Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Laatste tijd vraag ik me zelf af wat ik nu precies later wil bereiken of in welke sector ik wil werken.
Ik zit nu in mijn 2e jaar van mijn studie 'Game Developer' , Echter twijfel ik of ik later ook door wil gaan in deze sector.

Als student was ik op zoek naar een bijbaantje als programmeur (C#). Helaas kon ik vrij wel niets vinden voor part time werk.
Zelf zag ik ontzettend veel werk op het gebied van C# .Net en ASP.Net met een hoger salaris dan in de Game industrie.

Persoonlijk vind ik games maken of software even leuk.

Dus mijn concrete vraag: Welke richting zou ik het beste op kunnen gaan voor een hoge baan kans.

Of heeft iemand misschien een idee waar ik nu al zou kunnen bij klussen als developer.

*snip* spam

Alvast bedank voor het lezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 29-04-2018 18:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PRG > PFSL

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:23:
Dus mijn concrete vraag: Welke richting zou ik het beste op kunnen gaan voor een hoge baan kans.
Ik kan je in ieder geval zeggen dat kijkend naar de huidige trend software ontwikkelaars voor "normale" applicaties de komende jaren meer dan genoeg werk hebben. Vooralsnog hoor ik om me heen geen geluiden over dat het makkelijker wordt om werknemers in dat vakgebied te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:15
Maakt echt niet uit welke taal volgens mij, ik zou gewoon richting een onderwerp wat je leuk vind gaan werken en een bijpassende taal kiezen. Met genoeg enthousiasme en je kan iets laten zien, kom je in de huidige markt echt wel aan die startersfunctie of traineeship. 'Onderwerpen' als in IoT, embedded software etc.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Taal en frameworks zijn niet zo spannend, tenzij je kennis niet verder gaat dan de implementatie van een specifiek framework. Ga gewoon bij bedrijven kijken die iets doen wat je leuk lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Als je enorme passie hebt voor alles dat komt kijken bij het maken van games, ga daar dan voor. De game industrie is echter enorm competitief. Veelal zal je bij een indie bedrijf terechtkomen (waar niks mis mee is). Verwacht niet dat je bij giganten als EA, Blizzard, o.i.d. zomaar terecht zal komen. Als je uitblinkt in je vak is het wellicht wel tof om een stage te proberen te bemachtigen bij Guerilla ofzo ;)

Daarnaast, salaris: toen ik begon met werken verdiende ik bruto 200 p/m meer dan een klasgenoot die bij een indie studio bleef werken. Ik had daar bovenop nog een 13e maand en lease auto. Hij niet. Dit zal uiteraard verschillen per game dev, maar de markt is eenmaal meer niche met een overschot aan developers die in die niche markt willen werken.

Aantal banen in game industrie < aantal devs
Aantal banen in software dev algemeen > aantal devs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Ik zou gewoon je studie afmaken. Je moet nog twee jaar en dan heb je iig een HBO papiertje (toch?). Daarbinnen heb je nog een minor, stages en afstudeeropdracht die je moet voltooien. Een minor is gewoon een half jaar naar keuze 30 studiepunten halen. Er zijn genoeg hogescholen/uni's waar je een minor kan doen waar je juist ingaat op web development of appjes of een combi. Ook zou je kunnen kijken naar een embedded development of juist iets datascience gerelateerd. Met stages kan je ook weer jezelf verder ontwikkelen naar een breder kennisniveau. Met afstuderen idemdito. Verder is het leren van een framework nou ook niet heel spannend in mijn optiek en zullen er vast genoeg werkgevers zijn waarbij dit kan (denk ik).

edit:
Als het verder niet lukt om met C# een bijbaantje te krijgen, kijk dan of je jezelf een ander Framework kan aanleren die beter in de markt liggen. Zorg dat je bij je kennismakingsgesprek paar voorbeeldjes kan laten zien met goed code design.

[ Voor 14% gewijzigd door digital_ownage op 05-05-2018 15:27 ]

Pagina: 1