Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke router?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb misschien een lastige vraag. Mijn vraag is als volgt.

Ik woon Anti-kraak en beschik niet over een aansluiting voor een modem. ik heb ook een PS4 en verbind die met mijn mobiele hotspot (samsung s7) er is ook een wifi vanuit het anti-kraak pand maar dat is tergend langzaam en tijdens het gamen knalt dit er telkens uit. Via hotspot heb ik ook een NAT Type 3 verbinding en dit is niet ideaal voor het gamen. Dit wil ik graag naar een NAT Type 2 hebben. Nu heb ik op internet de Netgear Nighthawk gezien en met die router kan ik verbinden met een mobiele hotspot en in de router een ethernet kabel in stoppen en dan in de PS4. volgens mij heb ik dan ook een NAT Type 2 verbinding. alleen het grote minpunt van de router was de prijs. ik betaal dan ongeveer 320 euro en dat vind ik erg veel geld.
Nu heb ik ook MiFi routers gezien waar een sim kaart in kan. Kan ik dan een sim only abonnement aanschaffen met onbeperkt internet en die erin stoppen en dan ook de PS4 via de kabel aansluiten en een NAT Type 4 verbinding krijgen?

Weet iemand wat ik het beste kan doen en ook niet al te duur voor mijn portemonnee?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Zodra je mobiel gaat, zit je achter een cgnat. Ik heb er geen ervaring mee, hoe dat met gamen gaat, maar het lijkt me niet ideaal.
Waar komt die WiFi vandaan? Kun je daar niet een UTP-kabeltje naar toe trekken?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

NAT-types worden dus uiteindelijk bepaald door de ISP als uitgaande WAN-verbinding. Zolang dat je SIM-kaart blijft (ongeacht de hoeveelheid netwerk-bende die je ertussen trapt), moet je bij je telecom-provider zijn.

Ga er maar vanuit dat je (bijna) nooit open NAT zal krijgen; 4G is niet per definitie bedoeld voor online-gaming en er is dus een gerede kans dat bepaalde poorten/protocollen eenvoudigweg door jouw provider niet worden toegestaan.

/edit: anti-kraak wil niet zeggen dat je geen normale vaste verbinding kan krijgen; neem hiervoor contact op met jet verhuurder.

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 01-05-2018 20:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:26:
Kan ik dan een sim only abonnement aanschaffen met onbeperkt internet en die erin stoppen
Buiten het NAT Type verhaal is dit niet zonder meer toegestaan. Die onbeperkte abonnementen worden uitgeleverd met een 06-nummer en die zijn niet bedoeld voor 'vaste' toepassingen, zoals een mifi router.

Dit staat ook duidelijk in de voorwaarden van die abonnementen bij T-Mobile en Tele2, zie ook: nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router....

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 20:03
Je kunt toch zoiets overwegen (mocht je geen eigen kabel/ADSL aansluiting op je antikraak adres kunnen krijgen):
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis (is sim-only, mifi router erbij en 'klaar')

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
Volgens mij heb je op 4g een hogere latency wat niet wenselijk is voor online gamen. Net zoals het NAT type, dit gaat ie niet doen over 4g.

U+

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Mocht je contact hebben met de eigenaar van het wifi netwerk, dan is het natuurlijk veel beter om dat te gebruiken en te vragen of je UPnP in kan schakelen op de router. Dit is de meest eenvoudige manier om er voor te zorgen dat je met je ps4 online kan. Poorten forwarden kan ook en is beter, maar het is afhankelijk van de eigenaar van de router of hij/zij misschien ook met een ps4 online wil, dan is UPnP de beste mogelijkheid. Vervolgens kan je een WiFi repeater plaatsen op een plek waar nog goed bereik is en zo een stabiele verbinding voor je PS4 opzetten. Gamen over 4G is vrij hopeloos.

• rikhartman
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:20:
Volgens mij heb je op 4g een hogere latency wat niet wenselijk is voor online gamen. Net zoals het NAT type, dit gaat ie niet doen over 4g.
De latency van 4G is over het algemeen uitstekend geschikt voor gaming, hij ligt hier tussen de 30~45, voor consolegaming niet echt een barrière.
NAT type heb ik geen gegevens over, kan me wel bedenken dat 4g thuisinternet anders ingeregeld is dan 4g via de sim van je gsm. Je hebt namelijk thuis een router waar de simkaart ingaat en welke je dus op upnp kunt instellen of waar je poorten kunt forwarden. (dat lukt via je hotspot niet).

[ Voor 13% gewijzigd door rikhartman op 02-05-2018 16:56 ]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
rikhartman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:50:
[...]
NAT type heb ik geen gegevens over, kan me wel bedenken dat 4g thuisinternet anders ingeregeld is dan 4g via de sim van je gsm. Je hebt namelijk thuis een router waar de simkaart ingaat en welke je dus op upnp kunt instellen of waar je poorten kunt forwarden. (dat lukt via je hotspot niet).
Bij bijvoorbeeld KPN kan je APNs gebruiken waar geen NAT/Firewall op zit. Ik neem aan dat sommige andere aanbieders een zelfde iets hebben

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rikhartman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:50:
[...]

De latency van 4G is over het algemeen uitstekend geschikt voor gaming, hij ligt hier tussen de 30~45, voor consolegaming niet echt een barrière.
:X 45ms acceptabel? Oke... Aangezien de gemiddelde netcode als ondergrens 25 heeft en vaak als bovengrens 60, zit je per direct al over de seconde heen. Je heeft dus een grote kans dat je daadwerkelijk een verminderde online experience gaat krijgen.
op upnp kunt instellen of waar je poorten kunt forwarden. (dat lukt via je hotspot niet).
Je kan PNP'en / forwarden tot je een ons weegt thuis op al je apparatuur maar als je jij wil gamen over, bijvoorbeeld, poort 9955 en de ISP heeft vanaf de zendmast al poort 9955 uitstaan, dan houdt het op. Of je moet daadwerkelijk poorten gaan proben en intern 9955 NAT'en naar extern 8080 ofzo maar dan heb je kans dat je op bepaalde servers / services weer wordt geweigerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rikhartman
MAX3400 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:45:
[...]

:X 45ms acceptabel? Oke... Aangezien de gemiddelde netcode als ondergrens 25 heeft en vaak als bovengrens 60, zit je per direct al over de seconde heen. Je heeft dus een grote kans dat je daadwerkelijk een verminderde online experience gaat krijgen.

[...]

Je kan PNP'en / forwarden tot je een ons weegt thuis op al je apparatuur maar als je jij wil gamen over, bijvoorbeeld, poort 9955 en de ISP heeft vanaf de zendmast al poort 9955 uitstaan, dan houdt het op. Of je moet daadwerkelijk poorten gaan proben en intern 9955 NAT'en naar extern 8080 ofzo maar dan heb je kans dat je op bepaalde servers / services weer wordt geweigerd.
Dat is zeker acceptabel, pro FPS gaming niet nee..En direct over seconde heen? Ik begrijp je vast verkeerd..
Ik heb geen verstand van de verschillende netcode implementaties, wel veel ervaring met online gaming met verschillende latencies, ook (en niet uitsluitend) op 4G.
Daarnaast zit je met een heel stabiele latency tussen de 30 en 40ms (dat is wel op mijn locatie). Das toch prima tussen de 25 en 60ms.

Maar goed sowieso is het beste idee eerst de bestaande verbinding te herzien en kijken wat je eventueel zelf kunt aanvragen
Pagina: 1