Op zoek naar een nieuwe auto!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 13:14
Mijn oude auto kwam niet meer door de APK, dus vandaar ben ik op zoek naar een nieuwe auto voor mijzelf. Mijn vriendin zal er af en toe mee rijden maar is niet een groot punt. Budget is €15.000. Auto zal ik voornamelijk gebruiken om op en neer naar werk te rijden (±30km per dag, voornamelijk snelweg) en naar familie en vrienden.

Auto moet een 5deurs benzine zijn. Met airco, bluetooth connectiviteit, en niet meer als 40.000km op de teller. Ik zit in de regio Noord-Brabant, liefst zoek ik ook eentje in de buurt, maar ben wel bereid om wat verder te zoeken.

Extra opties zoals cruise control, navigatie is geen eis maar is mooi meegenomen. Ietsjes meer betalen voor minder km is ook prima!

Zelf had ik de volgende auto's in gedachte; Seat Leon, Seat Ibiza, Ford Focus, Ford Fiesta, VW Golf, VW Polo, Opel Astra, Peugeot 308, Hyundai i30, etc. Het zou ook een hybride kunnen zijn om mijn brandstofkosten omlaag te brengen. Ik had zelf dit in gedachte.

Voor maandkosten wil ik rond de 65 zitten voor verzekering, 40 voor belasting en 50 voor benzine. Hier zit overal wel een beetje ruimte in.

Iemand wat ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Hoe speelt de bijtelling een rol in dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JB076 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:57:
Ah, die laatste regel? Dat moet belasting zijn ;) Heb namelijk @captainkent al enigszins geholpen met de topicstart een beetje sturen/aanpassen.

Vandaar ook dat de regio vermeld staat aangezien wegenbelasting per provincie best hele andere auto's kan opleveren :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

captainkent schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:40:
Mijn oude auto kwam niet meer door de APK, dus vandaar ben ik op zoek naar een nieuwe auto voor mijzelf. Mijn vriendin zal er af en toe mee rijden maar is niet een groot punt. Budget is €15.000. Auto zal ik voornamelijk gebruiken om op en neer naar werk te rijden (±30km per dag, voornamelijk snelweg) en naar familie en vrienden.

Auto moet een 5deurs benzine zijn. Met airco, bluetooth connectiviteit, en niet meer als 40.000km op de teller. Ik zit in de regio Noord-Brabant, liefst zoek ik ook eentje in de buurt, maar ben wel bereid om wat verder te zoeken.

Extra opties zoals cruise control, navigatie is geen eis maar is mooi meegenomen. Ietsjes meer betalen voor minder km is ook prima!

Zelf had ik de volgende auto's in gedachte; Seat Leon, Seat Ibiza, Ford Focus, Ford Fiesta, VW Golf, VW Polo, Opel Astra, Peugeot 308, Hyundai i30, etc. Het zou ook een hybride kunnen zijn om mijn brandstofkosten omlaag te brengen. Ik had zelf dit in gedachte.

Voor maandkosten wil ik rond de 65 zitten voor verzekering, 40 voor bijtelling en 50 voor benzine. Hier zit overal wel een beetje ruimte in.

Iemand wat ideeën?
En wat heb je zelf al onderzocht? Dit is 'ik-zoek-een-auto-topic' nummer 3248798 hier op GoT, en met die eisen die je hier opgeeft kan je prima uit de voeten op b.v. gaspedaal.nl

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 13:14
-tom-562 schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:07:
[...]

En wat heb je zelf al onderzocht? Dit is 'ik-zoek-een-auto-topic' nummer 3248798 hier op GoT, en met die eisen die je hier opgeeft kan je prima uit de voeten op b.v. gaspedaal.nl
Ik heb zelf een heel boel auto's gevonden bij mij in de buurt. Ga morgen even rondkijken, namelijk bij Driessen Autogroep, Udenhout, en wat andere kleine dealers.

Vroeg me gewoon af of iemand wat tips had of een goede dealer kent :)
JB076 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:57:
Moet inderdaad wegenbelasting zijn, ik pas het aan!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Een Toyota Auris Hybride?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:30

ThunderNet

Flits!

Gezien je nagenoeg geen kilometers rijd (net iets boven de 10k/jaar) kan het interessant zijn om naar private lease te kijken. Of anders iets als een VW Up! (nieuw).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:09
ThunderNet schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:23:
Gezien je nagenoeg geen kilometers rijd (net iets boven de 10k/jaar) kan het interessant zijn om naar private lease te kijken. Of anders iets als een VW Up! (nieuw).
Kijk dan eerst even deze.
https://radar.avrotros.nl...e-lease-wel-zo-voordelig/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

Als je weinig rijdt kan je ook gewoon een dikke bak kopen die weinig meer afschrijft. De brandstofkosten maken dan weer niks uit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:17
Ideaal voor private lease!
Als je zelf koopt hangt de prijs van de verzekering nogal af van je schadestatistiek, leeftijd en woonplaats, daar kunnen we niks over zeggen. Maar sowieso is 65€ per maand spannend als,je omnium wil verzekeren, en dat is bij private lease wel inbegrepen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 23:09
Tommie12 schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:58:
Ideaal voor private lease!
Als je zelf koopt hangt de prijs van de verzekering nogal af van je schadestatistiek, leeftijd en woonplaats, daar kunnen we niks over zeggen. Maar sowieso is 65€ per maand spannend als,je omnium wil verzekeren, en dat is bij private lease wel inbegrepen.
Ook voor jou geldt, kijk deze eens pacificocean in "Op zoek naar een nieuwe auto!"
Als je de meeste verzekeringspremie wil betalen moet je inderdaad gaan leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als random iets heb ik de auto die TS had gelinkt even door Independer gehaald met 6 schade vrije jaren (ook random gok), en dan kom je op €42 per maand verzekering uit voor full casco. Dat valt dus wel mee.

