mens kan misschien nog begrijpen wat je bedoelt, een zoekmachine doet dat niet. Verdiep je in de technologie, gebruik hulpmiddelen om in ieder geval je zoektermen op orde te krijgen en kijk wat je dan vindt. Er zijn zelfs hele fora gewijd aan retrocomputing waar men regelmatig bespreekt hoe oude media - zoals 5.25" en 3.5" floppies - op moderne systemen gelezen en beschreven kunnen worden.

Dicht wegens gebrek aan eigen inspanning.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.