Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:38
Goedenavond allemaal,

Ik heb zojuist mijn broertjes nieuwe PC in elkaar gezet, alleen geeft hij geen beeld weer na opstarten. Dit is de derde keer dat ik een PC in elkaar zet, maar wel de eerste met een AMD CPU.

De monitor kan het niet zijn, want die werkt (met dezelfde kabel) wel op mijn laptop. Ik heb de videokaart eruit gehaald, en dan werkt het nog steeds niet. Ik heb een van de RAM sticks er uit gehaald, nu zit er alleen nog een in slot A2, ik geloof dat dit de goede slot is.
Ik gebruik een VGA-kabel en een toetsenbord met een PS/2 aansluiting, hiervan werkt de num-lock en caps-lock toets nog nadat de PC is opgestart, maar ik krijg nog steeds geen beeld op de monitor. Zover ik weet zijn alle kabels goed aangesloten, ik heb dit ook gecontroleerd met de moederbord handleiding.
Verder heb ik geprobeerd de bios te resetten volgens een filmpje van ASrock.

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 81,51€ 81,51
1ASRock AB350 Pro4€ 79,95€ 79,95
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G€ 228,-€ 228,-
1Fractal Design Focus G Zwart€ 48,-€ 48,-
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 127,05€ 127,05
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 88,50€ 88,50
1Corsair CX450M€ 49,90€ 49,90
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 116,83€ 116,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 819,74

Heeft iemand ideeën hoe ik deze PC aan het werk kan krijgen?

Alvast bedankt,

miredom

Beste antwoord (via miredom op 30-04-2018 12:28)

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-11 23:16
Op het moederbord aansluiten heeft geen nut
cpu heeft geen Geïntegreerde graphics
dus kan alleen via kaart
6 pins vergeten aan te sluiten op vga?
https://www.google.nl/img...wgxKAEwAQ&iact=mrc&uact=8

[ Voor 79% gewijzigd door binbero op 30-04-2018 11:54 ]

Alle reacties

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Heb je de video kabel wel in je videokaart zitten en niet in het moederbord?

Daarnaast kun je mogelijke fouten afleiden aan de hand van piepjes (eventueel met een bijgeleverde buzzer) of lichtjes op het moederbord. Daar zou je ook even naar kunnen kijken/luisteren en dat opzoeken in de handleiding.

• miredom
De kabel heb ik in het moederbord en in de GPU geprobeerd, beide werken niet, de monitor staat ook op de juiste input.

Een buzzer heb ik helaas niet, ik zal kijken of ik die ergens kan krijgen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11

franssie

Save the albatross

De PC geeft dus wel beeld bij het opstarten? Dan in het bios isntellen welke graka het systeem mag gebruiken. Indien beide uitgangen geen enkel beeld geven gaat er iets anders fout (zoals een processorof geheugenbankje die er niet goed in zit?)

edit:. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is nogal een lang verhaal maar staan ook wel tips in denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 30-04-2018 01:55 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb wel eens meegemaakt dat ik op de dvi aansluiting wel beeld kreeg en op de vga aansluiting niet; Dit was weliswaar op een intel systeem, maar wellicht een poging waard..

• miredom
franssie schreef op maandag 30 april 2018 @ 01:53:
De PC geeft dus wel beeld bij het opstarten? Dan in het bios isntellen welke graka het systeem mag gebruiken. Indien beide uitgangen geen enkel beeld geven gaat er iets anders fout (zoals een processorof geheugenbankje die er niet goed in zit?)

edit:. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is nogal een lang verhaal maar staan ook wel tips in denk ik.
Het beeld op de monitor blijft zwart als de PC aanstaat, het lampje van de monitor blijft ook oranje, wat aaangeeft dat hij op standby staat.
mschol schreef op maandag 30 april 2018 @ 01:57:
ik heb wel eens meegemaakt dat ik op de dvi aansluiting wel beeld kreeg en op de vga aansluiting niet; Dit was weliswaar op een intel systeem, maar wellicht een poging waard..
Ik heb de HDMI en VGA poort beiden geprobeerd, en de HDMI poort van de videokaart. Alle drie werkten niet.

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-11 09:12
Even snel tussendoor: Het is in de 10xx serie niet meer mogelijk om een VGA aansluiting te gebruiken, zelfs al gebruik je een DVI-VGA verloopstukje.Signaal is namelijk DVI-D, digitaal dus.
Verder: Heb je de PC een powercycle gegeven op het moment dat de VGA kabel aangesloten zat? Soms is dat nodig om beeld te krijgen.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Intern alles goed aangesloten?

• JappieR
  • Laatst online: 16:54
Staat je RAM-geheugen wel op de Qvl lijst? AMD is redelijk kieskeurig qua geheugen..

