Heb een open router gevonden in Google, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
In google verscheen een ip-adres waar ik op klikte en kwam zonder wachtwoord in het beheerscherm van de router, zal ik hem nu resetten of de externe toegang dichtgooien? Of gewoon zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon laten, natuurlijk. Je kunt kijken of je nog ergens een waarschuwing achter kunt laten of des noods een wachtwoord instellen. De kans dat de gebruikers er in hoeven is natuurlijk erg klein en tegen die tijd moeten ze hem zelf maar resetten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 09:53
Heeft het wifi? Misschien de ssid aanpassen met de boodschap dat hij onveilig is (in het Engels) en/of externe toegang uitschakelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Fore! op 30-04-2018 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Laat ik dit weghalen voor nu

[ Voor 88% gewijzigd door iisschots op 01-05-2018 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zou externe toegang niet zomaar uitschakelen. Misschien staat het bewust open voor een nono die niet het idee heeft dat het IP-adres ergens te vinden zou zijn. SSID aanpassen zou ik wel netjes vinden.
knip
Dat eerste is wel jammer. Nu kan diegene er niet meer inkomen zonder het ding te resetten.
Misschien zitten er wel wat specifieke instellingen op die hij/zij graag nog terug wilt zien.

Desnoods kan je ook even het IP-adres door Ripe.net halen, en een mailtje sturen naar de abuse-dienst of de webcare van de provider. Misschien kunnen zij de gebruiker ook even melden dat zijn router onveilig is.

[ Voor 23% gewijzigd door iisschots op 01-05-2018 00:52 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 17:38
Ik zou een volgende keer het advies van AW_bos volgen. zie onderstaand:
Desnoods kan je ook even het IP-adres door Ripe.net halen, en een mailtje sturen naar de abuse-dienst of de webcare van de provider. Misschien kunnen zij de gebruiker ook even melden dat zijn router onveilig is.
De rest wat gesuggereerd word kan je problemen opleveren met de wet. Dus geen aanpassingen doen.
Met die reden heb ik een aantal zaken weggedit om problemen te voorkomen :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1