Toon posts:

Mijn download speeds zijn zeer onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Al zo'n drie maanden ben ik veranderd van kamer in mijn huis. Sinds ongeveer zover heb ik erg onstabiele download speeds en van de paar pc's in huis ben ik de enige met dit probleem. De pc naast mijn kamer en mijn pc zitten beide via lan aan een icidu network switch vast die weer aan mijn router beneden vast zit. Bij steam en bij andere game launchers zijn beide te zien dat ik 6MB/s krijg en dan heel lang 0 vervolgens weer 6MB/s en dan weer lang 0B/s. De router is een paar maanden geleden nog vervangen. Ik heb dit probleem op meerdere game launchers.
Ik heb al verschillende netwerk kabels gebruikt.
Verschillende ports in mijn icidu gebruikt.
Netwerk kabels van pc direct naar router geprobeerd.
Iets Downloaden op twee browser geprobeerd, daar blijft mijn pc op 5.8 MB/s downloaden!
speedtest geprobeerd.
Virus/malware scan gedaan.
Alvast super bedankt voor helpen!
Specs pc: Msi h97m G43
Msi geforce gtx 1060 3gb
I5 4440
Crucial ballistix sport 16gb (4x4)
3 jaar oude hdd waar van de 450 gb 20 gb over is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 21:16 ]

Beste antwoord (via rens-br op 02-05-2018 07:16)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, jammergenoeg waren alle reacties niet zo geweldig in het fixen maar altijd super dat jullie willen helpen.De fix voor mij was: Configuratie scherm > netwerkcentrum > adapterinstellingen > rechtermuis op ethernet (als je op kabel zit, anders iets anders.) > eigenschappen > configureren > geavanceerd > snelheid en duplex > het maximale zetten wat NIET automatisch is. Alsnog SUPER SUPER SUPER erg bedankt voor alle tips en fixes. Het is heel aardig dat iedereen mij probeerde te helpen!
Nog 1 laatste vraag, als ik een router op mijn kamer zou zetten, zou dat dan helpen bij internet en download speeds of maakt dat niks uit?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 23:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Til je PC eens op, pak de kabel die nu tussen je PC en Icidu zit, loop naar beneden, prik de PC in de router en test het nog eens.

- Nu goed? Dan issue met Icidu
- Nu niet goed? Probeer eens andere kabel

Of wissel eens wat PC's om in huis maar laat de kabels liggen; dat had ik binnen 5 minuten al gedaan na mijn verhuizing, niet na 3 maanden...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

Nibbz

Postmaster General

Wat heb je zelf al geprobeerd, ondervonden? Ik kan wel 100 verschillende dingen op noemen, maar toch makkelijker als je eerst verteld wat je al geprobeerd / gevonden hebt.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al mijn netwerk kabel in een wifi versterker (devolo) gezet en ik heb netwerk kabels veranderd!
Nibbz schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:03:
Wat heb je zelf al geprobeerd, ondervonden? Ik kan wel 100 verschillende dingen op noemen, maar toch makkelijker als je eerst verteld wat je al geprobeerd / gevonden hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de icidu want daar zit een andere pc in dit huis ook aan aangesloten en die download is stabiel en goed en ik heb verschillende kabels gebruikt die allemaal hetzelfde probleem geven
MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:59:
Til je PC eens op, pak de kabel die nu tussen je PC en Icidu zit, loop naar beneden, prik de PC in de router en test het nog eens.

- Nu goed? Dan issue met Icidu
- Nu niet goed? Probeer eens andere kabel

Of wissel eens wat PC's om in huis maar laat de kabels liggen; dat had ik binnen 5 minuten al gedaan na mijn verhuizing, niet na 3 maanden...
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 01-05-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat voor resultaten krijg je als je op zo'n dood moment een speedtest opstart op speedtest.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:06
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:34:
Ik heb al mijn internet kabel in een wifi versterker gezet en ik heb wifi kabels veranderd!
[...]
Sorry, kan je wat duidelijker zijn? Wat bedoel je met wifi versterker? Hoe zit het aangesloten?
Wat zijn in hemelsnaam wifi kabels? WiFi = draadloos, dus draadloze kabels???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:13
ik heb wifi kabels veranderd!
[...]
Wat heb je? 8)7

En wat is het resultaat van de punten die @MAX3400 aandroeg?
Oftewel wat is het resultaat als je de specifieke pc rechtstreeks aansluit?

