Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop of Desktop PC? (Adobe programma's, studie)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• spoop
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-02-2022

spoop

spreek het uit als 'spoep'

Topicstarter
Hai, ik zou een laptop willen kopen voor het gebruik van Adobe programma's voor het maken van animatie's en voor videobewerking.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga veel gebruik maken van de adobe programma's (Photoshop, Animate, Premiere).

Wat is je budget?
Ik ben bereid 1000 euro uit te geven voor de laptop

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Daar twijfel ik nog over. Momenteel gebruik ik de HP EliteBook 2570p - Refurbished Laptop, echter is de batterijduur van deze laptop veel te kort en vind ik hem niet fijn om mee te nemen. Dit zijn de specs:

Operating System
Windows 10 Education 64-bit
CPU
Intel Core i7 3520M @ 2.90GHz 55 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Hewlett-Packard 17DF (U3E1)
Graphics
Generic PnP Monitor (1360x768@60Hz)
W2242 (1680x1050@60Hz)
Intel HD Graphics 4000 (HP)
Storage
465GB Hitachi HTS725050A7E630 (SATA) 47 °C
Optical Drives
hp DVDRAM GU70N
Audio
High Definition Audio-apparaat

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, al heb ik wel goede ervaringen met HP.

Ik zit nu dus in dubio. Ik zou mijn HP Elitebook kunnen gebruiken voor school en mijn nieuwe laptop voor graphic design. Of is het beter om een desktop te kopen, aangezien ik toch vooral thuis zal zitten als ik aan graphic design en videobewerking doe? Geld is ook wel een issue. Op dit moment doe ik alles op mijn HP Elitebook en ik vind dat hij nog wel aardig meedraait. Ik kocht hem een jaar geleden voor 340 euro en ik doe er praktisch alles op. De prijzen kunnen erg hoog op lopen dus daarom heb ik er moeite mee om een nieuwe laptop aan te schaffen. Wat is in deze situatie het beste om te doen volgens jullie?

Alle reacties

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 12:28
Welke voor- en nadelen het belangrijkst zijn kan ik niet voor je bepalen maar ik heb onlangs een soortgelijke keuze gemaakt.

Ik zou kiezen voor 1 apparaat. Alles synchroniseren met de cloud kost toch weer tijd in het geval van Adobe. Wel zo makkelijk als je het bij 1 apparaat houdt dus.

Mijn suggestie dan:
15 inch, je wilt goed kunnen zien wat je doet
i5 8th generation ivm accuduur
8gb kom je voorlopig wel mee uit, 16gb nog niet direct nodig en valt dan al gauw buiten budget
Mx150 of gt1050, de eerste is zuiniger en beter verkrijgbaar, de tweede heeft iets meer power

Dan blijft over:
HP Pavillion (soms met korting te krijgen voor 829 euro)
http://store.hp.com/Nethe...d=2QG46EA&opt=ABH&sel=NTB

Xiaomi Notebook Pro (soms voor rond de 700 euro inclusief verzending en verzekering te krijgen)
https://m.gearbest.com/la...m_source=tt_de&aid=171752

Bij de HP heb je goede service en garantie. Bij de Xiaomi heb je een heel mooi design en betaal je in mijn ogen een eerlijkere prijs.

PSN ID = Jorco

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Als je kijkt naar performance voor een desktop voor 1000,- t.o.v een laptop van 1000,- euro is het natuurlijk wel duidelijk dat een desktop (build) een stuk beter is.

Natuurlijk lijkt het mij wel irritant om telkens van 'systemen' te switchen.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• spoop

spoop

Topicstarter
Jorco schreef op maandag 30 april 2018 @ 05:28:
Welke voor- en nadelen het belangrijkst zijn kan ik niet voor je bepalen maar ik heb onlangs een soortgelijke keuze gemaakt.

Ik zou kiezen voor 1 apparaat. Alles synchroniseren met de cloud kost toch weer tijd in het geval van Adobe. Wel zo makkelijk als je het bij 1 apparaat houdt dus.

Mijn suggestie dan:
15 inch, je wilt goed kunnen zien wat je doet
i5 8th generation ivm accuduur
8gb kom je voorlopig wel mee uit, 16gb nog niet direct nodig en valt dan al gauw buiten budget
Mx150 of gt1050, de eerste is zuiniger en beter verkrijgbaar, de tweede heeft iets meer power

Dan blijft over:
HP Pavillion (soms met korting te krijgen voor 829 euro)
http://store.hp.com/Nethe...d=2QG46EA&opt=ABH&sel=NTB

Xiaomi Notebook Pro (soms voor rond de 700 euro inclusief verzending en verzekering te krijgen)
https://m.gearbest.com/la...m_source=tt_de&aid=171752

Bij de HP heb je goede service en garantie. Bij de Xiaomi heb je een heel mooi design en betaal je in mijn ogen een eerlijkere prijs.
Ik heb thuis een scherm waar ik mijn computer op aansluit, dus een groot scherm is niet per se een pré.
Verder heeft mijn Elitebook I7 M Core. De laptops die jij mij aanraadt hebben een I5 U core, wat wel een stukje minder is. Dat is toch ondermaats voor een multimedia machine?
d22wth schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:08:
Als je kijkt naar performance voor een desktop voor 1000,- t.o.v een laptop van 1000,- euro is het natuurlijk wel duidelijk dat een desktop (build) een stuk beter is.

Natuurlijk lijkt het mij wel irritant om telkens van 'systemen' te switchen.
Ja klopt ja. De batterijduur van mijn huidige laptop is op dit moment niet fenomenaal. Hij gaat maar 2 uur mee. Voor mee te nemen is hij dan ook niet heel handig.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

spoop schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:07:
[...]

Ik heb thuis een scherm waar ik mijn computer op aansluit, dus een groot scherm is niet per se een pré.
Verder heeft mijn Elitebook I7 M Core. De laptops die jij mij aanraadt hebben een I5 U core, wat wel een stukje minder is. Dat is toch ondermaats voor een multimedia machine?

[...]

Ja klopt ja. De batterijduur van mijn huidige laptop is op dit moment niet fenomenaal. Hij gaat maar 2 uur mee. Voor mee te nemen is hij dan ook niet heel handig.
Een i5u is zeker niet ondermaats meer. De i5-8250u heeft 4 cores en 8 threads. Op UserBenchmark haalt mijn eigen i5 (desktop Quad core) nagenoeg dezelfde scores.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• spoop

spoop

Topicstarter
d22wth schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:10:
[...]

Een i5u is zeker niet ondermaats meer. De i5-8250u heeft 4 cores en 8 threads. Op UserBenchmark haalt mijn eigen i5 (desktop Quad core) nagenoeg dezelfde scores.
Moet ik vooral kijken naar de BaseFrequency of de Max Turbo Frequency?

EDIT: Ik heb ook de Lenovo Legion Y520-15IKBN 80WK004TMH gevonden. Deze heeft een Intel Core™ i7-7700HQ Processor. Dit klonk een stuk beter in mijn oren, maar toen ik kijken naar de Processor Base Frequency was hij 0,1 GHz minder! Hij heeft daarentegen wel 16GB ram en een geheugensnelheid van 2,4 GHz t.o.v. 1,6 GHz op mijn huidige computer.

[ Voor 39% gewijzigd door spoop op 30-04-2018 12:29 ]

Pagina: 1