[PC] The Universim

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 12:54

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/352720/header.jpg

Ontwikkelaar: Crytivo Games
Ontwerper: Alex Koshelkov
Uitgever: Crytivo Games
Platforms: Microsoft Windows, Linux, Mac OS
Genres: Indie, Computersimulatiespel

The Universim

De Universim wil de gloriedagen van het genre van de god-game nieuw leven inblazen en het naar de nieuwe generatie brengen met frisse ideeën en ambitieuze gameplay. Met de krachten van een god, word je losgelaten op het universum om je galactische rijk in de sterren te smeden. Van stof tot de kosmos daarbuiten, je beschaving zal door de eeuwen heen onder je leiding stijgen. Toch is dit niet dezelfde statische wereld waar je misschien aan gewend bent, dit is een dynamische, levende wereld die net zo onvoorspelbaar is als mooi. Alles in de Universim draait om dynamische gameplay. Geen twee planeten zullen ooit hetzelfde zijn, natuurrampen en andere gebeurtenissen kunnen op elk moment worden geactiveerd, en de AI zal op een organische en geloofwaardige manier op de wereld reageren. Hoewel, het zou niet leuk zijn als de dingen zo nu en dan niet een beetje dwaas worden.

Uw burgers zullen hun eigen beslissingen nemen en altijd proberen de beschaving op een of andere manier te verbeteren, maar soms gaat het niet altijd volgens plan. Gelukkig ben je er om ze recht en smal te houden. Of beter gezegd, om te voorkomen dat ze zelf gedood worden, tenminste. Een dergelijke situatie die kan voortvloeien uit slechte besluitvorming is dat twee of meer AI-steden oorlog verklaren tegen elkaar. Je hebt dan een belangrijke keuze om te maken: grijp in en probeer een einde te maken aan de chaos, of let gewoon op hoe ze elkaar vernietigen. Sommige mensen willen gewoon kijken hoe de wereld brandt en daar zijn we goed mee.

Onderzoek speelt een cruciale rol in The Universim en is daarom een gebied dat uw uiterste aandacht vereist. Zonder bepaalde ontdekkingen of technologie kan je beschaving misschien niet eens verder komen dan het Stenen Tijdperk. Vuur is bijvoorbeeld een cruciale uitvinding om de warmte en veiligheid van uw vroege beschaving te garanderen, naast andere nuttige toepassingen. Nieuwe onderzoeksmogelijkheden komen beschikbaar naarmate je beschaving vordert door de eeuwen heen.

Vanwege de dynamiek van het spel kunnen natuurrampen, buitenaardse bezoekers, ziekte, oorlog, hongersnood, rellen en nog veel meer op elk moment naar je beschaving worden gegooid. Al deze factoren zullen hun stempel drukken op de beschaving, maar kunnen op verschillende manieren worden aangepakt. Wanneer iets als de pest toeslaat, is het aan jou om snel een strategie te bedenken hoe je je beschaving kunt helpen deze ramp te boven te komen. De manier waarop je bepaalde rampen bevecht varieert van tijd tot tijd, afhankelijk van het huidige onderzoeksniveau en de beschikbare technologie.

Verdere Informatie

De game is in Early Access en komt in mei op steam uit. Voor meer informatie bekijk de website. Ik speel het zelf geregeld maar tis een lange lange tijd om te wachten totdat ze de game updaten..

Roadmap:

klik hier voor meer informatie over de roadmap die ze hanteren. Tevens hebben ze hier een actieve live edit roadmap.

Kickstarter

Kickstarter

links:

Orginele Website
Kickstarter
Steam

Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/352720/extras/Planet_PNG.png

[ Voor 9% gewijzigd door Stronkie op 30-04-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter

[ Voor 84% gewijzigd door Stronkie op 30-04-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Op dit moment is het wachten totdat ze de steam versie releasen. Tot die tijd moeten we wachten voor updates. Dit zal dus pas in Aug gaan gebeuren.

Ik vind het wel een leuk spel , maar de ontwikkeling staat al zo lang stil. Sinds ik het gebacked heb , zitten ze nog steeds in de Steentijd hahaha.

Maar goed.. We hebben geduld. Ik ben alleen bang dat ze te snel naar steam gegaan zijn. Ze worden neergeslagen door de steam community. Die is nogal hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botneet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 17:36
Zelf ook de early access gespeeld en heb er erg van genoten. Leuke game, wacht met smart op een alpha version. Heeft idd jammer genoeg lang geduurd de ontwikkeling. Heb t al een tijd niet gespeeld. Ben erg benieuwd, ga m zeker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik snap ze niet.. Ze gaan echt wachten tot augustus . Nou ik heb het spel al weer van mijn computer af. Wat doen ze daar . Ze zijn te druk bezig met andere dingen , lijkt het wel. Ook het Q&A daar werkt niet helemaal optimaal.

Ik heb zelf al maanden een bug dat ik zelf mijn God Powers niet kan gebruiken. De stenen en de bomen blijven gewoon in de lucht hangen als ik ze wil harvesten.. Pfftt

Waardeloos.. Ik wacht wel tot ik kleinkinderen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botneet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 17:36
Vandaag weer even gespeeld, leuke game. Alleen het navigeren naar bepaalde gebouwen had beter gemogen. Mis toch wel het overzicht een beetje af en toe.

Zelfde hier, geen god powers beschikbaar. Ik heb trouwens de alpha v 0.0.25 ofzo gespeeld. Kan helaas na enkele uren gameplay niet meer saven.

Al met al heb ik moeite er achterweg te komen. Haha wat ik wel mis is het kunnen aanleggen van infrastructuren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Het meeste gehoorde kritiek punt van de game is op dit moment dat het meer een Citybuilder is dan een god game. Ik ben het hier wel mee eens. Ik hoop dat bij de steam release de game wat meer gaat aanvoelen als een GOD game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 14:15
De game is gisteren op Steam uitgekomen (early access), iemand al gespeeld? Lijkt me een toffe game maar nog lang niet af. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:04

DirtyBird

Praktiserend denker

Is het mogelijk om alles op zn beloop te laten in deze game? Als hier een intelligente ai/rng achter zit vind ik dit vanuit filosofisch perspectief wel erg interessant :-p zijn wij ook een dergelijke simulatie etc :P

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09 09:17
Nielster schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:07:
De game is gisteren op Steam uitgekomen (early access), iemand al gespeeld? Lijkt me een toffe game maar nog lang niet af. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Yes heb hem gisteren een kleine 2 uur gespeeld.. Had een nostalgische Black & White ervaring eigenlijk.
Vooralsnog vind ik het wel cool, ook al heb ik me toch weer laten verleiden om een early-access game te kopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-09 07:41
Er is een speelbare demo op steam, maar weinig te doen .. behooorlijk saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Zeer beperkt spel imho. Het gaat langzaam, heeeeeeel langzaam. Ik vind persoonlijk dat er te weinig te doen is. Je bent inderdaad gewoon gebouwen aan het plaatsen. Alleen huisjes bouwen ze zelf. Maar dat is het dan ook. Binnen een jaar kappen die poppetjes gewoon een compleet bos weg (10% van de planeet). en dan heb je 100 hout in voorraad. Uhhh 8)7

Het is eigenlijk saai. Ik heb 2 playthoughs gedaan tot het einde van de tech tree (nu beperkt tot late middeleeuwen) (maar wel al elektriciteit kunnen opwekken }:O )

Gaat weer in de kast tot en met space exploration denk ik.
Pagina: 1