[ Voor 14% gewijzigd door Dracoz op 30-04-2018 23:47 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Als je alle kabels vervangen hebt (wifi kabels??) kan het daar niet aan liggen. Heb je ook geprobeerd een kabel direct aan de router te hangen zoals hierboven word gesuggereerd?

Dan kan het aan je computer liggen. Om software issue's (mallware, brakke drivers) uit te sluiten, zou je een linux os vanaf USB stick kunnen proberen. Als je daar geen dode momenten hebt, is er iets mis met je windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Steam en EPIC launcher geven soms zeer variabele snelheden. Probeer inderdaad eerst eens iets als speedtest om te bepalen of er echt een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:32
Ik heb al mijn internet kabel in een wifi versterker gezet en ik heb wifi kabels veranderd!
[...]
Deze klare taal helpt ons, en daarmee jou natuurlijk een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd allereerst welkom op Tweakers.

Op Tweakers wordt er net wat meer eigen inzet en informatie voorziening verwacht dan je nu hebt laten zien, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zou je dus het volgende willen toevoegen aan je openingspost:
- Maak even een snelle tekening van je netwerk (hoe zit alles aan elkaar)
- Welke apparatuur gebruik je allemaal (Switches, versterkers, PC's/ laptops e.d., geef ook typenummers)
- Wat heb je exact allemaal al gedaan? (Welke kabels gewisseld, welke PC's van plek verwisseleld e.d.)

Op die manier wordt het voor ons allemaal een stuk duidelijker en kunnen we je een stuk beter helpen.

Modbreak:@de rest. Deze user is nieuw, letten we betreft het reageren even op het volgende: Het algemeen beleid #reageren

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 01-05-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op een doodmomenf een speedtest run, krijg ik alsnog 49 mbps download en 57 mbps upload!
TommyboyNL schreef op maandag 30 april 2018 @ 23:39:
Wat voor resultaten krijg je als je op zo'n dood moment een speedtest opstart op speedtest.net?
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 01-05-2018 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:46:
Als ik op een doodmomenf een speedtest run, krijg ik alsnog 49 mbps download en 57 mbps upload!
[...]
49 millibit? Ja, dat is kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze manieren allemaal nu geprobeerd: netwerk kabels verandert, pc direct via internet kabels aan de router vast gedaan, speedtest gedaan op dood moment. Ports van icidu verwisseld, Dat was het. En alles werkte jammergenoeg niet! Alsnog bedankt voor het helpen! Ik hoop dat we het kunnen oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:43:
Ook met INTERNET kabels direct naar de router vanaf mijn pc geeft hetzelfde probleem aan. Ik verwacht dat ik misschien mijn bios van mijn moederbord moet updaten.
Controleer ook even of alle drivers correct zijn en update ze waar nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38
Ik vermoed dat je netwerkkabels bedoelt, Internet kabels bestaan niet. Als je ten tijde van een dip wel snel netwerk op een speedtest krijgt, dan is het niet erg aannemelijk dat het probleem in je eigen netwerk ligt. Zou het kunnen dat het aan Steam ligt? Of misschien de verbinding tussen je ISP en Steam?

Werkt Steam wel altijd snel op een andere computer? Zijn er misschien andere gebruikers van het netwerk die tegelijk met jou downloaden? Heb je het probleem alleen met Steam, of ook met andere sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beste Marnix,

Wat gebruik je op je PC aan beveiliging/privacy of iets?
Heb je VPN ingesteld of een ander shield of dergelijks of zeg maar kale instal ?

(ik denk dat TS een jaar of 12 is, graag rekening mee houden)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment alleen de virusscanner van windows 10 zelf, ik had ooit één van avg maar die heb ik al verwijderd, voor de rest heb ik geen beveiliging, privacy of vpn. Als je echt beveiliging bedoelt heb ik wel een wachtwoord op mijn pc haha
Hackus schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:18:
Beste Marnix,

Wat gebruik je op je PC aan beveiliging/privacy of iets?
Heb je VPN ingesteld of een ander shield of dergelijks of zeg maar kale instal ?

(ik denk dat TS een jaar of 12 is, graag rekening mee houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen hebben dit probleem ook op steam maar ik heb dit ook op andere game launchers jammergenoeg dus kan dit niet aan steam liggen. Ik heb alleen proberen te downloaden en met andere mensen maar hetzelfde probleem blijft er.
borft schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:12:
Ik vermoed dat je netwerkkabels bedoelt, Internet kabels bestaan niet. Als je ten tijde van een dip wel snel netwerk op een speedtest krijgt, dan is het niet erg aannemelijk dat het probleem in je eigen netwerk ligt. Zou het kunnen dat het aan Steam ligt? Of misschien de verbinding tussen je ISP en Steam?

