Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 22:59
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe autoradio gekocht (Pioneer MVH-S300BT) en heb geprobeerd om deze in te bouwen. Nu heb ik twee problemen die opgelost moeten worden:
  1. De rode en gele kabel moeten verwisseld worden, maar dat lukt mij niet. Ik heb het gevoel dat ik zoveel kracht moet gebruiken dat ik de kabels kapot ga maken. Hebben jullie tips?
  2. De antenne aansluiting van mijn wagen komt niet overeen met die van de radio. Hiervoor zal ik waarschijnlijk een adapter moeten kopen, maar de vraag is welke?
Hieronder enkele foto's ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://files.degeens.sinners.be/autoradio_inbouwen/antenne_aansluiting_nieuwe_autoradio.jpg
Antenne aansluiting van de nieuwe autoradio

Afbeeldingslocatie: http://files.degeens.sinners.be/autoradio_inbouwen/antenne_aansluiting_oude_autoradio.jpg
Antenne aansluiting van de oude autoradio

Afbeeldingslocatie: http://files.degeens.sinners.be/autoradio_inbouwen/antenne_aansluiting_wagen.jpg
Antenne aansluiting van de wagen

Afbeeldingslocatie: http://files.degeens.sinners.be/autoradio_inbouwen/kabels_nieuwe_autoradio.jpg
Kabels van de nieuwe autoradio

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Niet geheel onbelangrijk :+

Auto + bouwjaar? :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Kwestie van harder trekken, gebruik voorzichtig een tang oid.
Voor je aansluiting: zoek eens op iso female to din, ben er vrij zeker van dat je die nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

Antennekoppelstukje halen bij de automaterialenhandel en die kabeltjes kun je echt gewoon lostrekken. Misschien even een beetje draaien terwijl je trekt.

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:24
Rood en geel omwisselen inderdaad, gewoon trekken :) . Voor je antenne een verloopje halen bij een willekeurige automaterialen zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
Touchdomex schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:02:
Niet geheel onbelangrijk :+

Auto + bouwjaar? :P
Een Seat Ibiza uit 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kan eventueel ook met een naald oid in de ISO stekker de rode en gele wisselen.
Even het haakje in de stekker plat houden en de puntjes lostrekken

Dan zitten ze iig op de juiste kleuren aangesloten aan de kabelzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
-Dat antenne koppelstukje is vrij universeel en bij een automaterialen zaak te krijg. Hij lijkt hetzelfde als van mij Ford Focus uit 2008.
-Deze kabeltjes kunnen echt los. Anders een drupje wd40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En NIET aan de kabels trekken, maar aan de connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Precies wat @wmeester en @TommyboyNL al zeggen, dit kan gewoon. Gebruik anders een tang voor die connectors, en zet vooral geen kracht op de kabels maar echt alleen op de connector. Eventueel kun je de plastic bescherming eraf schuiven voor een betere grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 16:50
Het plastic gaat wat plakken waardoor je de stekkers niet goed los krijgt.

Ik heb het eens gedaan door wat siliconespray te gebruiken, daar wordt het eea weer wat glibberiger van, maar dat moet je er ook net tussen zien te krijgen.

Het is even pielen, maar met wat geduld en gepaste kracht moeten die stekkers wel los te krijgen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn-reichelt.de/bilder/web/artikel_ws/I200/AAADAPT1.jpg
adaptertje is overal verkrijgbaar en is goedkoop

De stekkers met beleid lostrekken, evt met behulp van een tang.
Het rubberen omhulsel kun je ook eerst eraf schuiven

[ Voor 6% gewijzigd door arjants op 30-04-2018 13:05 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degeens
Het is ondertussen gelukt :)

Met behulp van een tang en wat kracht heb ik de connectors uiteindelijk los gekregen. De antenne adapter heb ik bij een lokale automaterialen handelaar gehaald. Alles werkt prima.

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1