Private Lease is heel interessant, voor kleine auto's met weinig opties die je nieuw wil hebben. Des te verder je daarvan af gaat, des te minder interessant. Ik betwijfel dus of Private Lease interessanter gaat zijn dan een 5 deurs tweedehands kopen.

Ik zat in een iets vergelijkbare situatie, al rij ik minder, en wilde ik automaat, en bij mij werd het een Auris Hybrid. Overall zou ik denk ik als ik jouw was wel overwegen om te kijken naar auto's met meer kilometers. En persoonlijk vind ik op dit forum dat er nogal makkelijk geadviseerd wordt om iets met zoveel mogelijk kilometers op de teller te kopen, want dan weet je iig 100% zeker dat hij nooit minder dan 50km per rit heeft gereden. Maar als je relatief weinig rijdt, dan kan je imo maar beter eentje kopen die al wat meer van zijn afschrijving door kilometers heeft gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Waarom dan geen Lexus CT200h? Die heb je dan niet onder de 40k op de teller, maar wel dik onder de 100k. Maar je zit er dan wel een stuk luxer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Je geeft het antwoord al, de prijs/afstand eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Sissors sorry maar ook een Audi A7 kan je private leasen alleen daar zie je geen reclame van op TV want maandprijzen van 900+ zijn niet "leuk". Private lease is echt niet alleen maar boodschappenhokjes tot 800kg ofzo.

@TheBrut3 een CT200h is niet grappig; achterin weinig ruimte, zeker als je als bestuurder was forser bent of langer. Dan is de genoemde Auris een stuk interessanter qua ruimte maar mogelijk duur in de aanschaf / huidige kilometerstand. Of mogelijk een Polo hybrid maar die zijn vrij recent/prijzig en buiten budget.

/edit: in mijn shortlist stond nog een Kia Rio. Zeker als ze net een jaar of anderhalf oud zijn, kan je ze onder de 16K vinden, nog 5+ jaar garantie op allerlei zaken en veelal met minder dan 50K op de teller. Of een Honda Civic; lekker modelletje, wel weinig laadruimte, goede motor/betrouwbaar en veelal met veel opties want kleine/korte optielijst.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 29-04-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
MAX3400 schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:19:
Of een Honda Civic; lekker modelletje, wel weinig laadruimte, goede motor/betrouwbaar en veelal met veel opties want kleine/korte optielijst.
Ooit de achterbank van een Civic plat gelegd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TheBrut3 schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:43:
[...]

Er bestaat ook een Civic Sedan (dus niet dat hoekige kontje met die gekke glazen panelen); met platte bank kan je bijna 1.65m kwijt. Oftewel, een hele Billy boekenkast van de Ikea :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
@Sissors sorry maar ook een Audi A7 kan je private leasen alleen daar zie je geen reclame van op TV want maandprijzen van 900+ zijn niet "leuk". Private lease is echt niet alleen maar boodschappenhokjes tot 800kg ofzo.
Het gaat er niet om dat die er niet zijn, het gaat erom dat die van toen ik ernaar keek ze gewoon totaal niet interessant zijn. Een Up kan je eigenlijk niet nieuw kopen tegen private lease. Maar een Opel Astra met wat opties bijvoorbeeld is wel goedkoper als je die gewoon zelf koopt ipv least (iig toen ik keek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpb102718
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 00:07
Mogelijk niet zo relevant, maar de auto gelinkt in de TS is niet echt een "full Options"
Het is een (goed) aangeklede variant van de meest kale uitvoering (Edition). Dit ziet er uit als een demo/huurauto?

In deze prijsklasse zou ik zeker kijken voor een Innovation uitvoering van dezelfde Astra, met eventueel alle de leuke opties.
Dingen als elektronische handrem, rijbstrookassistent, botswaarschuwing, lex-matrix koplampen, maar ook zaken als extra usb poorten op de achterrij, en de mooiere bekleding zijn standaard bij de meeste Innovation uitvoeringen, en tweedehands is er weinig prijsverschil.

[ Voor 2% gewijzigd door tpb102718 op 29-04-2018 23:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
@MAX3400 Ik lees nergens dat een boomlange, overgewicht TS achterin wilt zitten. Met mijn 1.90 pas ik gemakkelijk achterin voor korte ritten. Als @captainkent vooral samen met z'n vriendin de auto gebruikt lijk mij de CT200h echt wel een optie. Dan heb je een zuinige, luxe auto voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
TheBrut3 schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:43:
[...]

