Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Tollenaar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik heb een vraag over het aansluiten van een oude TV die alleen maar een antenne-ingang heeft.

Het betreft een Philips TV uit 1985 die ik van mijn eerste salaris heb gekocht. Deze werkt nog steeds maar staat nu al jaren in mijn eigen Philips vintage museum.

Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om een Chromecast hierop aan te sluiten. Ik gebruik een moderne Chromecast op een losstaande TV/monitor en dat werkt goed. Maar de oude Philips TV heeft alleen een antenne-ingang.

Bestaat er een omzetter die een HDMI Chromecast signaal kan omzetten naar een TV achtig signaal dat via de antenne-ingang kan worden verstuurd ?

Bij voorbaat dank voor suggesties.

Alle reacties

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

HDMI naar CVBS converter,
CVBS naar RF converter,
Klaar.

Edit, er zijn zelfs HDMI naar RF converters. Nog simpeler.

[ Voor 36% gewijzigd door evilution op 30-04-2018 17:57 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoek je dit: [google=hdmi to analog tv converter] of [google=hdmi to rf converter]?

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 30-04-2018 17:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bij Alixpress hebben ze een hdmi naar RF converter alleen die lijkt een fixed frequentie te doen?

404 Signature not found

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hopelijk ondersteunt de HDMI ook HDCP anders krijg je blokjes in beeld.

Trein?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Niet vergeten je chromecast op 50Hz te zetten, want ik betwijfel of je TV overweg kan met 60Hz.

• Tollenaar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-04-2021
Hier zie ik iets dat er op lijkt :

https://www.radioshack.co...hack-hdmi-to-coax-adapter

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
die accepteerd alleen 480i / 480P
geen idee of je chromecast dat kan uitsturen..

404 Signature not found

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Mogelijk dat je wat aan deze hebt. Ik durf het niet te garanderen, maar volgens de omschrijving zou hij PAL BG moeten ondersteunen.
Pagina: 1