Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart_h_
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 31-10-2020
Dag allen,

excuus als dit onderwerp al aan bod is gekomen. Ik heb gezocht maar zowel dit forum als googelen leverde niet veel op.

Ik ben er vrijwel zeker van dat ik de w7 ga aanschaffen. Het OLED scherm in combinatie met het platte scherm dat geen ruimte inneemt doet het hem.

Het enige waar ik me zorgen over maak is de soundbar: Deze komt er in bijna geen enkele review goed uit. Nu ben ik geen audiofiel maar lekker geluid bij dit formaat scherm is toch wel erg fijn. Ik kom van een 42inch plasma met een simpel 5.1 setje van 12 jaar oud. Deze heeft een subwoofer. Nu maak ik me geen zorgen over de geluidskwaliteit van de w7 soundbar op zich: Prima in orde vind ik al oke. Maar wel over het gebrek aan bass.

Na googelen lees ik dat het niet mogelijk is om simpelweg een Subwoofer op de soundbar aan te sluiten... Maar ik kan me niet voorstellen dat dit echt niet te doen is. Misschien op onofficiële wijze met wat soldeerwerk?

Dus mijn vraag: Subwoofer op de LG65W7, mogelijk?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

waarom niet gewoon aansluiten op een "echt" 5.1 setje.
mooi beeld hoort ook mooi geluid bij.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Advies? Die TV kost je bijna 5 ruggen en je wil er extra spullen op aansluiten (die je ook nog moet kopen)? Waarom niet Hi-Fi Klubben, FOKA en Hi-Fi Corner even mailen/bellen met je vraag?

Een winkelier die voor 5K aan business ziet, zal toch die 5 minuten info/moeite wel willen doen?

Maar ja, ik heb alleen mijn decoder voor de kabel direct in mijn TV geprikt en alle overige inputs gaan eerst over mijn receiver + speakers en alleen het beeld gaat naar mijn TV (de hele soundbar overrule ik dus dan).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart_h_
@Darkside, eens, maar een soundbar van bijna 2 meter breed plus nog een 5.1. set gaat me te ver. De W7 werk namelijk niet zonder soundbar: omdat de tv zelf zo dun is zit alle hardware in die bar. Het gaat me alleen om een toevoeging in de vorm van een subwoofer.

@MAX3400. Het is een leverancier en geen winkel, dus die kan me niet verder helpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo, het is een "leverancier" en "geen winkel"? Van de vachtwagen gevallen of een zakelijke dozenschuiver?

Dan nog, had LG zelf geen antwoord op je telefoontje?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:48
Het zou misschien kunnen met een hdmi audio extractor. Die je dan tussen de tv en de bron neerzet.
icm een goed instelbare subwoofer. Welke je vervolgens zelf helemaal correct moet instellen.

Maar ik denk dat je beter kunt kijken naar een andere tv. De kopers van deze tv zullen geen film/muziek fanaten zijn.

edit: Een soundbar die ontworpen is voor gebruik zonder een subwoofer heeft waarschijnlijk geen vlakke response curve, om gebrek aan subwoofer te compenseren. Dus een subwoofer toevoegen maakt het misschien niet heel mooi klinkend. (al is dat een gokje vanuit mijn kant)

[ Voor 45% gewijzigd door saveljos op 30-04-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart_h_
@MAX3400. Antwoord op je vragen: deze meneer die hem levert stond in het pricewatch topic. Heb contact met hem gehad en klinkt betrouwbaar. Hij haalt ze op bij een winkel in Duitsland met bon.

LG heb ik niet gebeld. Is het forum policy dat je eerst de fabrikant belt alvorens hier te posten? In dat geval mijn excuus.

@saveljos. Dank, ik ga het onderzoeken! Ik snap wat je zegt over de tv. De B7/C7 is een veel betere value voor een OLED. Maar het is dat ik deze relatief goedkoop kopen kan in de combinatie met het "schilderij aan de muur" effect waar ik het extra geld voor over heb. Neemt geen ruimte in waardoor je tv niet zo'n prominente aanwezigheid heeft in de kamer en dat geeft rust, dat vind ik ook wat waard.

Het grote nadeel is het geluid. Maar voor mij is de meegeleverde soundbar in combinatie met een subwoofer voldoende.

[ Voor 17% gewijzigd door maart_h_ op 30-04-2018 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 16:44
Wellicht vind je de soundbar al goed zat, gewoon ff testen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:56
De soundbar heeft een optical output voor een externe audio oplossing. Er zijn (en worden mogelijk nog steeds) 5.1 sets geleverd waarbij de soundprocessing en 5 versterkers voor de satelliet luidsprekers in de subwoofer zitten ingebouwd. Met alleen de subwoover van zo'n set zou je in theorie de LG soundbar kunnen aanvullen. Houd er rekening mee dat dergelijke sets vaak in de budget categorie vallen en dat daarmee de subwoofer van zo'n set waarschijnlijk niet al te best zal klinken en alleen Dolby Digital en DTS kan verwerken.

En andere en betere optie is om een surround receiver weg te werken in een meubel en deze via ARC (pray to RNGesus it works) aan te sluiten op de soundbar. Belangrijk is dat deze receiver alle geluidsformaten ondersteunt, maar het vermogen is totaal niet belangrijk. Je gaat er immers alleen een powered subwoofer op aansluiten naar eigen keuze en dus kan je zelf de kwaliteit bepalen. Een goedkope oplossing is om dan naar een 2dehands receiver te kijken aangezien de afschrijving op die dingen nogal pittig is. Ik heb geem ervaring dat dit ook zo werkt, maar de theorie klopt alvast ;-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

@maart_h_ ik ken de W7.
Maar je zegt aan de ene kant wil rust in de kamer hebben door een schilderij tv te halen. Maar de gigantische soundbar is dan weer geen probleem?

Als je de soundbar weg kunt werken kun je net zo goed een surround set kopen.

Denk dat je dan beter af bent om alleen de soundbar te gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1