Voor de klasse heeft een Civic niet eens een kleine kofferruimte, juist vrij groot... een Golf of Focus heeft minder ruimte in de kofferbak zonder de banken plat te leggen. Sowiezo met de plaat uit de bodem lekker diep en inderdaad met de zogenaamde magic seats weggeklapt heb je echt een flinke 'laadvloer'. Probeer bijvoorbeeld in een Focus of een Golf maar eens een wasmachine rechtop in de kofferbak te vervoeren, dat gaat wel in een Civic :) Alleen de hoedenplank hoeft eruit.
MAX3400 schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:47:
[...]

Er bestaat ook een Civic Sedan (dus niet dat hoekige kontje met die gekke glazen panelen); met platte bank kan je bijna 1.65m kwijt. Oftewel, een hele Billy boekenkast van de Ikea :+
Je bedoelt een station neem ik aan? Want de vorige serie en die daarvoor heeft geen sedan uitvoering, de vorige generatie heeft wel een station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

alex3305 schreef op maandag 30 april 2018 @ 00:30:
@MAX3400 Ik lees nergens dat een boomlange, overgewicht TS achterin wilt zitten. Met mijn 1.90 pas ik gemakkelijk achterin voor korte ritten. Als @captainkent vooral samen met z'n vriendin de auto gebruikt lijk mij de CT200h echt wel een optie. Dan heb je een zuinige, luxe auto voor dat geld.
Én een zware auto die ruim €62,- p/m (€55 voor de Auris) wegenbelasting kost. Vergelijk dit met een lichtere auto en dan scheelt het zomaar 20 of 30 euro. Een deel van dat geld kun je dan meteen in de tank gooien, want met voornamelijk snelwegkilometers ga je het met 50 euro aan benzine ook niet redden denk ik: als je 150km p/w rijdt en gemiddeld 1:15 (denk dat dat met die korte snelwegstukjes realistisch is) kom je niet eens aan je woon/werk kilometers. Hybride is wel zuiniger, maar het verschil is precies met snelwegkilometers het kleinst.

p.s. Ik zou zelf trouwens cruise control wél als eis stellen, maar dat is misschien persoonlijk. Als je het eenmaal gewend bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 14:26
Je kan ook eens kijken hij leaseplan (occasion) hebben enkele opel Cora’s staan. Kan intressant zijn vooral als je ook even VW polo op je lijkt hebt staan, even griot (of klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
[...] Of een Honda Civic; lekker modelletje, wel weinig laadruimte, goede motor/betrouwbaar en veelal met veel opties want kleine/korte optielijst.
Honda Civic heeft de meeste laadruimte van alle hatchbacks uit zijn segment, dus meer dan de Golf, Focus of 308.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37
Ik weet niet hoe groot hij moet zijn, maar mijn vriendin en ik hebben eerder dit jaar een Hyundai i20 gekocht die aan al jouw wensen en opties voldoet op 100km boven de 40k na. Kostte 12100 euro en is van juni 2015. We hebben ook in o.a. Een golf gereden maar dat was vooral betalen voor meer km, oudere auto en minder opties. En de i20 rijdt ook nog eens soepeler en stiller. Maar dat kan mijn ervaring zijn. Wat iemand hierboven al suggereerde, ga eens bij Leaseplan kijken.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neem Radar niet te serieus. Een vrij kansloos programma waarin zielige consumenten te kijk gezet worden.

Niks mis met private lease zolang je maar begrijpt dat je een contract tekent waar je aan gehouden kan worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tsurany schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:51:
[...]

Neem Radar niet te serieus. Een vrij kansloos programma waarin zielige consumenten te kijk gezet worden.

Niks mis met private lease zolang je maar begrijpt dat je een contract tekent waar je aan gehouden kan worden.
Het grote issue was inderdaad "teveel kilometers rijden" en "voortijdig opzeggen"; beiden relatief zware kosten. Voor de rest werden er geen noemenswaardige nadelen genoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
Ik lees hier echt niets onredelijk vanuit de lease maatschappij, als je een eigen auto hebt, en je moet in eens elke dag op en neer Groningen Amsterdam. Schrijf je hier ook extra op af, niet gek dat de leasemaatschappij deze koste terug wil zien.
En over dat afkopen. Ze kiezen zelf voor 4 jaar. Zou mooi zijn dat je dan na 2 jaar kan opzeggen zonder extra kosten.

Echt zo domme consument die niet nadenkt voor ze een uitgave doen, die ze blijkbaar niet kunnen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arch-IT-ect
  • Laatst online: 13-06 11:03

Arch-IT-ect

.nutter

Als ik van jou was, ging ik voor een Japanner. Zwart op wit bewezen dat deze het meest betrouwbaar zijn, meeste modellen zijn ook zeer praktisch en zuinig.

Vanaf bouwjaar 2006 heeft de Honda Civic ook de meeste laadruimte van alle hatchbacks. Ikzelf rij een Honda Civic Tourer uit 2014 met de 1.6 i-DTEC motor. Veel koppel, vinnige motor, héél véél laadrumte en nog geen moment in de workshop gestaan (buiten voor het normale onderhoud).

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 16-09 11:56
Wat een nonsense item was dat. Je krijgt bij je private lease ook een km meerprijs, bij een up zo rond de 5ct/km
als je een jaar wat meer rijdt kun je gewoon deze kilometers afrekeken en hoef je niet je hele contract om te gooien.
Het is nogal logisch dat als je meer kilometer gaat rijden dat je dan meer gaat betalen voor je lease auto.

