Audio Stotter/hapering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:33
Onlangs tegen een probleem aangelopen die ik toch even met de community wil delen. Het probleem is obscure genoeg dat ik iemand er mee help mocht het bij iemand anders voorkomen.

Tijdje geleden nieuwe speaker set gekocht van JBL. De Lsr 305 maar dan van MassDrop. Nog gerommeld met aansluiting maar werkte na een dag perfect en fantastisch geluid.

Na misschien een week gebruik begon opeens het geluid te kraken en te haperen. Vooral merkbaar als er meer geluiden werden afgespeeld zoals achter grond, muziek en voice.

Tijdje zo door laten gaan maar op een gegeven moment was ik het zat en ben ik gaan troubleshooten. Audio drivers eraf, nieuwe erop, Nvidia audio driver eraf en niet geïnstalleerd maar issue bleef.

Meerdere keywords gegoogled maar kwam weinig uit. Uiteindelijk via een Nvidia forum was er iemand die een soortgelijke issue had maar dan met headset. Hij kwam er achter dat het tijdelijk werd opgelost met een handmatige herstart. Dit leek mij niet relevant aangezien ik met het gerommel van de drivers wel tig keer opnieuw had opgestart maar dacht kan geen kwaad. En inderdaad na handmatige herstart was het opeens helder.

Het Nvidia topic vertelde dat het bij hem terug kwam en dat na lang rommelen uiteindelijk Windows fast boot de oorzaak bleek. Met fast boot gaat de computer op een alternatief soort stand-by en niet echt uit, en hij herstart dus ook niet volledig schoon. Uiteindelijk via bios menu fast boot uitgeschakeld en ik ben verder niet meer tegen problemen aangelopen.

tl:dr

Krakend geluid met alles, Windows fast boot bleek de oorzaak omdat de machine niet “schoon” opstartte.

Hopelijk lost dit voor iemand een soortgelijk probleem op en sorry voor de lap tekst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 16:53
Ik heb ook last van stotterende Bluetooth audio. Ik heb al een nieuwe Wifi - bluetooth kaart gekocht een Intel 7265

Dit heeft het probleem iets verminderd. Dit blijkt toch echt een Windows10 probleem te zijn.

Ik heb de nieuwste drivers en software geïnstalleerd. Ik heb uren gegoogeld ik heb geen concrete oplossing gevonden gekomen.

Veel voorkomende tip was Audio driver verwijderen en computer opnieuw opstarten.

Lost niets op.

Heeft iemand een oplossing?