Werkt Steam wel altijd snel op een andere computer? Zijn er misschien andere gebruikers van het netwerk die tegelijk met jou downloaden? Heb je het probleem alleen met Steam, of ook met andere sites?
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 01-05-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:24:
Mensen hebben dit probleem ook op steam maar ik heb dit ook op andere game launchers jammergenoeg
Maar de vraag was of je hetzelfde probleem met Steam en de Game launcher op andere PC's / laptop's in hetzelfde netwerk ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 17:02
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:24:
Mensen hebben dit probleem ook op steam maar ik heb dit ook op andere game launchers jammergenoeg dus kan dit niet aan steam liggen. Ik heb alleen proberen te downloaden en met andere mensen maar hetzelfde probleem blijft er.
[...]
Laat ik het zo zeggen. Dat wat jij ziet is standaard gedrag van Steam (uplay ook overigens en vele andere launchers). Heb ik ook op al mijn PC's terwijl ik met speedtest gewoon 200Mbit down haal.
Dus Steam en allerlei andere launchers zijn geen betrouwbare graadmeter voor je download snelheid ;)
Hoe snel is je internet aansluiting in theorie (Dat waar je voor betaald)? Wat voor resultaat krijg je bij https://www.ziggo.nl/speedtest bijv.
Zit je op Kabel of DSL? Wat gebeurd er als je de snelheid in de vorige kamer test? etc. etc.

edit: let ook er is een verschil tussen mbit, Mbit en MByte. Over het algemeen adverteren internet providers met een snelheid in Mbit.

[ Voor 8% gewijzigd door Meekoh op 01-05-2018 13:37 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Check post
rens-br schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:28:
[...]

Maar de vraag was of je hetzelfde probleem met Steam en de Game launcher op andere PC's / laptop's in hetzelfde netwerk ook hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 14:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Laatst online: 12:08
Schrijf je toevallig weg naar een HDD terwijl je broer naar SSD schrijft?
Steam is in ieder geval gelimiteerd tot de schrijfsnelheid van je schijf, dus bij langzamere schijven zou dat ook nog kunnen uitmaken.

Voor de rest zou je in principe afhankelijk moeten zijn van de servers van steam/platform waar je download.
Mits de bandbreedte aanwezig is uiteraard.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 13:12

Cas

En anders even via een tool (https://github.com/Wlanfr3ak/auto-speedtest) monitoren wat de snelheid op verschillende apparaten binnen een aantal uren doet.

Om kort te sluiten waar het probleem zit kun je de volgende zaken proberen:
1. Gebruik verschillende kabels tussen router > pc
2. Gebruik (min. 2) verschillende apparaten om te testen.
3. Gebruik Steam niet als graadmeter (zoals @Meekoh al heeft aangegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:24

SomerenV

It's something!

Draai voor de zekerheid eens een uitgebreide virus- en malware-scan. Hier kan je Windows Defender en MBAM voor gebruiken. Als jij de enige bent met het probleem, en het ligt niet aan de kabels, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij je PC. De meest eenvoudige eerste stap is dan dat soort scans draaien. Zelf heb ik het ook wel eens gehad dat een virusje of malware liep te zieken.

@Verwijderd Het is best merkwaardig dat je een hogere upload dan download hebt. Ergens gaat er dus iets niet goed. Dus verwijs ik weer even naar bovenstaande. Even checken op virussen en malware.

[ Voor 18% gewijzigd door SomerenV op 01-05-2018 13:44 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit mijn resultaat bij ziggo speedtest https://ziggobeta.speedte...34-11e8-9a30-05aa9fd22a9b . Ik zit de hele tijd op kabel via netwerk kabel.
Meekoh schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Laat ik het zo zeggen. Dat wat jij ziet is standaard gedrag van Steam (uplay ook overigens en vele andere launchers). Heb ik ook op al mijn PC's terwijl ik met speedtest gewoon 200Mbit down haal.
Dus Steam en allerlei andere launchers zijn geen betrouwbare graadmeter voor je download snelheid ;)
Hoe snel is je internet aansluiting in theorie (Dat waar je voor betaald)? Wat voor resultaat krijg je bij https://www.ziggo.nl/speedtest bijv.
Zit je op Kabel of DSL? Wat gebeurd er als je de snelheid in de vorige kamer test? etc. etc.