Het is prima te berekenen of private lease interesant is in jou bepaalde situaltie of juist niet.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Philos31 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:21:
[...]

Wat een nonsense item was dat. Je krijgt bij je private lease ook een km meerprijs, bij een up zo rond de 5ct/km
als je een jaar wat meer rijdt kun je gewoon deze kilometers afrekeken en hoef je niet je hele contract om te gooien.
Het is nogal logisch dat als je meer kilometer gaat rijden dat je dan meer gaat betalen voor je lease auto.

Het is prima te berekenen of private lease interesant is in jou bepaalde situaltie of juist niet.
In een flink aantal contracten staat duidelijk dat een overschrijving van X kilometer betekent dat de klant automatisch in een hogere categorie geplaatst wordt en het verschil in tarief met terugwerkende kracht moet betalen.

Dat staat trouwens ook in dat artikel, heb je het wel gelezen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philos31
Om toch even op de private lease door te gaan even een berekening:
captainkent schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:40:
Budget is €15.000.

Voor maandkosten wil ik rond de 65 zitten voor verzekering, 40 voor belasting en 50 voor benzine. Hier zit overal wel een beetje ruimte in.

Iemand wat ideeën?
Budget 15.000 euro, gaan we even uit van een 4 jaar oude auto en je doet hem na 6 jaar weg. Je krijgt er dan ng 3000 euro voor (10 jaar oud en 100000 km op de teller)
Qua onderhoud inclusief banden ben je 400 euro per jaar kwijt is 35 euro per maand
In die 6 jaar heb je een afschrijving van 15.000-3000=12.000 is 2000 per jaar is 166 euro per maand

Tellen we nu even snel die bedragen bij elkaar 65+4-+35+166=269 euro per maand.
Daar rij je een Fabia Combi voor, nieuw, en ruim...

Dus echt wel een optie om ook naar te kijken.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Wat is je huidige wagen, trouwens? Waardoor geraakt die niet meer door de APK? Voldoet die voor de rest nog of is hij verder ook gewoon op? Voor €15k kan je immers veel laten herstellen.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philos31 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:30:
Om toch even op de private lease door te gaan even een berekening:

[...]

Budget 15.000 euro, gaan we even uit van een 4 jaar oude auto en je doet hem na 6 jaar weg. Je krijgt er dan ng 3000 euro voor (10 jaar oud en 100000 km op de teller)
Qua onderhoud inclusief banden ben je 400 euro per jaar kwijt is 35 euro per maand
In die 6 jaar heb je een afschrijving van 15.000-3000=12.000 is 2000 per jaar is 166 euro per maand

Tellen we nu even snel die bedragen bij elkaar 65+4-+35+166=269 euro per maand.
Daar rij je een Fabia Combi voor, nieuw, en ruim...

Dus echt wel een optie om ook naar te kijken.
Fabia Combi nieuw goede optie! heel erg ruim voor een b segmenter en ook nog is zuinig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Tsurany schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:26:
[...]

Dat staat trouwens ook in dat artikel, heb je het wel gelezen?
Ik heb het artikel gelezen, heb het item gezien en heb 2 private lease auto's van Volkswagen Leasing. Een CitiGo en een Octavia Station.
Ik heb voor ik het contract tekende ook mezelf geïnformeerd ipv blind te tekenen. Het is duidelijk dat als je meer gaat rijden het dan meer kost, want afschrijving en onderhoud. Het is van te voren duidelijk hoeveel dit is.
De berekening aan het einde van het artikel slaat ook nergens op, "ik heb 12000 euro betaald, als ik gekocht had dan had ik nog restwaarde."
Mijnheer vergeet alleen dat in die 12000 euro ook onderhoud en all-risk verzekering wegenbelasting, pechhulp etc zit. Als je dat uit het bedrag haalt kom je aardig uit op het zelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Philos31 schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:48:
[...]

Ik heb het artikel gelezen, heb het item gezien en heb 2 private lease auto's van Volkswagen Leasing. Een CitiGo en een Octavia Station.
Ik heb voor ik het contract tekende ook mezelf geïnformeerd ipv blind te tekenen. Het is duidelijk dat als je meer gaat rijden het dan meer kost, want afschrijving en onderhoud. Het is van te voren duidelijk hoeveel dit is.
De berekening aan het einde van het artikel slaat ook nergens op, "ik heb 12000 euro betaald, als ik gekocht had dan had ik nog restwaarde."
Mijnheer vergeet alleen dat in die 12000 euro ook onderhoud en all-risk verzekering wegenbelasting, pechhulp etc zit. Als je dat uit het bedrag haalt kom je aardig uit op het zelfde bedrag.
Ik reageer op een specifiek punt, de bewering van jou dat de categorie niet aangepast wordt als je meer rijdt. Die bewering is onjuist zoals het artikel ook vermeld. Nu negeer je dat punt en houd je een algemeen verhaal op over private leasen, wat moet ik daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Tsurany schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:59:
[...]

