Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitlezen hd Panasonic DVD recorder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 10:18
Ik heb thuis nog een oude Panasonic DVD recorder liggen (DMR-EH55). Hier zit ook een 160GB harde schijf in. Ik heb sowieso de afstandsbediening niet meer en wil m eigenlijk ook niet meer aansluiten. Ook omdat dat alleen maar kan met een Scart kabel of S-Video.

Ik heb de harde schijf nu aangesloten op een docking station en een Windows PC. Deze ziet de harde schijf wel maar wil deze eerst initialiseren.

Ik weet dat er nog het een en ander op de harde schijf staat aan opgenomen spul. Kan ik dit op een of andere manier nog benaderen? Ik heb in het verleden wel eens hierover het een en ander opgezocht en in heb begrepen dat dit soort harde schijven een eigen bestandssysteem hebben wat buiten de recorder zelf niet te benaderen is. Weet iemand welk bestandssysteem dit is?

Alle reacties

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 16:59

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verwacht dat deze in een exotisch (voor Windows) bestand systeem staat, zal waarschijnlijk Linux gebaseerd zijn?.

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 10:18
Tortelli schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:43:
Verwacht dat deze in een exotisch (voor Windows) bestand systeem staat, zal waarschijnlijk Linux gebaseerd zijn?.
Ok, ik zal de PC eens starten met een Linux live CD. Kijken of de harde schijf dan benaderbaar is.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ga er maar vanuit dat het één of andere linux is. Je hoeft linux niet te installeren, booten vanaf een live usb of dvd, en dan kijken of hij benaderbaar is

edit: aldus spuit elf :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tens op 30-04-2018 09:46 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:59
Panasonic gebruikt een eigen speciaal filesysteem voor hun HDD/DVD recorders.
Zo maar direct uitlezen zal niet gaan en de informatie erover is nogal beperkt.

Er zijn 2 mogelijke oplossingen hiervoor zover ik weet?
PanHDD - Program for rescue of Panasonic recorder hard disk data and saving it into PC
DVR-RECOVER - Python-powered project helping you to recover recordings of digital video recorders

Zelf moet ik ook nog een keer aan de slag met dat PanHDD programma met mijn DVD-recorder. :)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
In het algemeen (ik vermoed dat het ook bij deze harddisk werkt) zijn die HD-recorder harddisks met een EXT filesysteem geformatteerd. Je kunt dat onder Windwos eenvoudig lezen/schrijven met het gratis programma EXT2FSD.exe via https://sourceforge.net/projects/ext2fsd/

Werkwijze (uit mijn hoofd, het is alweer enige tijd geleden):
- programma sownloaden en installeren in Windows
- in het programma in het menu de service opstarten
- de juiste disk/partitie opstarten en daaraan een driveletter toekennen
- de verkenner openen en daarin de bestanden lezen/schrijven op die harddisk.

Verwijderd

Is het mogelijk de HD van de ene Panasonic DVD recorder over te zetten in een andere (zelfde type uiteraard) DVD recorder? Ik las ergens dat iedere DVD recorder data op een net iets andere manier opslaat. En dan zou de nieuwe DVD recorder niet de HD kunnen lezen van de oude DVD recorder. Klopt dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2020 20:16 ]

Pagina: 1