edit: let ook er is een verschil tussen mbit, Mbit en MByte. Over het algemeen adverteren internet providers met een snelheid in Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, mijn broer downloadt de meeste games naar zijn ssd twerwijl het naar een 500 gb hdd download. Kan het ook een probleem zijn dat mijn hdd bijna vol is of maakt dat niet uit?
Thasquealer schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:39:
Steam is in ieder geval gelimiteerd tot de schrijfsnelheid van je schijf, dus bij langzamere schijven zou dat ook nog kunnen uitmaken.

Voor de rest zou je in principe afhankelijk moeten zijn van de servers van steam/platform waar je download.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 01-05-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:54:
Dat klopt, mijn broer downloadt de meeste games naar zijn ssd twerwijl het naar een 500 gb hdd download. Kan het ook een probleem zijn dat mijn hdd bijna vol is of maakt dat niet uit?
Dat kan zomaar eens het probleem zijn. Ga eens in taakbeheer kijken wat de activiteit van je schijf is tijdens het downloaden via Steam. Knalt die de schijf naar 100% en loopt daarna de downloadsnelheid terug dan heb je denk ik het probleem te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 17:02
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:41:
Dit mijn resultaat bij ziggo speedtest https://ziggobeta.speedte...34-11e8-9a30-05aa9fd22a9b . Ik zit de hele tijd op kabel via netwerk kabel.
[...]
Zo te zien is je internet provider KPN, klopt dat? Ik neem aan dat het een glasvezel aansluiting is, want op DSL haal je nog niet 60Mbit up.
Thasquealer schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:39:

Dit is overigens ook een hele goede vraag.

en om je netwerk helemaal uit te sluiten. Sluit eens een andere computer aan op de plek waar jou PC nu staat. Heeft die computer hetzelfde probleem dan, dan is er wellicht toch iets in het netwerk. Zo niet dan is er iets met je PC aan de hand.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt aan de hand van de gegeven informatie en de al besproken dingen inderdaad de HDD te zien die hier de boosdoener is. Een ouderwetse HDD raad ik al bijna niet meer aan voor de meeste dingen behalve ruwe opslag. ( ik ben dan ook redelijk verwend :P sorry ben een tweaker en wil graag bijna altijd nieuwste dingen xD )

Het nare is is dat jij geen concrete informatie aanlevert momenteel. Je meld dat de verbinding SOMS bij steam en andere launchers ineens wegvalt voor een paar seconden. Speedtests hebben dan weinig nut omdat dat een moment opname is.

Op het moment dat je verbinding in steam niet meer correct is , heb je dan nog wel internet? Heb je bijvoorbeeld DHCP logs van je modem die een reconnect laten zien? Het kan ook nog een IP conflict zijn tussen pc's, dat die even zoekt naar een ander IP en dan weer connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:24

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:03:
Het lijkt aan de hand van de gegeven informatie en de al besproken dingen inderdaad de HDD te zien die hier de boosdoener is. Een ouderwetse HDD raad ik al bijna niet meer aan voor de meeste dingen behalve ruwe opslag. ( ik ben dan ook redelijk verwend :P sorry ben een tweaker en wil graag bijna altijd nieuwste dingen xD )

Het nare is is dat jij geen concrete informatie aanlevert momenteel. Je meld dat de verbinding SOMS bij steam en andere launchers ineens wegvalt voor een paar seconden. Speedtests hebben dan weinig nut omdat dat een moment opname is.

Op het moment dat je verbinding in steam niet meer correct is , heb je dan nog wel internet? Heb je bijvoorbeeld DHCP logs van je modem die een reconnect laten zien? Het kan ook nog een IP conflict zijn tussen pc's, dat die even zoekt naar een ander IP en dan weer connect.
Ik download hier met regelmaat op een HDD met Steam (7200rpm) maar Steam downloadt vrolijk met de maximale 10MB/s die ik tot m'n beschikking heb. Alleen een handjevol games heb ik op SSD staan, de rest op HDD. Mijn vermoeden is dan ook dat het niet de HDD is, maar iets in de trant van virussen of malware (zoals ik eerder heb gezegd). Dat zou ook verklaren dat zijn upload hoger is dan de download, wat gewoon niet logisch is en wat niet aan een harde schijf kan liggen (althans, die kans is zeer klein).