Ik reageer op een specifiek punt, de bewering van jou dat de categorie niet aangepast wordt als je meer rijdt. Die bewering is onjuist zoals het artikel ook vermeld. Nu negeer je dat punt en houd je een algemeen verhaal op over private leasen, wat moet ik daar mee?
Doe er je voordeel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik weet niet wat voor een manier van discussiëren jij zelf gewend bent maar ik vind dit ronduit kinderachtig. In plaats van toe te geven dat je opmerking foutief was blijf je maar door ratelen over irrelevante zaken. Ik zie niet in hoe iemand hier zijn voordeel uit haalt en ik zal jouw posts vanaf nu gewoon negeren aangezien ze niet erg betrouwbaar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Tsurany schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:03:
[...]

Ik weet niet wat voor een manier van discussiëren jij zelf gewend bent maar ik vind dit ronduit kinderachtig. In plaats van toe te geven dat je opmerking foutief was blijf je maar door ratelen over irrelevante zaken. Ik zie niet in hoe iemand hier zijn voordeel uit haalt en ik zal jouw posts vanaf nu gewoon negeren aangezien ze niet erg betrouwbaar kunnen zijn.
Maar ik wil helemaal niet met je in discussie hence the smiley, jou reacties zijn nogal agressief, en komen over alsof je graag gelijk wilt hebben.
Lees ze nog een keertje terug. Echt heel vriendelijk kom je niet over.
En een discussie met jou, of je gelijk hebt of niet, voegt in mijn opinie niets toe aan dit onderwerp. Hele onderwerp is nu al vervuild met deze onnodige discussie.

Je initiële vraag was of ik het stuk had gelezen, en ja dat heb ik.
Wil je gelijk hebben? Ok, jij hebt gelijk. Voel je je nu weer wat beter?

Ow en lees mijn reacties niet. Dat is voor mij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is dit het private lease topic geworden ofzo?

Gezien de hoge responsetijd van de vraagsteller, denk ik dat nu even aan hem is om zijn keuze-opties te gaan beperken.

Ik vraag mij eerlijk gezegd af of hij echt wel 15k hoeft te besteden en al niet met 8-10k een prima auto kan rijden.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ja maar dat verhaal wordt ook niet eerlijk uitgelegd.
Je moet inderdaad rekening houden met dat je niet mag middelen, maar iedere gereden kilometer kost nu eenmaal extra geld. Een leasemij maakt dat alleen heel inzichtelijk.

Daarnaast wordt met het totaal betaalde bedrag geen rekening gehouden met verzekering, mrb, banden, onderhoud etc.

Als jij met je privé auto extra rijdt, heeft dat ook invloed op slijtage, banden, onderhoud, restwaarde, verzekering etc.

Je kunt je hier altijd inschrijven:
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/inschrijven/

Mijn zwager rijdt nu 20k per jaar in een gloednieuwe Focus van bijna 30k, 24 maanden voor 375 per maand.
Ik denk dat je dat privé niet gaat redden voor dat bedrag.

Als je wil kopen:
Zou ik ook zeker de Focus overwegen!

[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 01-05-2018 08:18 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 13:30
Falcon schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 07:14:
Is dit het private lease topic geworden ofzo?

Gezien de hoge responsetijd van de vraagsteller, denk ik dat nu even aan hem is om zijn keuze-opties te gaan beperken.

Ik vraag mij eerlijk gezegd af of hij echt wel 15k hoeft te besteden en al niet met 8-10k een prima auto kan rijden.
Dit zie je helaas steeds vaker op tweakers, iemand opent een topic met een bepaalde vraag.
Die vraag verwaterd binnen 10 seconde en de tweakers gaan hun eigen discussie oorlog voeren over iets ''totaal'' anders, imo het goed recht van de ts om het op een andere site te proberen en hier gewoon niet meer te kijken. Hij heeft er immers helemaal niks nada noppes aan.

Kijken we naar de feiten en de eisen van de topicstarter:
- zijn auto is afgekeurd, hierdoor heeft hij momenteel geen auto die de weg op mag.
- hij wilt een auto KOPEN (kopen, kopen en nog eens kopen, niet leasen en dus ook niet leasen, hell dan is het nog een beter advies om te gaan huren)
- hij heeft een budget van 15.000 euro (iets wat met zijn eisen een stuk goedkoper kan, bijv de Ford Fiesta).

Voor het geld dat hij ter beschikking heeft kan hij zelfs een nieuwe auto kopen. Indien de TS dit wilt, dan mag hij dit, zeiken om de afschrijving staat volledig buiten kijf (laat staan deze private lease discussie).

Een tip, hoewel niet mijn ding:
Ford Fiesta, zowel mijn moeder als mijn vader kopen hun auto's altijd nieuw bij de dealer (again: dit is geen reden voor een zinloze discussie). Mijn moeder heeft 3-4 jaar geleden de (op dat moment) nieuwste Ford Fiesta gekocht voor iets minder dan 15.000 euro. Qua opties gewoon uitgebreid, geen cruise control.

Onderhoud: 1 kleine beurt per jaar a 70 euro bij de Ford Dealer, 1 grote beurt per 2 jaar a 120 euro bij de Ford Dealer.
Reparaties: 0, dus 0 euro. Mocht er toch iets defect gegaan zijn in de eerste x jaar, is de reparatie gratis (tenzij ze opzettelijk iets stuk gemaakt heeft).
Vervangen (banden etc): 0, dus ook 0 euro onkosten

Maandelijkse kosten weet ik niet, maar dit zal niet veel zijn bij haar Ford Fiesta 3 deurs (uiteraard, ook beschikbaar in 5 deurs).

