Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-09 22:37
Hallo allen,

vraagstuk waar jullie mij misschien bij kunnen helpen. Ik heb ooit eens een Kobo Arc10HD voor mijn moeke gekocht. Uiteindelijk een custom rom met Android 5.1.1. er op kunnen krijgen, dus allemaal tiptop zou je denken. Tablet is snel zat met de Tegra 4, dus gaan...
Nu blijkt dat een aantal games(dat is waar ze de tab voor gebruikt) niet compatibel zijn met het apparaat.
Na de nodige aanpassingen in de build.prop(zie hieronder) krijg ik nog steeds de melding dat de apps niet compatibel zijn. Het gaat om de apps: The Tribez & Trade Town.

Originele build.prop:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

aangepaste build.prop:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

de build.prop heb ik gebaseerd op de build.prop van mijn LG G6, waarmee de apps dus wel te downloaden zijn.
Playstore is helemaal up to date, net als de play services e.d.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat zie ik eventueel over het hoofd?

Thanks alvast!

Beste antwoord (via MartijnAbel op 01-05-2018 15:00)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MartijnAbel niet 'compatible' kan echt van alles zijn. Van een geroot toestel, unlocked bootloader, verouderde Android versie tot een CPU die niet ondersteund wordt. Je kan de check dan ook niet altijd voor de gek houden door het aanpassen van de build.prop.

Je kan eens proberen de APK te downloaden van beide apps, om te zien of de app dan wel werkt. Zo heb ik al een aantal apps aan de praat gekregen die volgens de Play Store niet zouden werken.

Overigens ga ik er even vanuit dat het gaat om: https://play.google.com/s....gameinsight.tribez&hl=nl en https://play.google.com/s...ryofgames.tradetown&hl=nl?

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 01-05-2018 11:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@MartijnAbel niet 'compatible' kan echt van alles zijn. Van een geroot toestel, unlocked bootloader, verouderde Android versie tot een CPU die niet ondersteund wordt. Je kan de check dan ook niet altijd voor de gek houden door het aanpassen van de build.prop.

Je kan eens proberen de APK te downloaden van beide apps, om te zien of de app dan wel werkt. Zo heb ik al een aantal apps aan de praat gekregen die volgens de Play Store niet zouden werken.

Overigens ga ik er even vanuit dat het gaat om: https://play.google.com/s....gameinsight.tribez&hl=nl en https://play.google.com/s...ryofgames.tradetown&hl=nl?

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 01-05-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
rens-br schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:53:

Thanks voor je antwoord Rens. Ik had/heb de hoop te achterhalen waaraan het ligt, maar daar is dus moeilijk de vinger op te leggen.
Ik heb beide apk's uit mijn G6 gehaald en apart geinstalleerd, en dan werkt het perfect. Ik vraag mij alleen of in hoeverre die apps dan te updaten zijn... Aangezien ik het moeders niet aan wil doen om alles handmatig te updaten.
Het gaat inderdaad om die beide games die je linkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MartijnAbel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:00:
Ik heb beide apk's uit mijn G6 gehaald en apart geïnstalleerd, en dan werkt het perfect. Ik vraag mij alleen of in hoeverre die apps dan te updaten zijn...
Via de Play Store zijn ze dan niet te updaten, maar zal dat handmatig moeten.

Je kan de makers van beide apps eens een bericht sturen om te vragen waarom jou device niet support wordt, wellicht hebben ze gewoon niet de goede vinkjes gezet bij het publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
rens-br schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:01:
[...]

Via de Play Store zijn ze dan niet te updaten, maar zal dat handmatig moeten.

Je kan de makers van beide apps eens een bericht sturen om te vragen waarom jou device niet support wordt, wellicht hebben ze gewoon niet de goede vinkjes gezet bij het publiceren.
Ik heb net even gekeken in de playstore en de auto update staat wel aan, dus dat is dan wel frappant. Ik zal de makers een bericht doen hoe of wat, want blijf het wel vreemd vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MartijnAbel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:19:
Ik heb net even gekeken in de playstore en de auto update staat wel aan, dus dat is dan wel frappant. Ik zal de makers een bericht doen hoe of wat, want blijf het wel vreemd vinden
Ah ok. Dat kan dan wellicht komen door het feit dat het originele APK's zijn, waarvan de signature hetzelfde is als de Play Store versie. Wellicht werkt auto-update dan ook gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
rens-br schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Ah ok. Dat kan dan wellicht komen door het feit dat het originele APK's zijn, waarvan de signature hetzelfde is als de Play Store versie. Wellicht werkt auto-update dan ook gewoon.
Ik ga het in de gaten houden, kijken of er een update o.i.d. komt binnenkort, dan kan ik het meteen controleren. Nogmaals thanks!
Pagina: 1