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

rens-br << modje met engelengeduld :)
Dat zijn wel heel veel waarschuwingen waar niet naar geluisterd wordt. :o

----------

Al eens een ping laten lopen naar je router, een andere pc én naar bijv. 8.8.8.8 ? Wat is daar het resultaat van tijdens het dode moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:15:
[...]

Ik download hier met regelmaat op een HDD met Steam (7200rpm) maar Steam downloadt vrolijk met de maximale 10MB/s die ik tot m'n beschikking heb. Alleen een handjevol games heb ik op SSD staan, de rest op HDD. Mijn vermoeden is dan ook dat het niet de HDD is, maar iets in de trant van virussen of malware (zoals ik eerder heb gezegd). Dat zou ook verklaren dat zijn upload hoger is dan de download, wat gewoon niet logisch is en wat niet aan een harde schijf kan liggen (althans, die kans is zeer klein).
Dat zou uitgaan van een HDD die nog correct werkt inderdaad. Vaak worden die schijven doorgegeven van oc naar pc en kunnen ze uiteindelijk dus gewoon te traag worden omdat ze te oud zijn. Geld dit voor alle normale HDD's? Natuurlijk niet. Maar heb eerlijk gezegd geen zin om bij alles wat ik zeg een kanttekening te plaatsen dat het niet altijd zo is en dat het per apparaat dus kan verschillen :P

Ik ken oude HDD's die niet meer vooruit waren te branden en ik kan HDD;s die nog gewoon op volle krachten werkten na jaren. Zit dus wel een groot verschil in.

Daarnaast denk ik juist niet aan malware. Malware is vaak continue bezig en zal niet alleen op bepaalde momenten je internet volledig afsluiten.
Upload die hoger is dan een de download is niet heel vreemd met glasvezel of met 'lagere abbo's' zoals deze.

Als het ADSL of kabel was geweest, dan was het inderdaad een zeer duidelijke indicatie geweest, maar nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucvdM
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-10 12:53
Pin mij er niet op vast maar volgens mij downloaden deze launchers alleen op de achtergrond.
Als het netwerk in gebruik is door je eigen achtergrondprogramma's of door andere apparaten in de buurt kan het zijn dat Steam/Origin/UPlay/etc. idle gaan tot ze weer een Go krijgen om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

LucvdM schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:45:
Pin mij er niet op vast maar volgens mij downloaden deze launchers alleen op de achtergrond.
Als het netwerk in gebruik is door je eigen achtergrondprogramma's of door andere apparaten in de buurt kan het zijn dat Steam/Origin/UPlay/etc. idle gaan tot ze weer een Go krijgen om te downloaden.
Leuk als je dan standaard een torrentnode hebt draaien bijvoorbeeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 23:37
Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegt.

Van Steam is bekend dat deze soms dropt naar 0 MB/s. Ook ik heb hier last van met een 1000/1000 verbinding.

Overige game launchers zullen ook wel is minder zijn, zoals eerder gezegd is dit geen goede manier van testen.

Hij heeft een aantal keer een speedtest gedaan, laatste van Ziggo zie ik met 40MB/s?. Wat is het probleem nu precies? Dat er iemand anders in z'n netwerk ook aan het downloaden is?

Zijn alle netwerk apparaten afgesloten terwijl deze speedtest is uitgevoerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 01-05-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 21:59
probeer gewoon is speedtests op internet en kijk hoe stabiel dat is. Game launchers zijn niet altijd even stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:49:
Ik heb deze manieren allemaal nu geprobeerd: netwerk kabels verandert, pc direct via internet kabels aan de router vast gedaan, speedtest gedaan op dood moment. Ports van icidu verwisseld, Dat was het. En alles werkte jammergenoeg niet! Alsnog bedankt voor het helpen! Ik hoop dat we het kunnen oplossen!
Heb je al een ander ( / nieuwe installatie) OS op je pc geprobeerd? Ik vermoed dat een toottje (mallware / virus) of een brakke driver de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nopheros schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:27:
Hij heeft een aantal keer een speedtest gedaan, laatste van Ziggo zie ik met 40MB/s?.
Tja, als zowel topicstarter als antwoorden niet de goede eenheden bevatten, blijft het altijd een uitdaging om een oplossing te vinden.

De speedtests lijken rond de 50Mbps te liggen. Dat is dus geen 50mbps en geen 50MBps!

