Mijn vraag
PC van mijn broer valt uit tijdens Video Editing
Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe premiere pro
Adobe cc 2018
speedfan
cpu-z
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb zijn pc zelf nagekeken en de processor word tijdens het editen in Adobe erg heet en dan valt de pc uit, de koeler draait op volle toeren maar kan hem blijkbaar niet koel genoeg houden.
Alle stof bij/in de heatsink weg gehaald maar helaas helpt dit niet.
Ik was daarom van plan om een nieuwe koeler te kopen gezien hij zelf een stock koeler heeft maar ik heb eerlijk gezegd niet veel verstand van cooling en welke koeler ik nou moet gebruiken.
Ik zie koelers met een hoge rpm rate en ook met een lage rpm rate, koelers met hoge luchtverplaatsing en met lage. Maar hoe weet ik nou welke voldoende koeling bied? Of moet ik ook zijn heatsink vervangen?
Mijn vraag:
welke koeler raden jullie aan voor de cpu en raden jullie het ook aan om een andere heatsink te proberen?
Zijn pc:
Nvidia GTX 1070
AMD A6-5400K cpu
Gigabyte moederbord
pricewatch: Gigabyte GA-F2A88XM-DS2
Cooler master chassis
pricewatch: Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB
3 fans
airflow goed ingericht
Ik hoor graag jullie advies over welke koeler ik kan gebruiken (geen waterkoeling svp ivm budget).
PC van mijn broer valt uit tijdens Video Editing
Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe premiere pro
Adobe cc 2018
speedfan
cpu-z
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb zijn pc zelf nagekeken en de processor word tijdens het editen in Adobe erg heet en dan valt de pc uit, de koeler draait op volle toeren maar kan hem blijkbaar niet koel genoeg houden.
Alle stof bij/in de heatsink weg gehaald maar helaas helpt dit niet.
Ik was daarom van plan om een nieuwe koeler te kopen gezien hij zelf een stock koeler heeft maar ik heb eerlijk gezegd niet veel verstand van cooling en welke koeler ik nou moet gebruiken.
Ik zie koelers met een hoge rpm rate en ook met een lage rpm rate, koelers met hoge luchtverplaatsing en met lage. Maar hoe weet ik nou welke voldoende koeling bied? Of moet ik ook zijn heatsink vervangen?
Mijn vraag:
welke koeler raden jullie aan voor de cpu en raden jullie het ook aan om een andere heatsink te proberen?
Zijn pc:
Nvidia GTX 1070
AMD A6-5400K cpu
Gigabyte moederbord
pricewatch: Gigabyte GA-F2A88XM-DS2
Cooler master chassis
pricewatch: Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB
3 fans
airflow goed ingericht
Ik hoor graag jullie advies over welke koeler ik kan gebruiken (geen waterkoeling svp ivm budget).
[ Voor 12% gewijzigd door mugenmarco op 30-04-2018 19:14 ]