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Zit de power wel goed aangesloten? Check alle kabels van je mobo even.
Gaat de fan van op je cpu + power supply wel draaien? Anders heb je wsl toch een kabeltje verkeerd om of vergeten aan te sluiten.

[ Voor 125% gewijzigd door CyberMania op 30-04-2018 06:42 ]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:49
Misschien een extra power kabel nodig op de videokaart? Geen ervaring met een 1050 Ti, maar volgens mij heeft hij dat wel nodig.

Ryzen werkt niet met elk geheugen goed samen, zoals iemand eerder noemde. Dat moet je wel ergens checken.

Verder een minimale build testen. Dus alles weer uit elkaar halen. Moederbord op niet geleidende stabiele ondergrond plaatsen. Voeding er los naast en correct aansluiten. En verder alleen één geheugenstrip en de videokaart. Als dat wel werkt per stuk onderdelen toevoegen (waaronder de kast). Het is in het ergste geval zo dat een basisonderdeel stuk is, dus als het allemaal nog niet werkt, zul je per stuk een ander geheugen, videokaart, moederbord moeten testen (in die volgorde).

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Volgens de QVL is dit geheugen niet ondersteund. Probeer het om te ruilen voor Corsair LPX, dat werkt altijd.

Voor referentie, zie:

https://www.asrock.com/mb/AMD/AB350%20Pro4/#Memory

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• OlivierThePro
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik denk misschien een probleem met het installeren van uw operating system of misschien van uw hard drive. Zou eens proberen met de herinstalatie van uw operating system.

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 15:42
OlivierThePro schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:11:
Ik denk misschien een probleem met het installeren van uw operating system of misschien van uw hard drive. Zou eens proberen met de herinstalatie van uw operating system.
Dat lijkt mij niet, anders zou er wel een BIOS scherm naar voren komen om aan te geven dat er iets mis is met een OS (niet gevonden) of HDD niet gevonden/probleem.

• OlivierThePro
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09-2022
Ja maar aangezien hij geen bootscreen van zijn Windows os krijgt denk ik dat het probleem software gerelateerd ligt en niet hardware gerelateerd wat ik zou doen is Windows gewoon opnieuw installeren

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:58

jgj82

Ja, maar = nee

OlivierThePro schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:35:
Ja maar aangezien hij geen bootscreen van zijn Windows os krijgt denk ik dat het probleem software gerelateerd ligt en niet hardware gerelateerd wat ik zou doen is Windows gewoon opnieuw installeren
.. Wat best lastig is zonder beeld.. ;)

Hangen en opstarten troubleshooter doornemen, moederbord op een niet statisch en niet geleidend oppervlak leggen. Eerst testen of de videokaart werkt, (heb je toevallig één om te testen beschikbaar?) met één stripje ram. Let goed op dat je de juiste voedingskabels aansluit en geef het bios een harde reset door de batterij even te verwijderen. Succes!

Acties:
  • Beste antwoord

• binbero
  • Laatst online: 27-11 23:16
dus kan alleen via kaart

[ Voor 79% gewijzigd door binbero op 30-04-2018 11:54 ]

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik had een probleem met een Ryzen 3 2200G, dat de fans op volle snelheid draaiden en de monitor geen beeld gaf. Had de BIOS natuurlijk al geupdate (zou anders niet werken).

Bleek een probleem te zijn met het RAM geheugen. Daarnaast was een pin van de CPU een klein beetje gebend, wat er op kan duiden dat hij het ram geheugen niet 'detecteerde'.

Probeer even de CPU (eventueel socket) schoon te maken met wat alcohol. Zoek even uit wat voor soort alcohol, kan nogal wat verschil maken. Kan zijn dat er vuil in is gekomen (lijkt me sterk, maar toch voor de zekerheid)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Even om alles uit te sluiten, je weet zeker dat je ook de 12V 4 of 8 pin op het moederbord hebt aangesloten? Zo ja dan zou ik nog wat geheugen wisselen. Als dat niet werkt dan kan je nog een andere voeding proberen, maar de kans is groot dat je dan het probleem bij het moederbord moet zoeken.

• miredom
binbero schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:48:
dus kan alleen via kaart
Soms is het het meest simpele dat fout gaat. Ik had de monitor aangesloten op de video output van het moederbord, en niet de videokaart. Ik had het wel getest op de videokaart maar toen werkte het niet, waarschijnlijk doordat ik de monitor instelling fout had ingesteld, dom dom dom. Toen ik net alles aan het testen was, had ik de videokaart eruit gehaald omdat ik dacht die niet nodig te hebben, maar Ryzen heeft natuurlijk geen interne GPU.

Hij doet het nu in ieder geval, hartstikke bedankt allemaal voor jullie reacties!
Pagina: 1