Smeltende Videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Vraagje: ik heb een Diamond Viper 770 Ultra, maar als ik m'n proc. ga Overcloacken alleen door de FSB te verhogen dan gaat m'n agp poort toch ook sneller?
als dat zo is kan mijn videokaart dat wel aan als er dan op de agp poort 100mhz komt te staan?

bedankt

39

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ik zou er een schotel onder zetten :)

Als je AGP sneldheid te hoog wordt heb je kans dat je je kaart stuk maakt, als je moederbord het ondersteund moet je dan ook den agp divider op 2/3 zetten of nog minder als dat kan. de agp moet op 66mhz werken en bij een celeron staat dus je divider op 1/1, ga je overklokken met de celeron zet je je fsb op 75 of 83 of als je mazzel hebt op 100, en vanaf 83 wordt geadviseerd om je agp op 2/3 te zetten, je onderklokt dan wel je agp bus bij 83 mhz maar hij blijft wel heel.

bij een Pentium begin je al met een fsb van 100 dus dan staat ie al op 2/3

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:45
Voor de AGP-bus is er in de bios een aparte instelling: de multiplier voor je AGP-busspeed.
Deze kan op 1x of op 2/3 staan

Voor een FSB van 100 zou de AGP op 2/3 van 100 = 66 moeten draaien. En dit is de "fabrieksstandaard".
Ikzelf heb mijn Celly 366 op 83FSB gezet met die multiplier op 1x -> AGP draait dus op ook op 83!! Ken die wel aan, die Viper550.. (nog wel :) )

OK, ik was dus net weer te laat :(