Goedenavond allemaal,
Ik heb zojuist mijn broertjes nieuwe PC in elkaar gezet, alleen geeft hij geen beeld weer na opstarten. Dit is de derde keer dat ik een PC in elkaar zet, maar wel de eerste met een AMD CPU.
De monitor kan het niet zijn, want die werkt (met dezelfde kabel) wel op mijn laptop. Ik heb de videokaart eruit gehaald, en dan werkt het nog steeds niet. Ik heb een van de RAM sticks er uit gehaald, nu zit er alleen nog een in slot A2, ik geloof dat dit de goede slot is.
Ik gebruik een VGA-kabel en een toetsenbord met een PS/2 aansluiting, hiervan werkt de num-lock en caps-lock toets nog nadat de PC is opgestart, maar ik krijg nog steeds geen beeld op de monitor. Zover ik weet zijn alle kabels goed aangesloten, ik heb dit ook gecontroleerd met de moederbord handleiding.
Verder heb ik geprobeerd de bios te resetten volgens een filmpje van ASrock.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Heeft iemand ideeën hoe ik deze PC aan het werk kan krijgen?
Alvast bedankt,
miredom
Ik heb zojuist mijn broertjes nieuwe PC in elkaar gezet, alleen geeft hij geen beeld weer na opstarten. Dit is de derde keer dat ik een PC in elkaar zet, maar wel de eerste met een AMD CPU.
De monitor kan het niet zijn, want die werkt (met dezelfde kabel) wel op mijn laptop. Ik heb de videokaart eruit gehaald, en dan werkt het nog steeds niet. Ik heb een van de RAM sticks er uit gehaald, nu zit er alleen nog een in slot A2, ik geloof dat dit de goede slot is.
Ik gebruik een VGA-kabel en een toetsenbord met een PS/2 aansluiting, hiervan werkt de num-lock en caps-lock toets nog nadat de PC is opgestart, maar ik krijg nog steeds geen beeld op de monitor. Zover ik weet zijn alle kabels goed aangesloten, ik heb dit ook gecontroleerd met de moederbord handleiding.
Verder heb ik geprobeerd de bios te resetten volgens een filmpje van ASrock.
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed | € 81,51 | € 81,51 |
| 1 | ASRock AB350 Pro4 | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G | € 228,- | € 228,- |
| 1 | Fractal Design Focus G Zwart | € 48,- | € 48,- |
| 1 | AOC G2460VQ6 Zwart | € 127,05 | € 127,05 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | Corsair CX450M | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 116,83 | € 116,83 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 819,74 | |
Heeft iemand ideeën hoe ik deze PC aan het werk kan krijgen?
Alvast bedankt,
miredom