Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATAG one "ketel in bedrijf" knippert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Misschien zijn hier een deskundigen die mij verder kunnen helpen.
Vorig jaar een ATAG ketel I36ec aangeschaft en me een ATAG one thermostaat laten verkopen. Zou een goede combinatie zijn...

Nu valt mij het volgende op; op de ATAG one knippert het rode balletje van "ketel in bedrijf" terwijl de binnentemperatuur hoger is dan de ingestelde temperatuur. De radiatoren worden warm en zo loopt de temperatuur verder op. :-0.

Dit is natuurlijk voor mij onwenselijk; de handleiding geeft geen uitkomst over dit fenomeen, althans ik kan het niet vinden.

Is dit een normaal verschijnsel of moet ik naar mijn leverancier terug met deze klacht.
Ik hoor graag van jullie, fijne middag,

Jaap.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:29
Toevallig met een ander merk ketel ook dezelfde symptomen gehad -> driewegklep defect in min geval, en in jouw geval lijkt me dit het meest logisch.

Zeker iemand naar laten kijken.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

De radiatoren worden dus warm. Kan je bij de radiatoren meten of voelen of de retourleiding mogelijk warmer is dan de aanvoerleiding?

Als je heet kraanwater vraagt, komt er dan ook echt heet water uit? Of wordt dat na een minuutje lauw en kan je je hand eronder houden?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
dank voor jullie snelle reacties, ik ga morgen maar de leverancier bellen.
De aanvoerleiding is heter dan de afvoer.
Uit de kraan blijft heet water komen, ik kan er mn hand niet onder houden. En met douchen en bad ook geen last

Jaap

• Ron055
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-05-2019
Ik hoor graag wat de oorzaak en de oplossing was. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Alvast bedankt.

• Leonard2
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:09
ATAG ONE
Een knippers rood bolletje betekent: het water in de boiler wordt verwarmd
Een constant rood bolletje betekent: de ruimte wordt verwarmd

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Een rood bolletje met stof er op is een heel oud topic.

Please state the nature of the technical emergency

Pagina: 1