Haar vorige auto, jaja, een Ford K. Onderhoud: 1x kleine beurt per (1) jaar, 1x banden vervangen, 1x remblokjes. Dit alles in een periode van 10 jaar.

KM afstand is in haar geval 10km per dag meer (woon-werk). Hier hebben we het echter over een nieuwe auto, aanschafprijs rond de 15k. Je kan deze uiteraard ook voor minder geld kopen maar dan bijv met 10 of 20k km op de teller.

Dat er mensen in dit topic zijn die beweren dat je elk jaar ongeveer 400 euro reparatiekosten hebt aan een auto die je (nieuw/2ehands) koopt is natuurlijk dikke onzin. Geen malloot die elk jaar zijn banden vervangt, tenzij je geen flauw benul hebt van hoe je een auto moet besturen/rijden.

Mijn audi is al ruim over de 300k km heen, onkosten afgelopen 12 maanden: 80 euro olie(huis)pakking, apk 25, aandrijfashoes 50 euro.
Totaal euro reparatie+apk afgelopen 12 maanden voor mijn 335k km oude bak: 80+25+50=€155
Verzekering allrisk: ~55 euro
Belasting per maand: ~50 euro
Benzine: onzuinig :P

Laat je dus niet bang maken voor de torenhoge reparatiekosten van 400 euro per jaar bij een nieuwe auto, dat is regelrechte onzin. Tenzij je een 2e hands leasebak koopt die bijna standaard afgetrapt zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 01-05-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
LopendeVogel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:47:
[...]

Ford Fiesta, zowel mijn moeder als mijn vader kopen hun auto's altijd nieuw bij de dealer (again: dit is geen reden voor een zinloze discussie). Mijn moeder heeft 3-4 jaar geleden de (op dat moment) nieuwste Ford Fiesta gekocht voor iets minder dan 15.000 euro. Qua opties gewoon uitgebreid, geen cruise control.
Ik weet niet precies hoe de opties en paketten bij een Fiesta werken, maar uitgebreid qua opties en geen cruise control? Dat lijkt mij echt zo ongeveer één van de meest basis opties. Uitgebreid denk ik meer aan Xenon, getinte ruiten, grotere wielen, etc.
Dat er mensen in dit topic zijn die beweren dat je elk jaar ongeveer 400 euro reparatiekosten hebt aan een auto die je (nieuw/2ehands) koopt is natuurlijk dikke onzin. Geen malloot die elk jaar zijn banden vervangt, tenzij je geen flauw benul hebt van hoe je een auto moet besturen/rijden.
Eens dat die bedragen wel erg hoog zijn voor een redelijk nieuwe occasion. Moet zeggen dat de onderhoudskosten die jij noemt wel lekker laag zijn. Al is dat inclusief iets van wegenwacht?
Laat je dus niet bang maken voor de torenhoge reparatiekosten van 400 euro per jaar bij een nieuwe auto, dat is regelrechte onzin. Tenzij je een 2e hands leasebak koopt die bijna standaard afgetrapt zijn.
Ligt er maar aan welke auto het is. Mijn Auris Hybrid is een tweedehands leasebak. Uiteraard ook een beetje voorzichtig vanwege de horrorverhalen over afgetrapte leasebakken. Maar dan komt de vraag: Hoe kan je die auto nou echt verkloten? Je hebt geen koppeling bijvoorbeeld die je kan verslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Dit zie je helaas steeds vaker op tweakers, iemand opent een topic met een bepaalde vraag.
Die vraag verwaterd binnen 10 seconde en de tweakers gaan hun eigen discussie oorlog voeren over iets ''totaal'' anders, imo het goed recht van de ts om het op een andere site te proberen en hier gewoon niet meer te kijken. Hij heeft er immers helemaal niks nada noppes aan.

......

1) Ja, dit gebeurt een hoop op tweakers, maar past mijns inziens toch echt wel bij dit soort sub-forums. De mensen die veel in V&V rondhangen hebben een betere kijk op het probleem dan TS, anders zou die hier geen advies komen vragen. Als dan TS nooit zo heeft nagedacht over bijvoorbeeld private lease, is het zeker nuttig om de optie ter sprake te brengen en de voors/tegens te bespreken. Als TS dan alsnog aangeeft alleen te willen kopen moet het dan ook wel over zijn.

2) helaas begint de nieuwe fiesta bij 16.465 (inc kosten rijklaar), en dan heb je de langzaamste, kaalste en saaiste (alleen donkerblauw, alle andere kleuren zijn extra) fiesta die je kan kopen. (krijg je momenteel wel 750 euro aan "upgrade bonus", dus dan kan je nog een ander kleurtje kiezen)

Nieuwe B-segmenters onder de 15K zijn momenteel de Citroen DS3, Dacia Sandero, Fiat Punto, Hyundai i20. Kia Rio, Nissan Micra, Opel Corsa, Renault Clio, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Suzuki Baleno en Swift en de Toyota Yaris. Waarbij meteen gezegd moet worden dat deze bijna allemaal zo rond de 14K5 beginnen, en je dus met kosten rijklaar etc... alsnog over de 15K gaat, voor de kaalste, sloomste B-segmenter die je kan krijgen.