Grof gezegd, de maximaal haalbare snelheid (op basis van gemiddeld 50Mbps) is dus 6MBps.

@Verwijderd als je http://ovh.net/files/1Gio.dat download (rechtermuis, save as) met 2 of 3 verschillende browsers (niet tegelijk!!!!) wil testen; kan je dan eens kijken of de browser ergens tussen de 3MB/s en 7MB/s stabiel blijft downloaden.

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 01-05-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat het bij mij zo is en bij mijn broer niet en het duurt zoooo lang om iets van 2.7 gb te downloaden. Het duurt echt een uur ofzo. En dat was eerst niet het probleem.
[message]5065467,noline]Nopheros schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:27[/message]:
Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegt.

Van Steam is bekend dat deze soms dropt naar 0 MB/s. Ook ik heb hier last van met een 1000/1000 verbinding.

Overige game launchers zullen ook wel is minder zijn, zoals eerder gezegd is dit geen goede manier van testen.

Hij heeft een aantal keer een speedtest gedaan, laatste van Ziggo zie ik met 40MB/s?. Wat is het probleem nu precies? Dat er iemand anders in z'n netwerk ook aan het downloaden is?

Zijn alle netwerk apparaten afgesloten terwijl deze speedtest is uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:15
Meekoh schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:56:
[...]

Zo te zien is je internet provider KPN, klopt dat? Ik neem aan dat het een glasvezel aansluiting is, want op DSL haal je nog niet 60Mbit up.

[...]
Dat wordt prima gehaald hoor met pairbonding vectoring. Wat je zegt klopt niet

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier blijft hij stabiel tussen 5.4 en 5.8 MB/s downloaden!
MAX3400 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:43:
[...]

Tja, als zowel topicstarter als antwoorden niet de goede eenheden bevatten, blijft het altijd een uitdaging om een oplossing te vinden.

De speedtests lijken rond de 50Mbps te liggen. Dat is dus geen 50mbps en geen 50MBps!

Grof gezegd, de maximaal haalbare snelheid (op basis van gemiddeld 50Mbps) is dus 6MBps.

@Verwijderd als je http://ovh.net/files/1Gio.dat download (rechtermuis, save as) met 2 of 3 verschillende browsers (niet tegelijk!!!!) wil testen; kan je dan eens kijken of de browser ergens tussen de 3MB/s en 7MB/s stabiel blijft downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:15:
Hier blijft hij stabiel tussen 5.4 en 5.8 MB/s downloaden!
[...]
Dus, je PC is in orde, je (wifi???) kabel in orde, je switch in orde. Klaar dus.

Het downloaden van iets als Steam is dus een applicatie-specifiek dingetje en daar kunnen we weinig aan veranderen. Er zijn een aantal tips gegeven en/of niet uitgevoerd (tenminste, niet dat ik lees) dus ja... Allicht kan je eens op je router naar uPNP kijken om dat aan te zetten; levert meteen een mogelijk security-issue op dus qua informatie en uitvoering, laat ik dat aan jou over.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, jammergenoeg waren alle reacties niet zo geweldig in het fixen maar altijd super dat jullie willen helpen.De fix voor mij was: Configuratie scherm > netwerkcentrum > adapterinstellingen > rechtermuis op ethernet (als je op kabel zit, anders iets anders.) > eigenschappen > configureren > geavanceerd > snelheid en duplex > het maximale zetten wat NIET automatisch is. Alsnog SUPER SUPER SUPER erg bedankt voor alle tips en fixes. Het is heel aardig dat iedereen mij probeerde te helpen!
Nog 1 laatste vraag, als ik een router op mijn kamer zou zetten, zou dat dan helpen bij internet en download speeds of maakt dat niks uit?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 23:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:29:
...De fix voor mij was: Configuratie scherm > netwerkcentrum > adapterinstellingen > rechtermuis op ethernet (als je op kabel zit, anders iets anders.) > eigenschappen > configureren > geavanceerd > snelheid en duplex > het maximale zetten wat NIET automatisch is..
8)7

Mocht iemand via de search in dit topic verzeild raken: dit kan natuurlijk nooit de oplossing zijn.
De TS haalde 50 Mb/s op speedtest, dus z'n adapter stond minimaal al op 100 Mb/s enkelplex.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb een aantal berichten naar de prullenbak verplaatst, aangezien die berichten nogal offtopic waren.
Pagina: 1