Mijn vraag
mijn zonnescherm is opgehangen door bobbo de bouwer.. gevolg windvlaag .. (grom) gelukkig geen gewonden
(ik had een houtenbalk tijdelijk daar neergezet wegens klussen. die heeft ergere schade voorkomen..
dit was dus niet de situatie (maar is wel gewenste situatie ?)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
tijdens het ophangen wilde men een chemische anker gebruiken alleen die viel in de spouw, hoe krijg ik hem nu netjes in de betonnen wand erachter ?
ik heb een lange boor, draadeind:? en chemische ankers kan ik natuurlijk zo halen .. maar welk hulpmiddel(len) heb ik nodig om de afstand van baksteen --> spouw te overbruggen ? en voordat ik zelf de handige harry uithang .. wie weet wat ik zoek ? is dat een zeefhuls ofzoiets ?
En wat zijn de stappen gatboren, buis/huls erin en dan nog een gat boren ? hoe diep moet ik dan voor het chemisch anker en hoe lang moet ik wachten voordat ik gewicht erop kan hangen
naast het beste antwoord vind ik onderstaande 2 reacties ook zeer nuttige als extra informatie
mijn zonnescherm is opgehangen door bobbo de bouwer.. gevolg windvlaag .. (grom) gelukkig geen gewonden
(ik had een houtenbalk tijdelijk daar neergezet wegens klussen. die heeft ergere schade voorkomen..
dit was dus niet de situatie (maar is wel gewenste situatie ?)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
tijdens het ophangen wilde men een chemische anker gebruiken alleen die viel in de spouw, hoe krijg ik hem nu netjes in de betonnen wand erachter ?
ik heb een lange boor, draadeind:? en chemische ankers kan ik natuurlijk zo halen .. maar welk hulpmiddel(len) heb ik nodig om de afstand van baksteen --> spouw te overbruggen ? en voordat ik zelf de handige harry uithang .. wie weet wat ik zoek ? is dat een zeefhuls ofzoiets ?
En wat zijn de stappen gatboren, buis/huls erin en dan nog een gat boren ? hoe diep moet ik dan voor het chemisch anker en hoe lang moet ik wachten voordat ik gewicht erop kan hangen
naast het beste antwoord vind ik onderstaande 2 reacties ook zeer nuttige als extra informatie
JaMaaT schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:16:
[...]
Afhankelijk van de grote van het scherm vind ik dit wel gevaarlijk advies. Het is gewoon een zeilboot die je aan de gevel monteert. Hier zit het ook met chemische ankers aan de vloerplaten vast. Een scherm van 590x300. Daaronder zit over 550cm een kozijn met glas. Dus daarboven zit weinig "vlees" om zomaar een scherm op te hangen. Als het mis gaat kan het zijn dat niet alleen je zonnescherm van de kant komt maar ook de complete gevel...
O085105116N schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:01:
Zeker bij dit soort ankers wil je geen roestvorming hebben. En als de ankers recht zitten of niet enigszins aflopen, zoals spouwankers doen, dan loopt condens terug en krijg je mooie vlekken op je stuc of in je behang.
[ Voor 39% gewijzigd door vso op 30-04-2018 22:26 ]
Tja vanalles