Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4 laptops ongeveer dezelfde specs: welke moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Geest123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-04-2022
Hee,
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop omdat mijn ASUS F550V het jammer genoeg begeven heeft.

Mijn toekomstige laptop gaat voornamelijk gebruikt worden voor mijn studie en om een film op te kijken. Voor mijn studie is het voornamelijk verslaglegging, excel, mails schrijven en programma's zoals R en python. Omdat ik mijn laptop dagelijks in mijn tas mee zal hebben en ik er graag films op kijk wil ik een 15'6 inch scherm en het liefste niet al te zware laptop. Verder vind ik het belangrijk dat hij snel is, een goed scherm heeft, er goed uitziet en makkelijk in gebruik is.

Ik wil ongeveer tussen de €700,- en €900,- uitgeven. Na lang zoeken ben ik op deze 3 laptops gekomen met alle 4 ongeveer gelijke specs en toch 100€ verschil:

https://tweakers.net/pric...;1149645;1127323;1120363/

Ik hoor graag jullie adviezen en wat jullie keuze zou worden als jullie in mijn situatie zouden staan, zodat ik hopelijk eindelijk de knoop door kan hakken! Alternatieve opties zijn natuurlijk ook altijd nog welkom.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh... Misschien dat ik nu heel lastig doe maar je bent al bijna 7 maanden op zoek naar een laptop en je "lijkt" maar geen beslissing/opvolging aan je oude topics te kunnen geven?

Twee van de vier zou ik al wegstrepen want gewoon te weinig features zoals de WiFi-standaarden en dan hou je https://tweakers.net/pricewatch/compare/1118557;1127323/ over.

En dan mag je zelf kiezen; de Acer heeft wat modernere specs (mits je die nodig hebt) maar weegt wel bijna 25% meer dan de HP. Ik heb nu een Probook en die weegt volgens HP net 1.6kg maar zelfs dat vind ik al zwaar (kom van een Latitude 7-serie af van 1.28kg zwaar).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Geest123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-04-2022
MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:58:
Euh... Misschien dat ik nu heel lastig doe maar je bent al bijna 7 maanden op zoek naar een laptop en je "lijkt" maar geen beslissing/opvolging aan je oude topics te kunnen geven?

Twee van de vier zou ik al wegstrepen want gewoon te weinig features zoals de WiFi-standaarden en dan hou je https://tweakers.net/pricewatch/compare/1118557;1127323/ over.

En dan mag je zelf kiezen; de Acer heeft wat modernere specs (mits je die nodig hebt) maar weegt wel bijna 25% meer dan de HP. Ik heb nu een Probook en die weegt volgens HP net 1.6kg maar zelfs dat vind ik al zwaar (kom van een Latitude 7-serie af van 1.28kg zwaar).
Ik ben het helemaal met je eens en had ik het liefst nu al een laptop gehad maar ik heb lang zitten twijfelen en heb er toch duidelijk veel minder verstand van als jij hebt. Daarom wil ik je bedanken voor jouw advies en heb ik nog een laatste vraag en dan ben je van mij af.(;
Welke modernere specs doel jij op want ik kan ze niet vinden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geest123 schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:53:
[...]

Welke modernere specs doel jij op want ik kan ze niet vinden.
Dan zou ik me voor de volgende keer maar eens gaan inlezen; onderstaande is wel interessant als je af en toe wil gamen, films wil kijken en/of codecs wil offloaden of eventueel een extern beeldscherm met hogere refresh wil aansturen.
- GTX1050 vs MX150
- HDMI2.0 vs. HDMI1.4

Andersom, heeft de HP weer voordelen want
- Kaby Lake Refresh (zuiniger)
- M.2 SSD (mogelijk zuiniger)
- enorm krachtige accu want Acer niet ingevuld

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof