Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GkkeGerrit
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Ik zoek een?
Ik zoek een apparaat waar ik Netflix, NPO uitzending gemist, Youtube en Kodi kan kijken en ook af en toe kan browsen (Chrome oid) en games van mijn desktop kan streamen (Moonlight).

Wat is je budget?
50 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel gebruik ik een Playstation 3 om Netflix te kijken en de 'Smart'-TV app van de tv om NPO terug te kijken. Een PS3 voor Netflix is echter niet zo energiezuinig en de 'Smart'-TV is zeer onhandig in gebruik, zo kan je alleen stukjes van 30 sec doorspoelen, waardoor je makkelijk 5 minuten bezig bent om door te spoelen naar het eind van een programma.
Daarnaast wil ik soms ook een game van mijn desktop naar de TV streamen. met bijvoorbeeld Moonlight.
Qua software lijkt mij Android TV of Android de beste optie, gezien het budget.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bij een kennis heb ik eens een Raspberry Pi gezien als mediabox. Met 1 GB ram werkt dat echter niet soepel en daarom dacht ik zelf om voor een krachtigere SBC te kiezen, de Rock64 met 4GB. Ik las echter dat hier problemen zijn wanneer die gebruikt wordt als HTPC.

Op het Kodi forum staat een hardware topic waar vanaf Tweakers vaak naar verwezen wordt. Hierin raden ze aan om geen goedkope Chinese Android TV Box te kopen. De goedkoopste optie die ik daar zie is de Xiaomi Mi Box International.

Persoonlijk lijkt me een board wel mooi, omdat je die later eventueel nog een andere toepassing kan geven dan Android TV box.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe zit het eigenlijk met rooten, voor bijvoorbeeld AdAway? Dat zal er aan liggen welk apparaat het wordt..

Bij voorbaat dank voor de adviezen!

[ Voor 4% gewijzigd door GkkeGerrit op 30-04-2018 19:40 ]

Beste antwoord (via GkkeGerrit op 26-05-2018 14:52)

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
Een Xiaomi Mix Box klinkt als de beste optie voor jou. Een RPi3/3+ met OSMC of LibreELEC zou een optie zijn, maar dan draai je meteen native Kodi. Dat geeft alle opties die je wilt, want alle NPO programma's kan je kijken, en Netflix ook tegenwoordig (althans, in SD dan, HD heeft nog zijn struggles). Gamen via een RPi is wat lastiger volgens mij, maar daar heb ik geen ervaring in verder. En het browsen is niet mogelijk via Kodi.
Kodi Forum heeft zelf een harware guide, lees die ook eens door voor nog wat tips: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Blijf trouwens weg van de Rockchips, en de Asus Tinkerboard bijvoorbeeld.

Succes!

Tadaaa

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een Pi draait op linux en je kunt standaard sudo'en, dus die hoeft je niet te rooten :)
Pi 3 trekt alles wat je wilt. Heb hem zelf ook, draait OSMC op icm Pihole, werkt prima. Zelf specifiek gekozen voor osmc en daar is de install van Pihole net iets bewerkelijker, maar het ian wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ikzelf heb de MxQ PRO 4k Android 7.1 tv box Kodi 17.6 kan er weinigs slechts over shrijven zeker gezien de prijs 37 euries bij boll.
streamt werkelijk al me films naar boven in de slaapkamer je kan hem erg uitbreiden maar het ging mij puur alleen om de films loopt niet vast opent snel en via kodi heb je zo de ondertiteling erbij online en ben binnen enkele seconden verbonden met me pc via universal media server kunnen ook nog 3 usb sticks in maar die gebruik ik niet dus daar kan ik je weinig over vertellen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
Een Xiaomi Mix Box klinkt als de beste optie voor jou. Een RPi3/3+ met OSMC of LibreELEC zou een optie zijn, maar dan draai je meteen native Kodi. Dat geeft alle opties die je wilt, want alle NPO programma's kan je kijken, en Netflix ook tegenwoordig (althans, in SD dan, HD heeft nog zijn struggles). Gamen via een RPi is wat lastiger volgens mij, maar daar heb ik geen ervaring in verder. En het browsen is niet mogelijk via Kodi.
Kodi Forum heeft zelf een harware guide, lees die ook eens door voor nog wat tips: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Blijf trouwens weg van de Rockchips, en de Asus Tinkerboard bijvoorbeeld.

Succes!

Tadaaa