2e monitor wordt niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesestring
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-06-2023
...Goedendag, Ik speel al een tijdje met 1070 op een 1080p, monitor van AOC.

Nu had ik nog ergens een klein VGA monitortje staan die ik graag wou aansluiten als 2e scherm.

Aangezien de 1070 geen VGA aansluiting heeft(logisch) heb ik een adaptertje ertussen gezet van VGA naar DVI-I.

Nou goed, nu ik dus het 2de scherm aangesloten via het adapter maar hij wordt niet herkent.

OS is Win10.

Ik heb alle drivers zoals gewoonlijk up2date, ik heb ook geprobeerd me main scherm te disconnecten en de VGA als main te gebruiken maar tervergeefs.

Ik heb via google ook geen oplossingen kunnen vinden, misschien zie ik iets over het hoofd.

Hoop dat er iemand is dat mijn ff de juiste weg op kan sturen.

Mvg en bvd
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Welke 1070 heb je exact? Ik verwacht namelijk niet dat daar een DVI-I poort op zit, maar een DVI-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Definieer even wat je bedoeld met dat het niet wordt herkend. Ziet Windows de monitor niet, of krijg je een melding dat er geen input signaal is op de monitor?
TommyboyNL schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:54:
Welke 1070 heb je exact? Ik verwacht namelijk niet dat daar een DVI-I poort op zit, maar een DVI-D.
DVI-I of DVI-D is niet zo heel spannend voor de lagere resoluties, dus dat zou weinig uit mogen maken. Dat wordt pas nodig bij 34 inch of groter, zo uit mijn hoofd. Ik weet dat de aansluitingen anders zijn, zij het minimaal.

[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 30-04-2018 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 10:05
Verloopje gaat het signaal niet van digitaal naar analoog omzetten voor je. Want ik vermoed dat je VGA monitortje een analoog DVI signaal wil en de 1070 die niet uitzend.

Zoals @TommyboyNL ook zegt.

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Even gecheckt: De t.net pricewatch kent in totaal 1 1070 met DVI-I, maar dat blijkt een fout in de specs te zijn. Gaat dus niet werken met een passieve convertor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:54:
DVI-I of DVI-D is niet zo heel spannend voor de lagere resoluties, dus dat zou weinig uit mogen maken. Dat wordt pas nodig bij 34 inch of groter, zo uit mijn hoofd. Ik weet dat de aansluitingen anders zijn, zij het minimaal.
Als het DVI-D is en het verloop de boel niet omzet krijg je geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesestring
Het is een MSI 1070 X

Windows herkend de hele monititor niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:54:
[...]
Fout. DVI-I heeft zowel een analog als een digitaal signaal, DVI-D alleen digitaal, en DVI-A alleen analoog. Alleen DVI-I en DVI-A kunnen met een goedkoop passief verloopje succesvol omgezet worden in VGA. Jij verwart het met DVI dual-link.
Cheesestring schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:58:
Het is een MSI 1070 X

Welke PRECIES? categorie: Videokaarten
Maakt overigens niet uit hoor, geen enkele heeft DVI-I of DVI-A.

[ Voor 28% gewijzigd door TommyboyNL op 30-04-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, dat verklaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesestring
Het gaat om een LG Flatron N1941W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cheesestring schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:58:
Het is een MSI 1070 X

Heb je wel ingesteld dat het bureaublad moet worden uitgebreid naar de andere monitor? Als je dat niet kan instellen, dan vrees ik dat het signaal niet goed is, zoals anderen ook aangaven.
TommyboyNL schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:58:
Welke PRECIES? categorie: Videokaarten
Maakt overigens niet uit hoor, geen enkele heeft DVI-I of DVI-A.
Snel zoekend bij Google is een MSI GTX 1070 "X" in de "Gaming X" serie. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 30-04-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:00:
[...]
Heb je wel ingesteld dat het bureaublad moet worden uitgebreid naar de andere monitor? Als je dat niet kan instellen, dan vrees ik dat het signaal niet goed is, zoals anderen ook aangaven.
Het gaat hoe dan ook niet werken met het huidige verloopje van TS. Punt.
CH4OS schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:00:
[...]
Snel zoekend bij Google is een MSI GTX 1070 "X" in de "Gaming X" serie. ;)
Het gaat mij niet zozeer om welke videokaart het gaat, het gaat namelijk met geen enkele 1070 werken, maar om dat de TS duidelijk aangeeft welke hardware hij gebruikt. Deze vraag stond namelijk gewoon in het template dat de TS zonder te lezen verwijderd heeft:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 67% gewijzigd door TommyboyNL op 30-04-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Koop een Displayport naar VGA kabel. Plug & play.

Voorbeeld:
pricewatch: Gembird A-DPM-VGAF-02

[ Voor 22% gewijzigd door jeroen3 op 30-04-2018 15:06 . Reden: ik had een slecht voorbeeld gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesestring
MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
jeroen3 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:05:
Koop een Displayport naar VGA kabel. Plug & play.

