Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Banding

Hallo allemaal , ik heb sinds 2 weken de LG 55SK8500 .
Nu heb ik het idee dat ik last heb van “banding” zoals op de foto is te zien zie ik verticale lijnen als ik beelden heb die van links naar rechts gaan zoals voetbal / F1 . Nu is mijn vraag of ik terug moet naar de winkel of is dit een kwestie van niet aanstellen . Ik heb namelijk wel gelezen dat veel tv s dit hebben .

De rest van het beeld kwaliteit is top .

Alvast bedankt .

Beste antwoord (via Scarface1984 op 03-05-2018 11:33)

• Moreno83
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Aan de ene kant zou ik zou terug gaan echter heb je het waarschijnlijk bij het andere model ook. Wat je ziet is eigenlijk de led strips die onder de diffuser zitten. Op de leds zitten van die plastic shells die het licht van de led mooi moet verspreiden zodat het 1 egaal wit scherm is. Heb je de backlight te fel staan?

Ik repareer veel tv's en 1 tip , zorg dat de backlight op ongeveer 50/60% is max anders gaan de leds niet zo lang mee. Die zijn in serie , gaat er 1 stuk doet de rest het ook niet meer.

https://i.imgur.com/hUIRIOh.jpg <--

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Moreno83
Aan de ene kant zou ik zou terug gaan echter heb je het waarschijnlijk bij het andere model ook. Wat je ziet is eigenlijk de led strips die onder de diffuser zitten. Op de leds zitten van die plastic shells die het licht van de led mooi moet verspreiden zodat het 1 egaal wit scherm is. Heb je de backlight te fel staan?

Ik repareer veel tv's en 1 tip , zorg dat de backlight op ongeveer 50/60% is max anders gaan de leds niet zo lang mee. Die zijn in serie , gaat er 1 stuk doet de rest het ook niet meer.

https://i.imgur.com/hUIRIOh.jpg <--

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:24

Major_ton

Shoot!

Moest hier nou werkelijk een nieuw topic voor komen?

Some infinities are bigger than others.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 16:28
Moreno83 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:39:

Hoezo gaan de leds dan niet lang mee? en wat is niet lang? Hebben Led lit tv's niet 20 jaar branduren?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Ik heb contact gehad met de winkel , en ga de tv inruilen met een kleine betaling wegens cashback actie van Lg naar de 55C8.

Bedankt voor hulp

• Moreno83
Hulleman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:18:
[...]

Hoezo gaan de leds dan niet lang mee? en wat is niet lang? Hebben Led lit tv's niet 20 jaar branduren?
Leeftijd is verschillend. De 1 een jaar de andere 4 , ligt er maar net aan hoe de backlight is ingesteld. Kijk je dagelijks tv en je hebt de backlight op 70/80% staan durf ik mijn handen wel in het vuur te steken dat die tv niet lang mee gaat.

Wat daar de oorzaak van is durf ik niet te zeggen. Fout in de voeding of de kwaliteit van de led's?
Ik ben gister nog bij een zaak geweest die tv's repareert en verkoopt en ook hij gaf aan dat het schering en inslag is bij de led tv's van tegenwoordig.

Ik heb thuis bijv een reparatie staan van een Panasonic TX-47AS650 , die staan er om bekend defect te gaan door led's die er mee stoppen. Zijn dezelfde LED's die ook in de LG tv's zitten.
Zo zijn er heel veel andere modellen en ik wil niet zeggen dat elke led tv slecht is oid maar wil je de levensduur van een led tv verlengen dan moet je de backlight echt terug schroeven , ten tweede ziet dat er ook beter uit.

Het is een wegwerp industrie , moet allemaal zo plat en goedkoop mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Moreno83 op 03-05-2018 11:57 ]

Pagina: 1