Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Atomstar
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 16-02 21:52
Mijn vraag:

Kan een Honeywell Evohome BRD91 op het relaiscircuit mijn Danfoss klepschakelaar direct aansturen? Hier is slechts 3W voor nodig, maar ik weet niet zeker of de BDR91 dit kan leveren.

De Danfoss klep wordt op dit moment gevoed door een Nedap 24V transformator, die op zijn beurt weer wordt geschakeld door de relais van de BDR91. De transformator zoemt echter best wel, dus wil ik deze vervangen door een nieuwer exemplaar, of liever verwijderen.

Huidige situatie:

Mijn BDR91 wordt gevoed op 230V, en er loopt een relais/schakel draad naar de Nedap transformator. De transformator wordt gevoed op 230V, en heeft een secundaire spanning van 24V van max 30VA. De 24V loopt uiteindelijk naar de Danfoss klep, die 3W nodig heeft om te schakelen. Grafisch ziet dat er zo uit:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Honeywell BDR91 installatiehandleiding heeft het alleen over max 5A om te schakelen, maar meldt niet wat het geleverde vermogen is: https://ees-techlit.honey...l01/bdr91-m-pl01r1009.pdf
Danfoss ABNR valve heeft volgens de spec sheet 3W nodig: http://verwarming.danfoss...410%20data%20ABN%20nl.pdf

Danfoss TWA electric valve actuator heeft volgens de spec sheet 2W nodig: https://assets.danfoss.co...03750/DOC220886403750.pdf

Atomstar wijzigde deze reactie 29-04-2018 17:34 (5%)
Reden: Ik heb blijkbaar een Danfoss ABNR, Danfoss TWA is de nieuwere versie hiervan, verkeerd gelezen.

Beste antwoord (via Atomstar op 30-04-2018 21:32)

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 15:59
Potentiaal vrije contacten aanwezig.
Ofwel de bdr kan de spanning schakelen die jij hem aanbied.

Wat je kan doen.

Op de contacten N / L een stekker maken.
Op A de 24V vanuit de uitgang van je voeding aansluiten.
Op B één van de DC-draden richting thermische motor
Andere DC-Draad op andere pool voeding aansluiten.

Makkelijker je thermische motor vervangen voor een 230V model vervangen +/- 30€ en het eerste schema van BRD aanhouden.
Waarschijnlijk ook zuiniger omdat je niet meer permanent een oude voeding aan hebt.

leonbong wijzigde deze reactie 30-04-2018 09:57 (69%)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harm Jansen
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-03 19:20
De Honeywell Evohome BRD91 levert geen spanning. hij kan alleen spanning schakelen die je aanbied op klem A. het contact A, B ,C is potentiaal vrij. je zou hier dus ook 24v mee kunnen schakelen. in jou geval is denk ik de makelijkste optie om de trafo te vervangen.

mvg

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 15:59
Potentiaal vrije contacten aanwezig.
Ofwel de bdr kan de spanning schakelen die jij hem aanbied.

Wat je kan doen.

Op de contacten N / L een stekker maken.
Op A de 24V vanuit de uitgang van je voeding aansluiten.
Op B één van de DC-draden richting thermische motor
Andere DC-Draad op andere pool voeding aansluiten.

Makkelijker je thermische motor vervangen voor een 230V model vervangen +/- 30€ en het eerste schema van BRD aanhouden.
Waarschijnlijk ook zuiniger omdat je niet meer permanent een oude voeding aan hebt.

leonbong wijzigde deze reactie 30-04-2018 09:57 (69%)

• Atomstar
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 16-02 21:52
Bedankt voor het snelle antwoord! Vervangen van de motor met een 230V model en die schakelen met de relais lijkt me een mooie oplossing, ik ga op zoek :).

• sysadm1
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 06-01 23:25
Probeer dit:

Ik heb dit toegepast op de bdr91 icm de danfoss thermische stelmoter, het enige verschil, is dat ik de danfoss 230 V variant heb (ipv de 24v).

Meer tekeningen en foto's van variaties zijn ook te vinden op:
https://www.heatnet.nl/th-rf.html

succes

sysadm1 wijzigde deze reactie 06-01-2019 23:25 (80%)
Reden: eea toevoegen.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True