Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe muis, vervanger Logitech MX400 gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wimderon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04-2023
Hallo allen,

Mijn huidige muis heeft het begeven. Helaas, want is ben erg tevreden over het ontwerp, het functioneren, de plaats van de vorige/volgende knoppen en de afwezigheid van verdere voor mij overbodige knopjes.

Dit is mijn huidige muis: pricewatch: Logitech MX400 Performance Laser Mouse

Ik heb gekeken of dezelfde nog verkrijgbaar was, maar helaas was dit niet het geval. Ik vind er wel ergens een op amazon, maar die kost ruim 3x zoveel als wat ik er in 2010 voor betaald heb. Als iemand hem wel kan vinden voor een acceptabele prijs dan zou ik al uit de brand zijn :)

Maar ik heb dan maar gezocht naar alternatieven die er zoveel mogelijk op lijken. Mijn huidige muis is bedraad en dat zou ook nu niet erg zijn, maar draadloos heeft nu wel licht de voorkeur. Daarbij is het natuurlijk ondoenlijk om het volledige aanbod door te nemen, maar ik heb bijvoorbeeld de eerste 20 pagina's van de meeste bekeken muizen op de pricewatch doorgenomen en verder het volledige aanbod van logitech.

Ik was nog even blij toen ik de Logitech MX620 (draadloos en bijna identiek aan de MX400) tegenkwam, maar ook dit bleek al een oud model te zijn ;(

Niet geheel verrassend kom ik uit bij Logitech voor vergelijkbare alternatieven, maar ook een paar andere opties kwam ik tegen:
pricewatch: Logitech Wireless Marathon Mouse M705
pricewatch: Logitech Corded Mouse M500
pricewatch: HP X4500
pricewatch: Trust EasyClick Wireless Mouse
pricewatch: Asus Wireless Optical Mouse WT465/V2 White

Op zich zien de twee Logitechs er redelijk hetzelfde uit. Scrollwieltje heeft een ander ontwerp (met 'kartels' ipv glad). Grote minpunt hierbij is die knop onder het scrollwieltje. Geen idee waar die uberhaupt voor dient (met/zonder weerstand scrollen eventueel?), maar ik weet wel dat deze daar voor mij niet had hoeven zitten. Dan heb ik nog liever dat er geen vorige/volgende knoppen opzitten dan dat er zo'n knopje onder het scrollwieltje zit.

Dus concreet: is de Logitech MX400 of de MX620 nog ergens tegen een acceptabele prijs, nieuw, verkrijgbaar? En zo nee, weet er iemand een beter alternatief dan de alternatieven die ik gevonden heb?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb pricewatch: Logitech G402 Hyperion Fury en erg tevreden over.

Voldoende knopjes als je het nodig gaat hebben (programmeerbaar) maar ik speel never games op mijn PC dus het is voor mij inderdaad point & click. Vind 'm wel erg fijn op verschillende ondergronden; werkt ook vlekkeloos op zeeeer gladde/glossy oppervlakten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-11 22:32
Misschien even een advertentie op v&a plaatsen of iemand nog een (on)gebruikte heeft liggen. Er zijn zat Tweakers met bergen oud spul.
Op Amazon.con is hij trouwens ook used verkrijgbaar voor +-$29 excl. verzending
Ook op eBay staat er een gebruikte voor $12 excl. verzending.

• wimderon
Ramon schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:31:
Ik zou gewoon die M500 proberen, lijkt me sterk dat je last gaat krijgen van die ene knop onder het scrollwiel.
Je hebt gelijk, al scroll ik ook regelmatig met mijn vinger in een rechte lijn onder het scrollwiel en steunt die dan precies op de plek waar die knop zit als ik de afbeeldingen zo bekijk. Maar aangezien ik er toch wel dringend een nodig heb kijk ik nog een dagje mogelijke reacties in dit topic aan en anders ga ik kiezen uit de alternatieven die ik gevonden heb.

Mocht iemand nog tips hebben, of een nieuwe/ongebruikte Logitech MX400 of MX620 in de aanbieding hebben dan hoor ik het graag :)

[ Voor 74% gewijzigd door wimderon op 01-05-2018 21:34 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik zou gewoon die M500 proberen, lijkt me sterk dat je last gaat krijgen van die ene knop onder het scrollwiel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• wimderon
Oh verrek, vorige reactie gewijzigd en nu is m'n reactie op CCJJVV weg. Anyway, ik ben dus niet op zoek naar een gebruikte versie helaas.
Pagina: 1