[FreeBSD] Booten vanaf flop...

Pagina: 1
Acties:

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 20:11
He mensen. Ik heb zojuist FreeBSD geinstaleer op een oude 486. Ik heb er een 10Gb Maxtor in gegooid, maar die wordt niet door het Bios herkent. Toch kan ik als ik opstart met een FreeBSD bootflop de installatie doen. FreeBSD ziet hem namelijk wel.
Als ik dan opnieuw boot kan hij geen opstart devices vinden. En stopt ermee.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kan ik ook gewoon van flop booten en dan FreeBSD van HD starten o.i.d.?

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Kun je niet het BIOS flashen zodat 'ie wel wordt herkend?

• kaandorp
Nuh.. Dat ding is zo oud dat ik niet eens weet waar ik een bios vandaan zou moeten halen.

Er zit nog wel een andere schijf in van +/- 250 Mb. Kan ik die niet gebruiken om van te booten? Kan ik bijv. daar de / partitie op zetten en dan de rest op die 10 Gb.

Verwijderd

dat ligt niet aan je bios. je bent hoogstwaarschijnlijk vergeten aan te geven dat de maxtor bootable gemaakt moet worden (uit mijn hoofd moet dat bij het hdd indelen gebeuren door een partitie toe tek ennen aan FreeBSD en dan op ' s' te drukken (terwijl je op die partitie staat)

• kaandorp
Heb ik gedaan... Het probleem is dus dat die schijf NIET door het bios wordt gezien. Hij ziet het dus ook niet als een bootdevice en zal er dus ook niet vanaf kunnen booten.

Nog meer ideeen?

Verwijderd

euhm....mjah, ik had een p75 met een 15 gig hdd erin welke door de bios als een 8,4 gig (maxgrootte) herkend werd, maar wel draaide... misschien kan je iets met maxblast doen?

edit: en ja, je kunt neem ik aan die andere -kleine- hdd gebruiken om vanaf te booten...

Verwijderd

Ik neem aan dat je de master slave verhoudingen goed hebt neergezet?

Kan het bios de schijf niet zien bij een autodetect HD?

Lukt het wel met een ander OS?

En verder lijkt het mij geen probleem om freebsd vanaf de andere HD te laten booten en de 10 gig onder een mountpoint te hangen. Helaas voor je heb ik bijna geen ervaring met freebsd, weet het dus niet zeker. Maar het klinkt mij als een verkeerde setting in je bios.
Pagina: 1