Persoonlijk zou ik dus (als je een B-segmenter wil hebben) voor 15K nieuw niet overwegen, koop dan een 2-3 jaar oude auto, waar de kop al vanaf is, heb je voor die 15K een auto die nieuw 18-20K kostte, en dus wel iets aan luxe heeft.

EDIT: overigens, als je 400 euro per jaar aan reparatiekosten "torenhoog" noemt kan je beter gaan fietsen, elke auto bevat een aantal onderdelen die buiten het normale onderhoud (olie, filters, bougies etc...) gewoon maar een x aantal jaar meegaan, schokdempers (yay verkeersdrempels), remmen, uitlaatdelen, banden, accu. Als je dat allemaal zelf kan doen kom je wel weg met gemiddeld 400 per jaar, als je naar de garage gaat ben je ook bij een onafhankelijke garage al over die 400 euro heen voor een setje schokdempers.

[ Voor 10% gewijzigd door vectormatic op 01-05-2018 09:06 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
[...]

Kijken we naar de feiten en de eisen van de topicstarter:
- zijn auto is afgekeurd, hierdoor heeft hij momenteel geen auto die de weg op mag.
- hij wilt een auto KOPEN (kopen, kopen en nog eens kopen, niet leasen en dus ook niet leasen, hell dan is het nog een beter advies om te gaan huren)
- hij heeft een budget van 15.000 euro (iets wat met zijn eisen een stuk goedkoper kan, bijv de Ford Fiesta).

Voor het geld dat hij ter beschikking heeft kan hij zelfs een nieuwe auto kopen. Indien de TS dit wilt, dan mag hij dit, zeiken om de afschrijving staat volledig buiten kijf (laat staan deze private lease discussie).

Onderhoud: 1 kleine beurt per jaar a 70 euro bij de Ford Dealer, 1 grote beurt per 2 jaar a 120 euro bij de Ford Dealer.
Reparaties: 0, dus 0 euro. Mocht er toch iets defect gegaan zijn in de eerste x jaar, is de reparatie gratis (tenzij ze opzettelijk iets stuk gemaakt heeft).
Vervangen (banden etc): 0, dus ook 0 euro onkosten

Maandelijkse kosten weet ik niet, maar dit zal niet veel zijn bij haar Ford Fiesta 3 deurs (uiteraard, ook beschikbaar in 5 deurs).

Haar vorige auto, jaja, een Ford K. Onderhoud: 1x kleine beurt per (1) jaar, 1x banden vervangen, 1x remblokjes. Dit alles in een periode van 10 jaar.

KM afstand is in haar geval 10km per dag meer (woon-werk). Hier hebben we het echter over een nieuwe auto, aanschafprijs rond de 15k. Je kan deze uiteraard ook voor minder geld kopen maar dan bijv met 10 of 20k km op de teller.

Mijn audi is al ruim over de 300k km heen, onkosten afgelopen 12 maanden: 80 euro olie(huis)pakking, apk 25, aandrijfashoes 50 euro.
Totaal euro reparatie+apk afgelopen 12 maanden voor mijn 335k km oude bak: 80+25+50=€155
Verzekering allrisk: ~55 euro
Belasting per maand: ~50 euro
Benzine: onzuinig :P

Ik vind dat helemaal niet off topic. Vooral met lagere kilometerages kan leasen goedkoper uitkomen dan kopen.

Mijn nieuwe auto's hebben wel vaker rekeningen van 500-700 euro gezien, niets raars aan. Grote beurt, plus wat slijtageonderdelen die te vroeg kapot gingen. Wel met hogere kilometerages, maar al bij de eerste beurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 13:30
Sissors schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:00:
[...]

Ik weet niet precies hoe de opties en paketten bij een Fiesta werken, maar uitgebreid qua opties en geen cruise control? Dat lijkt mij echt zo ongeveer één van de meest basis opties. Uitgebreid denk ik meer aan Xenon, getinte ruiten, grotere wielen, etc.

[...]

Eens dat die bedragen wel erg hoog zijn voor een redelijk nieuwe occasion. Moet zeggen dat de onderhoudskosten die jij noemt wel lekker laag zijn. Al is dat inclusief iets van wegenwacht?

[...]

Ligt er maar aan welke auto het is. Mijn Auris Hybrid is een tweedehands leasebak. Uiteraard ook een beetje voorzichtig vanwege de horrorverhalen over afgetrapte leasebakken. Maar dan komt de vraag: Hoe kan je die auto nou echt verkloten? Je hebt geen koppeling bijvoorbeeld die je kan verslijten.
Klopt, ze heeft Xenon, achter getinte ramen, grotere velgen - dunne bandjes, airco etc. Stuurbediening, usb aansluitingen en etc is allemaal standaard volgens mij.

Je hebt als het goed is (tenzij je een slechte auto koopt, dus altijd eerste onderzoek doen naar bekende kwaaltjes) gewoon weinig tot geen onderhoud bij een jonge auto. Ja je doet je vloeistoffen verwisselen (grote beurt) en daar blijft het dan bij.

