Sinds 1 maart huur ik een (geprivatiseerde) woning, waarbij tevoren is beloofd (midden januari telefonisch besproken, laten nog mondeling (met getuige) en per mail, niets schriftelijk) is toegezegd dat toilet en badkamer gerenoveerd zouden worden. De verhuurder heeft slechts 1 'technisch medewerker' (zegge meneer X) lijkt, die de gehele inventaris moet bedienen, en zowel voor mij als voor helpdesk en de man bij sleuteloverdracht onbereikbaar blijken. Van de nieuwe buurman heb ik begrepen dat het een type liever lui dan moe is. In elk geval ben ik nog steeds niet benaderd over het hoe en wanneer (op samen een afspraak maken reken ik al niet meer) van de renovatie. Bellen heb ik dus geprobeerd, maar de man is er gewoon nooit. Overigens hebben zijn we in overleg een maand later pas gaan huren zodat in februari (tussen oude en nieuwe huurder) de renovatie zou plaatsvinden. Bij de sleuteloverdracht kwamen we er pas achter (0,0 communicatie dus) en ook de man ter plekke wist van niets (en kon meneer X ook niet te pakken krijgen), maar zou 'erachter aan gaan'.
Intussen heb ik een huurverhoging van 3,5% op de mat, wat ik eigenlijk wel een beetje vreemd vind voor dit gebrek aan service. Ik ken inmiddels een aantal buren, geen van hen zijn erg enthousiast over het bedrijf (het is een grote manager, de eigenaar is een pensioenfonds).
Het opbellen leidt dus in feite enkel tot 'we nemen het mee' of 'we laten het meneer X weten zodra hij er weer is'. Daarentegen heb ik ook weer niet zo'n zin om risico te lopen met een niet-akkoord-gaan brief (in reactie op huurverhoging) eruit te moeten. Ik wil niet verhuizen of iets dergelijks, maar ik wil wel eventueel protesteren tegen de huurverhoging, ik dacht aan een brief dat ik akkoord ga mits ik schriftelijk een toezegging krijg t.a.v. de renovatie. Zijn er mensen die hier een advies over kunnen geven?
Intussen heb ik een huurverhoging van 3,5% op de mat, wat ik eigenlijk wel een beetje vreemd vind voor dit gebrek aan service. Ik ken inmiddels een aantal buren, geen van hen zijn erg enthousiast over het bedrijf (het is een grote manager, de eigenaar is een pensioenfonds).
Het opbellen leidt dus in feite enkel tot 'we nemen het mee' of 'we laten het meneer X weten zodra hij er weer is'. Daarentegen heb ik ook weer niet zo'n zin om risico te lopen met een niet-akkoord-gaan brief (in reactie op huurverhoging) eruit te moeten. Ik wil niet verhuizen of iets dergelijks, maar ik wil wel eventueel protesteren tegen de huurverhoging, ik dacht aan een brief dat ik akkoord ga mits ik schriftelijk een toezegging krijg t.a.v. de renovatie. Zijn er mensen die hier een advies over kunnen geven?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos