Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoFunnyGuy
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-05 19:32
Hallo iedereen!

Sinds de examens er aan beginnen te komen en de inschrijfdeadline voor de HBO's (1 mei) overmorgen al is. Moet ik nog snel kiezen waar ik mijn HBO-ICT wil gaan volgen!

Dit is eigenlijk last-minute, maar dat komt doordat ik een groot deel van het jaar dacht dat ik de HAVO niet eens ging halen (niet al te mooie cijfers) en dus al had ingeschreven op een MBO-ICT.
Maar de laatste maanden gaat het eigenlijk veel beter dan ik had verwacht, en ik wil me dus toch inschrijven voor een HBO in plaats van een MBO. Ik vindt het namelijk zonde om toch een HAVO diploma te halen, maar daar vervolgens niet volledig gebruik van te maken (heb er namelijk al een jaartje extra voor gezeten)!

Ik heb wel nog tijdens de HAVO verschillende opleidingen bekeken tijdens open dagen, en mijn oog viel toch echt op de HBO-ICT opleidingen bij de Haagse Hogeschool en de Hogeschool Utrecht.
Ik zit zelf echter nog te twijfelen waar ik de HBO-ICT opleiding wil volgen, en wilde dus vragen of er Tweakers zijn die deze opleiding volgen/gevolgd hebben bij de Haagse Hogeschool of de Hogeschool Utrecht, en wat hun ervaringen/meningen zijn over de opleiding daar!

Elke mening/ervaring stel ik op prijs, dus alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 16:49
Waarom twijfel je precies? Ik zou dat even op een rijtje zetten. Aangezien je het op de HAVO vrij zwaar hebt/had zou ik ook reistijd erin meenemen, als je elke dag erg ver moet reizen legt dit ook zeker druk op je studieprestaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:41

bonzz.netninja

Niente baffi

NotSoFunnyGuy schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:27:
Hallo iedereen!

Sinds de examens er aan beginnen te komen en de inschrijfdeadline voor de HBO's (1 mei) overmorgen al is. Moet ik nog snel kiezen waar ik mijn HBO-ICT wil gaan volgen!

Dit is eigenlijk last-minute, maar dat komt doordat ik een groot deel van het jaar dacht dat ik de HAVO niet eens ging halen (niet al te mooie cijfers) en dus al had ingeschreven op een MBO-ICT.
Maar de laatste maanden gaat het eigenlijk veel beter dan ik had verwacht, en ik wil me dus toch inschrijven voor een HBO in plaats van een MBO. Ik vindt het namelijk zonde om toch een HAVO diploma te halen, maar daar vervolgens niet volledig gebruik van te maken (heb er namelijk al een jaartje extra voor gezeten)!

Ik heb wel nog tijdens de HAVO verschillende opleidingen bekeken tijdens open dagen, en mijn oog viel toch echt op de HBO-ICT opleidingen bij de Haagse Hogeschool en de Hogeschool Utrecht.
Ik zit zelf echter nog te twijfelen waar ik de HBO-ICT opleiding wil volgen, en wilde dus vragen of er Tweakers zijn die deze opleiding volgen/gevolgd hebben bij de Haagse Hogeschool of de Hogeschool Utrecht, en wat hun ervaringen/meningen zijn over de opleiding daar!

Elke mening/ervaring stel ik op prijs, dus alvast bedankt! :)
toon volledige bericht
Geen idee of de opleidingen veel verschillen maar de stad en de HBO op zichzelf natuurlijk wel. Utrecht is een echte studentenstad, met een hele grote uni ook en een grote HBO. Als je hier komt studeren heeft dat waarschijnlijk invloed op je ervaring en je tijd hier. Je gaat dan studeren in een studentenstad waar de studenten een flinke stempel drukken op het samenleving hier. En...je kan nog eens wat vakken bij de uni gaan volgen of bij een vereniging gaan....Den haag is natuurlijk heel anders en heeft alleen een HBO, en is op zichzelf geen echte studentenstad. Maar...ook leuk schijnt :)

Ik denk toch dat, naast de inhoud van de studie en de manier waarop die opleidingen in elkaar zitten, dat aspect voor sommigen echt wel van belang kan zijn. Ik ben iig heel erg blij dat ik in Utrecht gestudeerd heb :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb zelf in Den Haag gestudeerd. Dr zit idd geen uni maar het is wel een leuke stad. HHS is niet de enige, de HALO zit er ook nog en de Hogere Hotelschool ook. Voordeel is dat een kamer krijgen er iets makkelijker is. Ander voordeel: HBO ICT daar eist vziw geen iskunde in het pakket.
Nou zat ik er tussen 1997 en 2002 dus er zal wel het eea veranderd zijn, maar als ik moest kiezen tussen DH en Utrecht koos ik toch weer voor Den Haag. Qua stad dan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoFunnyGuy
Rik. schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:17:
Waarom twijfel je precies? Ik zou dat even op een rijtje zetten. Aangezien je het op de HAVO vrij zwaar hebt/had zou ik ook reistijd erin meenemen, als je elke dag erg ver moet reizen legt dit ook zeker druk op je studieprestaties.
Qua reistijd zit er niet heel veel verschil tussen. Ik woon zelf in Gouda Goverwelle, en met de trein duurt de reis naar Den Haag of Utrecht ongeveer even lang (10 minuutjes verschil, maar dat vindt ik op zich niet erg).

Ik twijfel tussen de twee omdat ik ook veel lees over de beoordelingscijfers die de opleiding in Den Haag krijgt, terwijl ik ook best wel vaak over Utrecht (zoals bonzz.netninja aangeeft) als goede studentenstad hoor!
De methode van opleiden (volgens mij was het: Eerste jaar breed, vervolgens op een specifieke richting in de ICT focussen?) zijn ook vergelijkbaar.
The Eagle schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:56:
Heb zelf in Den Haag gestudeerd. Dr zit idd geen uni maar het is wel een leuke stad. HHS is niet de enige, de HALO zit er ook nog en de Hogere Hotelschool ook. Voordeel is dat een kamer krijgen er iets makkelijker is. Ander voordeel: HBO ICT daar eist vziw geen iskunde in het pakket.
Nou zat ik er tussen 1997 en 2002 dus er zal wel het eea veranderd zijn, maar als ik moest kiezen tussen DH en Utrecht koos ik toch weer voor Den Haag. Qua stad dan.
Volgens mij hoefde wiskunde niet per se in het pakket te zitten, maar voor een bepaalde richtingen die je na het eerste jaar kon kiezen raadde ze het wel aan! (heb het wel in m'n eigen pakket)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
NotSoFunnyGuy schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:48:
[...]

Qua reistijd zit er niet heel veel verschil tussen. Ik woon zelf in Gouda Goverwelle, en met de trein duurt de reis naar Den Haag of Utrecht ongeveer even lang (10 minuutjes verschil, maar dat vindt ik op zich niet erg).

Ik twijfel tussen de twee omdat ik ook veel lees over de beoordelingscijfers die de opleiding in Den Haag krijgt, terwijl ik ook best wel vaak over Utrecht (zoals bonzz.netninja aangeeft) als goede studentenstad hoor!
De methode van opleiden (volgens mij was het: Eerste jaar breed, vervolgens op een specifieke richting in de ICT focussen?) zijn ook vergelijkbaar.
Voor je toekomst is een goede school/studie belangrijker dan een "leuke" studentenstad vind ik persoonlijk. Toevallig ga ik aankomend jaar ook starten op het HBO (Informatica) en heb ik de keuze voor welke school echt gemaakt op basis van beoordelingen maar ook mijn persoonlijke gevoel bij de school. Dat er dan ook nog een "leuke" studentenstad is, is natuurlijk leuk meegenomen maar niet iets waarvan ik mijn keuze liet afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoFunnyGuy
Rik. schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:50:
[...]

Voor je toekomst is een goede school/studie belangrijker dan een "leuke" studentenstad vind ik persoonlijk. Toevallig ga ik aankomend jaar ook starten op het HBO (Informatica) en heb ik de keuze voor welke school echt gemaakt op basis van beoordelingen maar ook mijn persoonlijke gevoel bij de school. Dat er dan ook nog een "leuke" studentenstad is, is natuurlijk leuk meegenomen maar niet iets waarvan ik mijn keuze liet afhangen.
Over de kwaliteit van de studie heb je wel gelijk. Zou het slim zijn om mezelf bij zowel Den Haag als Utrecht in te schrijven voor 1 mei? Dan zou ik mezelf daarna bijvoorbeeld nog kunnen opgeven voor een extra meeloopdag, om zo een beter beeld te krijgen bij beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
NotSoFunnyGuy schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:06:
[...]

Over de kwaliteit van de studie heb je wel gelijk. Zou het slim zijn om mezelf bij zowel Den Haag als Utrecht in te schrijven voor 1 mei? Dan zou ik mezelf daarna bijvoorbeeld nog kunnen opgeven voor een extra meeloopdag, om zo een beter beeld te krijgen bij beide!
Dat is inderdaad verstandig. Wacht alleen niet te lang met het maken van de definitieve keuze, je wilt je goed kunnen voorbereiden op je studie en dus niet nog erg lang aan het twijfelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:41

bonzz.netninja

Niente baffi

Rik. schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:50:
[...]

Inderdaad heel persoonlijk :) Als ik nu terug kijk naar mijn studententijd (hbo en paar jaar uni) en het werk wat ik nu ben gaan doen daarna ( de afgelopen 10 jaar) denk ik toch dat uiteindelijk de studentenstad, de plek, de mensen en dat soort clichés mij hebben gemaakt wat en wie ik nu ben. De studies waren leerzaam maar uiteindelijk denk ik dat ik nooit die breedte in studies en onderwerpen had kunnen vinden als ik niet in een echte studentenstad had gestudeerd. Natuurlijk is een goede studie belangrijk maar toch moet je de kwaliteit(verschillen) van de opleiding ook niet te erg overschatten met de mogelijke relatie tot je toekomst. Of maw, probeer een studiekeuze en je toekomstkeuze voor de komende paar jaar wat breder te zien dan alleen een specifieke studie :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan Schef
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-06-2021
Een topic van 2 jaar oud kicken met 'n ongerichte en ongefundeerde rant is niet de bedoeling.

[ Voor 78% gewijzigd door Ardana op 29-01-2021 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

quote en reactie verwijderd.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 29-01-2021 22:25 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1