Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Best Tweakers

Ik hoop dat deze post op het goede gedeelte van het forum staat.
Ik zit op stage en ben mij aan het voorbereiden voor 3 opdrachten die ik helemaal zelf mag inplannen en maken.
Ik zit in mijn laaste jaar ICT-beheerder.
ze moeten alleen wel te maken hebben met de volgende punten.

Voorkomt (ver)storingen
Lokaliseren en verhelpen van (ver)storingen
Behandelt en handelt incidentmeldingen af
Stelt procedures op en bewaakt deze
Beveiligt het informatiesysteem

Nu vroeg ik mij af, als richtlijn, wat goede opdrachten zouden zijn.

k hoop op leuke, en niet al te moeilijke (aangezien mijn school's niveau qua lesgeven niet bijster hoog is) voorbeelden van jullie te ontvangen.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet

Starlord,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voorbeelden? Je weet toch waarvoor je een opleiding doet en als ik dus snel jouw omschrijvingen doorlees, zal je een klus als "meewerkend operationeel manager servicedesk/systeembeheer", "stakeholder IT-systems" of "executive security officer" moeten zoeken.

Aangezien die laatste twee nogal abstract zijn (en mogelijk niet direct aansluiten bij de opleiding of jouw directe kennis), denk ik dat bijna elke servicedesk een stage-plek voor je zou zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit al op stage en vraagt nu aan 't ene of 't andere forum wat je daar op stage moet doen?

Kijk eens naar wat je daar zoal gedaan hebt, of kijk desnoods in het ticketingsysteem naar verschillende typen problemen die veel voor lijken te komen, ga eens praten met de collegae en vraag waar ze veel tegenaanlopen, en mischien dat je daar iets nuttigs mee weet te verzinnen?

Als je niet binnen vijf minuten tien verschillende dingen weet op te diepen doe je iets verkeerd, als beheerder. Daarna verzin je per probleem een paar mogelijke oplossingen en dan ga je eens met je baas praten wat jullie samen denken dat haalbare kaart is voor jou om te doen binnen de tijd die je hebt.

Dus laat maar zien. Wat zie je aan problemen en welke oplossingen denk je zijn haalbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je zit op stage: waarom vraag je het niet aan de stagebegeleider in het bedrijf?
Best zinloos om een opdracht te doen waar niemand iets aan heeft.

Als het bedrijf al dingen op orde heeft, dan kan je kiezen het zelfde te doen en jouw resultaten naast die van het bedrijf leggen om te kijken of er verschillen zijn.
De verschillen bespreek je dan weer met je stagebegeleider.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 08:11
Ik neem aan dat je stage opdracht moet maken. Ik kan niet binnen jouw stage bedrijf kijken waar behoefde aan is. Maar ga eens in gesprek met je stage begeleider, meestal weten zei wel iets wat voor hun op de plank blijft liggen maar voor jouw een leuke klus is. Of iets wat voor iemand met meer vrandwoordelijkheid een vervelende (tijdrovende) klus is.

Zelf heb ik voor stage bijvoorbeeld in een groot ziekenhuis PC van het “internetcafé” vervangen op project basis. Maar ook moesten we val alle locale printers vervangen voor netwerkprinters. Om met alle afdelingshoofden even kort aan tafel te gaan om hun printbehoede in kaart te brengen. Maar ook waar komen ze te staan, wat voor model moet er komen. Waar komen stopcontacten enz.

Zo kort klinken ze alle 2 wat simpel (en verouderd), maar ik denk dat je dit woord klussen moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Hoewel het over ICT gaat, past het toch beter in PFSL dan NT, dus schopje die kant op.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 30-04-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik neem aan dat je enigszins bent voorbereid op je stage tijdens je opleiding, en dat anders je docent/mentor je kan helpen hierbij :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1