Na beurt nog steeds piepende remmen

Pagina: 1
Acties:

• indeblauwezon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb een Honda uit 2005 vorig jaar in december aangeschaft.
In Januari heb ik een grote beurt laten doen bij een Honda dealer.
Enige bijzonderheid wat er uit kwam was dat de remblokjes achter vernieuwd moesten moesten worden.

Daarna had ik nog steeds piepende remmen, maar weet niet zo veel van auto's dus dacht 't zal wel. Misschien beetje vuil want auto had lang stil gestaan.

Nu 4 maanden later heb ik er nog steeds last van. Dus ik dacht, ik kijk even of ik de blokjes kan zien door de velg heen. Achter zie ik inderdaad netjes een blokje zitten met voldoende 'leven'.

Maar voor zie ik eigenlijk helemaal niks. Kijk ik misschien verkeerd?
Zouden ze zoiets als merk dealer over het hoofd kunnen zien?

Achter/wel:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/fm2ttc.jpg

Voor/niet(?):
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/nlse2w.jpg

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:56
Had ik ook laatst. En direct naar de garage gegaan. - ijzer op ijzer. Kans dat je door je rem trapt. Ze zeiden goed dat je meteen gekomen bent.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je remschijf eruit ziet als een langspeelplaat, zijn je blokken al redelijk ver heen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Heeft de garage de nieuwe blokken aangeschuind?? Dit ivm 'oude' schijven waar al een rand aan de buitenkant en binnenkant zit. Wij doen de remblokken altijd aanschuinen om piepen te voorkomen (vrachtwagens). Hier is niks meer aan te doen behalve gewoon remmen. Ijzer op ijzer zie je duidelijk als het al eventjes is. Toch zie ik aan de hand van je laatste foto niet of er nog genoeg voering op zit, dus kan zijn dat aan de andere kant van de schijf al wel ijzer op ijzer is. Ik zou dus als je zelf weinig tot geen kennis hebt toch ff naar de garage gaan voor controle.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:46
dit is dan vervangen door 2de hands remschijven ofzo.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:27
Waarom vervangen door 2dehands remschijven? Schijven kosten geen drol, zou gewoon nieuw monteren. Was laatst 100 euro per stuk kwijt achter, maar die waren met wiellagers.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lijkt mijn dat vervangen van blokjes weinig nut heeft op deze schijven.(13j oud)
Ze lijken mij ook niet gereinigd en afgedraaid, gewoon blokjes vervangen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

_JGC_ schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:24:
Waarom vervangen door 2dehands remschijven? Schijven kosten geen drol, zou gewoon nieuw monteren. Was laatst 100 euro per stuk kwijt achter, maar die waren met wiellagers.
:? Als het een Honda Pilot is, kost dat wel wat meer. Op een Honda NSX ben je helemaal aan de beurt.

Zomaar stellen dat schijven niks kosten; beetje jammer. Voor een setje rondom, betaalde ik een paar jaar geleden bij de dealer €900 op een Evo X.

Je hebt 0 info over het type auto...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

MAX3400 schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:29:
[...]
Je hebt 0 info over het type auto...
Kleine schijven en stalen velgen...weinig kans dat het een NSX is ;) Civic of Jazz lijkt me waarschijnlijker.

Remmen kunnen piepen ook al werken ze perfect, maar die blokjes aan de voorkant zien er aan de dunne kant uit.

Yes, but no.

• indeblauwezon
Tis een simpele jazz gelukkig inderdaad.
Remschijven en blokken kost bij een niet dealer denk iets van 350. Zal morgen iig even contact met de Honda dealer opnemen.
Ben benieuwd of ze inderdaad vinden dat dit wel tm januari 2019 kan zoals ze zelf amper 4 maanden geleden geconstateerd hebben.

Dank voor de reacties! :)

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16
Om dit fatsoenlijk te kunnen controleren zou ik even je wiel losmaken zodat je goed de slijtage van de remblokken kan bekijken. Zo door zo'n klein gat zie je eigenlijk niets.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

indeblauwezon schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:29:
Tis een simpele jazz gelukkig inderdaad.
Remschijven en blokken kost bij een niet dealer denk iets van 350. Zal morgen iig even contact met de Honda dealer opnemen.
Ben benieuwd of ze inderdaad vinden dat dit wel tm januari 2019 kan zoals ze zelf amper 4 maanden geleden geconstateerd hebben.

Dank voor de reacties! :)
Je zit niet vast aan een merkdealer voor dit. Je kunt goed naar een Vakgarage of Boschdienst. Ook voor onderhoud van je Jazz. ivm garantie bij nieuw kun je naar een Merkdealer gaan, maar verder zijn ze meestal een stuk duurder.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

indeblauwezon schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:29:
Ik heb een tijdje geleden € 250 betaald bij de dealer voor blokken alleen. Sindsdien doe ik het zelf voor €35 en een uurtje klussen. Schijven kunnen wel moeilijker zijn, zeker achteraan bij die generatie Honda's.

Niet dat je het zelf moet doen, maar ik zou je de moeite besparen om daarvoor bij de dealer te gaan.

Yes, but no.

• indeblauwezon
Zou het ook graag zelf doen, maar dat durf ik nog niet aan. Hoewel het er niet mega moeilijk uit ziet.

Heb dus al een keer blokken laten vervangen achter. De prijs bij de dealer is echt bijna x10 wat ze voor de blokken zelf rekenen. Maar goed, zo werkt dat blijkbaar.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28
Schijven/blokken vervangen is echt zo gepiept met basic gereedschap. Achter is vaak wel wat lastiger want je moet je handrem stellen en het kan even gepriegel zijn om die schijf weer over de handremschoen te krijgen.

Voor een paar euro koop je het materiaal bij mister-auto ofzo, scheelt je bakken met geld en je leert er nog wat van ook :)

• indeblauwezon
Achter is het gelukkig niet nodig :)
Misschien kan ik iemand vinden die dat samen met mij wil doen.

[ Voor 82% gewijzigd door indeblauwezon op 03-05-2018 10:29 ]

• indeblauwezon
EDIT: Storm in een glas water. Heb het wiel er af gehaald en kon het remblok toch ontdekken.

[afbeelding]
Pagina: 1