Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen internet eerste 10 minuten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik mijn Medion laptop opstart heb ik wel verbinding met het modem maar als ik dan een internet pagina opent krijg ik de melding dat ie de site niet kan vinden dus waarschijnlijk geen internet verbinding.
Na 10 minuten heb ik opeens wel verbinding en blijft hij het ook gewoon doen.
Ik heb het op verschillende plekken geprobeerd met verschillende acces points(routers) en verschillende providers maar overal het zelfde probleem.
Zit dus echt wel in de laptop denk ik zelf.
Iemand een idee?

Alle reacties

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:42

Onbekend

...

Kijk eens naar de firewall en/of virusscanner.
Ik had dat probleem namelijk ook voor zo'n 4 minuten na het opstarten. Vanwege een totaal andere reden had ik Avast verwijderd (en AVG er op gezet), en ineens was dat probleem weg. Mogelijk dat meerdere mensen het zelfde probleem ervaren.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of dat werkt
Heb nu ook Avast op die laptop staan die problemen geeft,
Maar een andere laptop die ik heb met Avast werkt wel goed.

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-11 21:25
Driver updaten/opnieuw installeren ?

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:31:
Ik zal eens kijken of dat werkt
Heb nu ook Avast op die laptop staan die problemen geeft,
Maar een andere laptop die ik heb met Avast werkt wel goed.
Schakel Avast eens handmatig uit voor een aantal minuten of uren. Doe een herstart waarbij je zeker weet dat Avast nog steeds uitgeschakeld is en kijk of je dan wel op internet kunt komen. Wanneer dit lukt weet je dat Avast de boosdoener is.

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-11 16:57
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:15:
Ik heb het op verschillende plekken geprobeerd met verschillende acces points(routers) en verschillende providers maar overal het zelfde probleem.
Waarom niet eerst een ander apparaat op hetzelfde netwerk? Scheelt veel gedoe lijkt mij.

OT:

Probeer even om in veilige modus met netwerkmogelijkheden te komen. Ben benieuwd of die dan wel direct werkt....

Ook zou ik even naar de drivers gaan kijken zoals hierboven al benoemd is.

Wat je ook nog kan proberen is "instellingen -> netwerk & internet -> netwerk opnieuw instellen"

[ Voor 4% gewijzigd door Dracoz op 29-04-2018 23:51 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Controleer ook even of het de verbinding of de DNS server is. Dus de pagina’s niet willen laden even een Ping naar 8.8.8.8. Als die wel werkt, dan weet je dat je het in de hoek van de DNS moet zoeken. Dan is het ook handig om via ipconfig eens te kijken welke op jouw pc als DNS server staat ingesteld.

Carpe Diem

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd je openingspost bevat momenteel wel heel erg weinig informatie. Zou je het volgende toe kunnen voegen:
- Welke laptop precies?
- Welke adapter zit erin?
- Heb je dit probleem alleen draadloos of ook bedraad?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 13:16
Ik heb ooit een soort gelijk probleem gehad. Een crack programma om Office illegaal te gebruiken installeerde allerlei VPN connecties. Windows ging 1 voor 1 deze af om uit eindelijk te concluderen welke wel het deed, en was hierdoor een aantal minuten bezig. Kijk even in Apparaatbeheer of er meerdere Netwerk adapters tussen staan. Zo ja, wellicht dat jij een soortgelijk probleem hebt en kijk of je kan verwijderen wat dit veroorzaakt.

Hoe lang heb je het al, vanaf het begin dat je de laptop hebt, of pas nadat je iets hebt geïnstalleerd?

side-note. ik gebruik daarom tegenwoordig Office legaal. Te veel gedoe.
Pagina: 1