Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graatje88
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-05 20:27
Goedemiddag,

Voor mijn werk ben ik opzoek naar een 4G router die als backup dient om ons te ondersteunen tijdens onze races. De vaste internet lijn op race circuits in het buitenland zijn niet altijd even stabiel en snel genoeg voor onze administratie.
Noodzaak is dat we deze 4G router kunnen aansluiten op een POE switch van Ubiquiti om zo al onze apparaten van internet te voorzien. Ik heb al wat onderzoek gedaan en mijn oog viel op de Netgear nighthawk m1, met name vanwege de snelheid en 4g+. Mijn vraag is kun je deze aansluiten op een switch? Op internet lees ik veel verschillende ervaringen. Een andere vraag is hebben jullie betere mogelijke 4g routers?

Alvast bedankt

Martijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://www.gl-inet.com/mt300n/

Ik gebruik deze onderweg.
Hangt aan een externe powerbank, dan USB->iPhone tethering
Powerbank voedt de router en laadt de telefoon.

Kan ook via UTB aan een bestaand netwerk gehangen worden, of wifi een Accespoint repeater maken.
( kan evt ook een 4G modem ingestoken worden met eigen simkaart )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 15:40
Ik kan je een ervaring geven over de Huawei E5186. Deze werd tot kort aangeboden bij 4g abonnementen voor thuis bij zowel T-Mobile als KPN. Deze router is met zijn 4 WAN poorten gewoon aan te sluiten op elke switch. Zelf heb ik dit namelijk ook gedaan.

Het mooie is dat deze router zelf een goede WiFi AC antenne heeft (welke jij gok ik niet nodig hebt), maar ook aangesloten kan worden op een buitenantenne, voor als de plaatsing van de router beperkt is.

Op tweakers staat er eentje tweedehands te koop met buitenantenne, maar nieuw is deze ook zeker niet duur.

Qua snelheid kan ik alleen zeggen dat deze router bij mij tot 120Mbit gedraaid heeft, dit zat ongeveer aan de theoretische snelheid van het abbo (125Mbit). Dit terwijl ik ruim 1,8km hemelsbreed van de antenne af zit en de buitenantenne simpelweg binnen voor het raam staat. De theoretisch haalbare snelheid van de router zul je zelf even op moeten zoeken.

Is het geen optie om gewoon voor een 4G voor thuis abbo te gaan? Dan heb je meteen het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
LoeWn schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:28:

Is het geen optie om gewoon voor een 4G voor thuis abbo te gaan? Dan heb je meteen het abonnement.
kijk daar mee uit, kennis van mij had 4G voor het buitengebied van KPN gekregen omdat er op zijn adres geen fatsoenlijke verbinding zou zijn ( max 3Mbit )
Maar na een paar maanden ging hij terug naar zijn andere woning, waar hij ook geen internet had, en gebruikte daar het modem.

Binnen een week of3 kon er geen connectie meer gemaakt worden, navraag bij KPN bleek dat het signaal op de 'verkeerde' plek gebruikt werd
( verkeerde mast )
Hij kon het modem weer activeren op de afgesproken locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-06 18:37
graatje88 schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:22:
Ik heb al wat onderzoek gedaan en mijn oog viel op de Netgear nighthawk m1, met name vanwege de snelheid en 4g+.
Vergeet niet om te controleren of je wel 4G hebt in het buitenland. Dat is eerder een uitzondering dan de regel, ik vermoed dat je het zult moeten doen met UMTS of een lokale SIM.
Mijn vraag is kun je deze aansluiten op een switch? Op internet lees ik veel verschillende ervaringen. Een andere vraag is hebben jullie betere mogelijke 4g routers?
Je kunt ook naar het aanbod van MikroTik kijken. Alle routers/switches met een USB-poort kun je in principe uitbreiden met een 4G-dongle (zie compatbility list).