Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Hi,

Ik ben van plan om nieuwe spiegelreflex te gaan kopen (heb nu een Canon 1300D) en ik wil graag een full frame camera met GPS kopen (liefst ingebouwd).

Ik heb al wat gezocht, maar kon het antwoord niet echt vinden, ik vroeg me af hoe lang de accu meegaat als je de GPS aan hebt staan op normale settings (dus bijvoorbeeld elke 30 sec signaal vastleggen en geen gebruik maken van live tracking)?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 22:44
Exact weet ik het niet, maar als ik de GPS van mijn 6D aanzet en dan de camera _uit_ in de kast leg, is de accu na ongeveer een week leeg.

Er zijn meer vergelijkbare ervaringen: https://www.dpreview.com/forums/post/50672951

[ Voor 24% gewijzigd door Mercarra op 29-04-2018 21:26 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke wil je kopen?

Want GPS hoeft bij merk A misschien minder accu te vergen dan merk B. Ook hoeft per merk de GPS niet altijd dezelfde chipset te hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Dank voor de antwoorden! Dat geeft al wat meer inzicht.

Ben nu aan het kijken voor de EOS 6D of 6D Mark II

@Mercarra , maar dan staat er wel iets aan van je GPS aangezien hij de batterij leeg trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 22:44
woutertje6 schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:20:
@Mercarra , maar dan staat er wel iets aan van je GPS aangezien hij de batterij leeg trekt?
Voor de 6D geldt dat de camera uitzetten, niet de GPS uitzet. Dat moet je dan nog van tevoren doen. Waardeloos.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 23:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kan in mijn ogen beter kijken naar een externe GPS ontvanger, die passen op je hotshoe (waar je een flitser op kan schuiven) en hebben een eigen accu/batterij. Na het importeren van je foto's hang je via USB de GPS ontvanger aan je PC en lees je die uit en laad je die in bijv. Lightroom of een van de vele andere tools. Even één stap extra misschien maar je hoeft je nooit druk te maken om de accuduur van je camera. Ook kan je de GPS los gebruiken tijdens een wandeling of fietstocht en heb je volgens mij merkbaar sneller en stabieler GPS signaal. Mocht je ooit een andere camera kopen bijv. een professioneler model zonder GPS dan kun je tóch je GPS gebruiken.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:14
Ik heb een 5D IV en de ingebouwde GPS ontvanger kun je op 3 manieren instellen:
  1. Uitgeschakeld
  2. Ingeschakeld als de camera aan staat (ook in stand-by mode).
  3. Altijd ingeschakeld
Bij die laatste stand trek je de accu nog wel een keer leeg (ook afhankelijk van het update interval), dus dat gebruik ik nooit. Ik heb de camera altijd op GPS actief als de camera aan staat. Het nadeel is dat die niet altijd meteen een fix heeft, maar die voeg ik dan later wel toe op basis van de andere foto's.

Wel heb ik al 2x een lege accu gehad, omdat ik de camera niet had uitgezet. Erg vervelend, dus tegenwoordig heb ik altijd een reserve accu in de tas. Niets zo vervelend als op pad willen en er dan achter komen dat je accu leeg is. Ook met grip ben je niet geholpen, want dan trekt die ze beide leeg. :(

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Pagina: 1