Over je laatste alinea:
Wat dacht je over normaal warm rijden? Waarom zou je dat doen bij je leasebak? Een leasebak is maar van een finance bedrijf (die al ontzettend veel aan jou verdiend), niet van jou.
Waarom op tijd schakelen? Waarom zuinig doen met alles?
Ja een normaal, lief persoon zou dat doen. Die zou zich schuldig voelen voor de lease maatschappij. Hierbij hangt gewoon teveel geluk aan vast om een 2e hands leasebak te kopen.
Bij 2e hands is natuurlijk in het algemeen altijd wel spraken van geluk :)

Wanneer je daadwerkelijk een auto koopt, dan komt ook pas het besef van hoeveel dat ding gekost heeft en hoe zuinig je ermee moet zijn.

@dfrenner mooi, topicstarter wilt een auto kopen. Indien hij misschien wilde leasen had hij dit wel vermeld.
Leasen is niet goedkoper punt uit. Begin deze discussie nu niet met mij aub :)

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 01-05-2018 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@LopendeVogel als jij geen discussie wilt voeren moet je ook niet zo stellig zijn met je uitspraken. Juist uitspraken als "Leasen is niet goedkoper punt uit" nodigen uit tot een discussie, wil je dat niet dan moet je ze ook niet plaatsen. Zelfde geld voor je uitspraken over ex-lease auto's en onderhoud, daar valt ook over te discussiëren.
Zo zijn er genoeg leaseauto's waar gewoon normaal in gereden is. Let een beetje op het type auto, genoeg die gewoon niet uitnodigen tot aftrappend rijgedrag. Daarnaast zijn deze auto's vaak goed onderhouden aangezien leaserijders gemakkelijk voor elk klein kwaaltje naar de dealer kunnen rijden.
En met betrekking tot onderhoud, dat hangt echt af van het type auto en de kilometerstand. Je hebt gewoon slijtageonderdelen die vervangen moeten worden, daar zitten kosten aan vast. Het kan meevallen en het kan tegen vallen, begroot hier in ieder geval een bedrag voor zodat je niet verrast wordt.

Als je ziet dat TS weinig rijd en een relatief nieuwe auto wilt is private lease geen gekke optie. Geef hem de juiste informatie en hij kan zelf beslissen. Ik heb hem nog niet zien zeggen dat private lease geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
LopendeVogel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:27:
Wanneer je daadwerkelijk een auto koopt, dan komt ook pas het besef van hoeveel dat ding gekost heeft en hoe zuinig je ermee moet zijn.

@dfrenner mooi, topicstarter wilt een auto kopen. Indien hij misschien wilde leasen had hij dit wel vermeld.
Leasen is niet goedkoper punt uit. Begin deze discussie nu niet met mij aub :)
Sorry, hier kan ik niet serieus op ingaan... Jij bent af...
Tsurany schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:36:
@LopendeVogel als jij geen discussie wilt voeren moet je ook niet zo stellig zijn met je uitspraken. Juist uitspraken als "Leasen is niet goedkoper punt uit" nodigen uit tot een discussie, wil je dat niet dan moet je ze ook niet plaatsen. Zelfde geld voor je uitspraken over ex-lease auto's en onderhoud, daar valt ook over te discussiëren.
Zo zijn er genoeg leaseauto's waar gewoon normaal in gereden is. Let een beetje op het type auto, genoeg die gewoon niet uitnodigen tot aftrappend rijgedrag. Daarnaast zijn deze auto's vaak goed onderhouden aangezien leaserijders gemakkelijk voor elk klein kwaaltje naar de dealer kunnen rijden.
En met betrekking tot onderhoud, dat hangt echt af van het type auto en de kilometerstand. Je hebt gewoon slijtageonderdelen die vervangen moeten worden, daar zitten kosten aan vast. Het kan meevallen en het kan tegen vallen, begroot hier in ieder geval een bedrag voor zodat je niet verrast wordt.

Als je ziet dat TS weinig rijd en een relatief nieuwe auto wilt is private lease geen gekke optie. Geef hem de juiste informatie en hij kan zelf beslissen. Ik heb hem nog niet zien zeggen dat private lease geen optie is.
Nee joh, dat kan echt niet :+
Mensen rijden geen lekke banden, mensen rijden geen schades waardoor premies fors stijgen, mensen krijgen met inruil altijd het bedrag wat ze voor ogen hadden, bij nieuwe auto's gaan nooit iets kapot waar voor betaald moet worden 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door BlakHawk op 01-05-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05:56

DropjesLover

Dit dus ->

Mijn eerste reactie is, vanwaar die eis van max 40k km op de klok?
Dat is behoorlijk nieuw, 2 à 3 jaar oud. Terwijl jij er redelijk weinig mee gaat rijden.

Met die kilometers kan je ook prima kijken naar een ex leasebak met flink meer op de teller. Meeste dure onderhoud begint pas bij 150k km (distributieriem) of na een jaar of 5 à 6. Dat ga je toch meemaken als je niet nieuw koopt.

Of je kan beter zoeken op een jaartal waarvan je van een bepaalde auto weet welke opties er in zitten/goede ervaringen mee zijn.

Op autotrack.nl kan je makkelijk meerdere merken en modellen selecteren, en dan zoeken wat in de buurt te koop staat.

Even een snelle selectie, ga maar rondklikken :P
https://www.autotrack.nl/...Motorinhoud=&at-switch=on

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1