router met wifi timeslot / timer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobob21
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 08:49
Hai

Ik zoek een (goedkope) router waarbij je de wifi aan/uit kan schakelen volgens een vast schema (doordeweeks tot 21.00, weekend tot 23.00, etc.)

Wie kan mij een router aanbevelen? Ik heb nu een oude router met DD-WRT voorzien, maar daarvan is de schema wel erg eenvoudig (elke dag hetzelfde, geen verschil tussen dagen/weekend aan te brengen).

Mag ook een oude / tweedehands router zijn. Betreft enkel voor om het Netflixen van de kinderen te beperken ;-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
De goedkoopste oplossing lijkt mij dan een "slimme" tijdschakelaar?

Alleen dit lees ik bij DD-WRT:
Denying Internet Access
Select an unused policy number (1-10) in the drop-down menu.
Enable your policy by setting Status to Enable.
Enter a name for your policy in the Policy Name field. Ex. "Deny Internet"
Click the Edit List of clients button.
On the List of clients screen, specify clients by IP address or MAC address. Enter the appropriate IP addresses into the IP fields. If you have a range of IP addresses to filter, complete the appropriate IP Range fields. Enter the appropriate MAC addresses into the MAC fields.
Click the Save and Apply buttons to save your changes. Click the Close button to return to the Access Restrictions screen.
Click the radio button next to Deny Internet access for listed clients during selected days and hours.
Set the days when internet access will be denied. Select Everyday or the appropriate days of the week.
Set the time when internet access will be denied. Select 24 Hours, or check the box next to From and use the drop-down boxes to designate a specific time period.
Click Save and Apply.
To create or edit additional policies, repeat the necessary steps above.
Dus ik zou zeggen, maak twee filters aan, bijv. een filter waar bij je zo-ma-di-wo-do select en beperkt tot X aantal uur en daarna een tweede filter voor vr-za die ruimer is.

En anders zou ik een tweedehands Unifi AP kopen, deze ondersteund het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Mijn Linksys EA6900 kan dat, maar je kinderen kunnen ook hun filmpjes vooraf downloaden via Netflix en later bekijken. (Lukt zeker op een iPad).

Hoe oud zijn je kinderen?
Ik heb nooit geloofd in beperkingen op het internet of parent control filters.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

de kpn experia box heeft dit vanaf versie 8 of 9 er standaard inzitten. staan er genoeg op MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Het zou knap zijn als je eentje NIET weet te vinden die dit niet kan.

Maar heb een TP Link Archer c59 die dit per apparaat kan per dag verschillend.

Kost rond de 35 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobob21
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 08:49
ah, dank! Bij DD-WRT zat ik bij Wireless > Advanced > Radio Restrictions te kijken. Daar kan je alleen uren instellen, niet dagen. Maar bij Acces Restriction wel. Moet er even mee spelen, maar volgens mij moet dit wel een oplossing bieden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik weet dat heel veel routers dit ingebouwd hebben. Ik heb een TP-Link router (C2300) waar het ook in zit.

[ Voor 58% gewijzigd door HKS-Skyline op 30-04-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 09:16
Ik zoek hetzelfde om de wifi toegang voor bepaalde devices tussen bijvoorbeeld 23.00 en 6.00 uur te kunnen blokkeren. Op die manier kan ik voorkomen dat de kinderen youtbue filmpjes gaan kijken in plaats van te slapen.

Nou zijn de reacties een beetje in de trant van: "welke router kan dat niet?". Maar mijn Netgear R8000 kan dat dus niet. Er is wel een mogelijkheid tot parental controls maar dan moet je een abonnement nemen bij Disney (circle) en dat wil ik liever niet.

Zijn er mogelijkheden om dat toch, via andere softwarebijvoorbeeld, wel in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:58
wildpicture schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:28:
Ik zoek hetzelfde om de wifi toegang voor bepaalde devices tussen bijvoorbeeld 23.00 en 6.00 uur te kunnen blokkeren. Op die manier kan ik voorkomen dat de kinderen youtbue filmpjes gaan kijken in plaats van te slapen.

Nou zijn de reacties een beetje in de trant van: "welke router kan dat niet?". Maar mijn Netgear R8000 kan dat dus niet. Er is wel een mogelijkheid tot parental controls maar dan moet je een abonnement nemen bij Disney (circle) en dat wil ik liever niet.

Zijn er mogelijkheden om dat toch, via andere softwarebijvoorbeeld, wel in te stellen?
Misschien is een Parental Control app op de apparaten van je kinderen iets? https://play.google.com/s...d=com.screentime.rc&hl=en

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 18-10-2018 15:40 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

wildpicture schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:28:

Download je handleiding eens zou ik zeggen, naast parental control, kan je dus gewoon dingen via een schedule blokken.
Vanaf pagina 57 na het parental control gedeelte heb je vele vormen van toegang blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 09:16
Barrycade schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:07:
[...]

Download je handleiding eens zou ik zeggen, naast parental control, kan je dus gewoon dingen via een schedule blokken.
Vanaf pagina 57 na het parental control gedeelte heb je vele vormen van toegang blokkeren.
Je kunt inderdaad via een schedule het internet verkeer blokkeren. Maar dat geldt dan voor het hele verkeer, waarbij je één computer met een vast IP adres uit kunt zonderen. Daar heb ik niets aan. Ik wil graag per device instellen wanneer er wel/geen toegang tot internet (of wifi) is.
Pagina: 1