[ADSL aansluiten] Verbinding werkt niet / ISRA niet te vinde

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Topicstarter
Hallo,

Mijn vriendin heeft in haar appartement een Youfone (kpn) ADSL abbonement genomen.
Het pakket kwam binnen en ik deed een poging het voor haar aan te sluiten.

Ik kon in haar appartement (wat deel is van een appartementencomplex) geen ISRA1/2 of lasdop vinden. Enkel een telefoonaansluiting waarop 2 telefoons aangesloten kunnen worden ( boven / beneden ).

Het ADSL modem heb ik met de telefoonkabel aangesloten op deze aansluitingen, echter ging het L1 en/of L2 ledje niet branden/knipperen wat ik wel verwacht had.

Misschien komt dat doordat het abbonement pas op 3-05-2018 ingaat maargoed.

Wat mij erger meer opviel en ook zorgen maakt is dat ik in de hoek van het appartement een glasmodem/router vond (42 networks DRG), frappant. Mogelijk van de vorige bewoners. Geen idee.

Jullie enig idee hierover, zit ik op de verkeerde plek te zoeken en gaan de telefoonaansluitingen sowieso niet werken? Of zouden deze op 03-05-2018 actief worden.

Mvg,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:06
ADSL op een telefoonaansluiting, en niet direct op een ISRA hoort niet, maar werkt (meestal) wel gewoon. Koppel wel verder alles af. Meet je lijnspanning op de aanvoer?

Geen isra te vinden in de meterkast dus, ook niet in de kelder waar ook de gasmeters staan?

Glas is een totaal andere aansluiting en heeft niet met de koperaansluiting te maken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Topicstarter
Geen spanning gemeten, ook niet geprobeerd. Ik denk dat ik na lezen van uw reactie even de ingang van het abbonement afwacht.

In de kelder heb ik niet gekeken, dat zou ook onwerkbaar zijn binnen het appartementencomplex. thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

In mijn appartement (bouwjaar ca. 1980) is de telefoonaansluiting in de huiskamer gelijk het IS/RA punt.
Toen ik dit appartement betrok was de aanluiting een 4-polige "varkenssnuit".

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:57

GforceNL

Out of memory....

hp-got schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:05:
In mijn appartement (bouwjaar ca. 1980) is de telefoonaansluiting in de huiskamer gelijk het IS/RA punt.
Toen ik dit appartement betrok was de aanluiting een 4-polige "varkenssnuit".
Was bij mij ook, ISRA punt = aansluiting in de woonkamer. Appartement uit 1967.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Yintha schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:09:
Misschien komt dat doordat het abbonement pas op 3-05-2018 ingaat maargoed.
Gezien de vorige bewoners waarschijnlijk glasvezel hebben gehad, werkt je ADSL lijn nu simpelweg nog niet. Wacht even tot 3 mei en probeer het dan nog eens, ze geven die datum natuurlijk niet voor niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:06
Yintha schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:32:
Geen spanning gemeten, ook niet geprobeerd. Ik denk dat ik na lezen van uw reactie even de ingang van het abbonement afwacht.

In de kelder heb ik niet gekeken, dat zou ook onwerkbaar zijn binnen het appartementencomplex. thanks.
er is vaak een ruimte bij de ingang of de schuurtjes. Daar zitten vaak de gasmeters en een verdeelpunt voor de telefoonaansluitingen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1