Gisteravond voor dat ik ben gaan slapen alle stroomkabels losgekoppeld (ivm. hevig onweer hier) van:
- Desktops
- Randapparatuur (switch, NAS, printer etc.)
Echter niet losgekoppeld van stroom:
- Modem
Wat dus nog verbonden was met elkaar via ethernetkabel:
Modem->switch->desktops/NAS
Nu zette ik vanavond overal weer stroom op en nu blijkt dat m'n switch met geen mogelijkheid meer ethernetsignaal doorgeeft, power lampje brand nog wel gewoon. Geen enkele poort doet het nog.
Is het mogelijk dat mijn switch die er dus tussenin hangt op de een of andere manier defect kan zijn geraakt door een soort van stroompje die via de ethernet kabel is gekomen?
Zo ja, hoe kan het dan dat zowel de desktop als de modem nog gewoon volledig werken
(zijn deze beveiligd tegen kleine spanningswisselingen en de switch niet?)
Iemand die hier ervaring mee heeft en of hier iets zinnigs over kan zeggen?
Oja en wat kan ik het beste doen om dit in de toekomst te voorkomen? (spanningsbeveiliger tussen de ethernetkabels
bestaat dit?)
- Desktops
- Randapparatuur (switch, NAS, printer etc.)
Echter niet losgekoppeld van stroom:
- Modem
Wat dus nog verbonden was met elkaar via ethernetkabel:
Modem->switch->desktops/NAS
Nu zette ik vanavond overal weer stroom op en nu blijkt dat m'n switch met geen mogelijkheid meer ethernetsignaal doorgeeft, power lampje brand nog wel gewoon. Geen enkele poort doet het nog.
Is het mogelijk dat mijn switch die er dus tussenin hangt op de een of andere manier defect kan zijn geraakt door een soort van stroompje die via de ethernet kabel is gekomen?
Zo ja, hoe kan het dan dat zowel de desktop als de modem nog gewoon volledig werken
Iemand die hier ervaring mee heeft en of hier iets zinnigs over kan zeggen?
Oja en wat kan ik het beste doen om dit in de toekomst te voorkomen? (spanningsbeveiliger tussen de ethernetkabels
[ Voor 7% gewijzigd door The_Scarabial op 30-04-2018 20:33 ]