Voorbeeld:
pricewatch: Gembird A-DPM-VGAF-02
En in welk gaatje zou die dan moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesestring
TommyboyNL schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:06:
[...]

heb er niet heel veel verstand van maar ik zie niet zo'n kleine DP aan de achterkant van me kast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TommyboyNL schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:06:
Volgens de Pricewatch beschikt de GPU over DisplayPort 1.4. :) Ben dan uit gegaan van deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

EDIT: Ah, had even niet gezien dat er in eerste instantie een mini display port variant gelinkt was. :)

En anders is https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000058731600/ gok ik zo een optie. :)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 30-04-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik zag ook dat het een mini DP kabel was. Dat is inmiddels gecorrigeerd.
Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesestring
Ok heren dus het probleem ligt aan het adapertje (http://tiny.cc/yi16sy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Cheesestring schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:13:
Ok heren dus het probleem ligt aan het adapertje (http://tiny.cc/yi16sy)
WTF... Ik had Reichelt vrij hoog aangeschreven staan, maar dit lijkt gewoon op een random Chinees adaptertje dat never nooit niet kan werken. Ik ben wel benieuwd hoe dat ding intern aangesloten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesestring
TommyboyNL schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:16:
[...]

WTF... Ik had Reichelt vrij hoog aangeschreven staan, maar dit lijkt gewoon op een random Chinees adaptertje dat never nooit niet kan werken. Ik ben wel benieuwd hoe dat ding intern aangesloten is...
Tja heb ik nog 5 euro verzendkosten + 5 dagen moeten wachten, heb ik nog recht op een refund?

Chaos, zal dat stukkie wel werken? ik heb geen zin om nu weer 2 tientjes uit te geven aan iets dat het niet doet.

Anders nog iemand een leuke suggestie (goedkope)monitor? (ik weet dat ik niet koopadvies topic is excuses)

[ Voor 21% gewijzigd door Cheesestring op 30-04-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Cheesestring schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:22:
[...]

Tja heb ik nog 5 euro verzendkosten + 5 dagen moeten wachten, heb ik nog recht op een refund?
Lastig. Onder WKOA kan je hem terugsturen, maar dan moeten zowel jij als reichelt 1 keer verzendkosten betalen. Non-conformiteit gaat hem denk ik niet worden. Ik zou in elk geval Reichelt even mailen met je klacht, en misschien vragen naar de datasheet/interne aansluitschema., en hoe zij in gedachten hebben dat dit ding had moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
TommyboyNL schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:29:
[...]

Lastig. Onder WKOA kan je hem terugsturen, maar dan moeten zowel jij als reichelt 1 keer verzendkosten betalen. Non-conformiteit gaat hem denk ik niet worden. Ik zou in elk geval Reichelt even mailen met je klacht, en misschien vragen naar de datasheet/interne aansluitschema., en hoe zij in gedachten hebben dat dit ding had moeten werken.
Heeft TS het dan op aanraden van hun aangeschaft?
Wat hij nodig heeft is zoiets: Actieve adapter

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Waarschijnlijk heb je wel een HDMI poort en een Action in de buurt. Je kunt met deze HDMI naar VGA adapter je scherm aansluiten.

Ik was ook héél sceptisch hierover, maar mijn oude CRT scherm kan ik hier gewoon mee aansturen op zowel mijn R9 290X als RX 580. De binnenkant is niet veel meer dan een enkel chipje als ik het me goed herinner, en ik kom ermee tot Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesestring
Xudonax schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:39:
Waarschijnlijk heb je wel een HDMI poort en een Action in de buurt. Je kunt met deze HDMI naar VGA adapter je scherm aansluiten.

Ik was ook héél sceptisch hierover, maar mijn oude CRT scherm kan ik hier gewoon mee aansturen op zowel mijn R9 290X als RX 580. De binnenkant is niet veel meer dan een enkel chipje als ik het me goed herinner, en ik kom ermee tot Full HD.
Hopelijk verkopen ze hem nog en is die niet uit de collectie, ik ga straks onderweg naar huis ff kijken.

betreft het adaptertje terugsturen lijkt me te veel gedoe. zonde maarja.

Bedankt voor alle reacties, ik ken alleen geen beste kiezen waren allemaal heel behulpzaam.

mvg

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesestring op 30-04-2018 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
Xudonax schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:39:

Dat chipje is hetgene wat jou adapter onderscheid van de adapter die TS nu heeft ;)
Die zet het digitale signaal om naar een analoog signaal e.g. een actieve adapter ipv een passieve.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesestring
Meekoh schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:10:
[...]

Dat chipje is hetgene wat jou adapter onderscheid van de adapter die TS nu heeft ;)
Die zet het digitale signaal om naar een analoog signaal e.g. een actieve adapter ipv een passieve.
Ik ben nu onderweg naar de action, hopelijk kom ik niet van een koude kermis thuis.
Pagina: 1