Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC8877
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-04-2023
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
max 650 ongeveer

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
standaard browsen, navigatie, spotify, krant-app, Instagram, foto's

Wat heb je zelf al gevonden?
Neig een beetje naar Huawei P20 maar wil niets over het hoofd zien. Ik kom van een iPhone 5s dus ben wel wat huiverig om in te leveren in gebruiksgemak en het gemak om mijn back-up over te zetten naar een nieuwe telefoon. Maar een iPhone X vind ik onethisch duur en de 7 en 8 lopen toch wel achter bij de andere high-end toestellen.
Het lijkt alsof ik sowieso een Chinese telefoon wil, maar niets is minder waar. Na wat rondzoeken dacht ik te hebben gevonden dat Huawei P20, OnePlus 5, Xiaomi Mi Mix 2 de beste telefoons zijn nu.
Twijfel over de Xiaomi omdat de camera mogelijk wat minder is, en OnePlus omdat de 5T goede reviews krijgt maar van de 5 (en Xiaomi) niet zoveel gebruikersreviews gezien, en omdat binnenkort de 6 uitkomt. 5T vind ik te groot.
Ken huidige Nokia's, HTC's enz niet goed maar sta er wel voor open. Had als eerste smartphone de Nokia Lumia, op zich degelijk ding maar was het niet zo eens met de vormgeving van Windows en ik vond het toestel te log.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ervaringen of minpunten die ik over het hoofd zie wat betreft de genoemde maar ook ongenoemde opties

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-07 14:42
Kun je wachten op de nieuwe Apple toestellen die van het najaar komen? Dit voor een ruimere keuze?

Ben je al in de winkel geweest toestellen vasthouden?

Wil je overstappen van iPhone naar Android, gebruik een overstap tool/tutorial, zie ook:
http://www.google.nl/search?q=iphone+naar+android+overzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC8877
Thanks! Najaar klinkt lang, ik zou het kunnen overbruggen met een overname van een 6s maar weet niet of het het waard gaat zijn. Denk je niet dat die toestellen weer duurder of even duur als de X gaan zijn? Of weet jij meer over de prognose?

Heb in de Mediamarkt inderdaad wat toestellen vastgehouden, al hadden ze de Xiaomi en OnePlus natuurlijk niet. De Huawei voelt als een degelijk ding, kwam geen gekke dingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
De geruchtenmachine geeft voor Apple dit jaar 3 toestellen aan, alledrie met hetzelfde uiterlijk als de X. Alledrie in een andere prijsklasse.
Mijn gok is dat de duurste gelijk zit aan de X en de goedkoopste gelijk zit aan de 8 (+/- 50 Euro). Maar in de geruchten molen is ook dat de goedkoopste een vervanger voor de SE zou zijn, dus dan een stukje goedkoper dan de 8. Zekerheid is er pas als Apple die verstrekt in september verwacht ik.

Een 6S ter overbrugging, is ook een kwestie van de afschrijving meenemen, over een half jaar verkoop je die weer door voor 50 Euro minder, of je ruilt hem in bij Apple met de upgrade naar een nieuwe?

Wil je serieus een Android telefoon proberen, pak een Samsung s8/s9, dat zijn de meest populaire modellen met high end hardware en naar verluid zijn de foto's beter dan die met de iPhone, ook levert Samsung zijn eigen tools mee voor overstappers. Ik heb zelf privé een Samsung Note 8 (zakelijk iPhone 7), komende van een Oneplus 3 en daarvoor HTC M7, en vind de Samsung stabieler met bijvoorbeeld de bluetooth koppeling in mijn auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:22
Als ik jou was dan had ik de oneplus optie gepakt. Hardstikke snel opladen, prachtige camera en een mooi scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:47
Ik zit met het exact hetzelfde probleem (tot aan de 5s toe).

Mijn hoop lag in de Oneplus 6, met name omdat er geruchten waren van een fingerprint achter het scherm. Helaas mag ik, volgens het laatste nieuws, dat op mijn buik schrijven.

Ik blijf duimen, maar ben wel benieuwd naar eventuele reacties en opmerkingen die hier naar boven komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC8877
swhnld schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:56:
Wil je serieus een Android telefoon proberen, pak een Samsung s8/s9, dat zijn de meest populaire modellen met high end hardware en naar verluid zijn de foto's beter dan die met de iPhone, ook levert Samsung zijn eigen tools mee voor overstappers. Ik heb zelf privé een Samsung Note 8 (zakelijk iPhone 7), komende van een Oneplus 3 en daarvoor HTC M7, en vind de Samsung stabieler met bijvoorbeeld de bluetooth koppeling in mijn auto.
Dank voor je advies! Waarom zou je een Samsung s9 verkiezen boven bijvoorbeeld de Huawei P20? Want qua specs lijkt de Samsung net iets minder, ook qua camera. En wat is je ervaring met de OnePlus?
Een 6s zou ik trouwens van iemand kunnen overnemen bedoelde ik, ter overbrugging. Maar heb best zin om nu een fijn nieuw toestel weer te hebben.
thijsjow schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:41:
Als ik jou was dan had ik de oneplus optie gepakt. Hardstikke snel opladen, prachtige camera en een mooi scherm.
En waarom OnePlus 5 boven Huawei P20? Die heeft die pluspunten ook (behalve dan het OLED scherm), en hetzelfde minpunt (niet waterdicht). Als ik de specs naast elkaar zet zijn ze vergelijkbaar. Of is er softwarematig een groot voordeel aan OnePlus?

Ik begin te denken dat er geen echt grote verschillen tussen de 5, P20 en S9 zitten en dat ik gewoon terug moet naar een winkel om op gevoel te kiezen :)

[ Voor 34% gewijzigd door KC8877 op 30-04-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Technisch zitten ze (S9 en de P20) inderdaad dicht bij elkaar, en vooral opletten de P20 is niet de P20 Pro die nog een stapje erbij doet op camera gebied.
Wat de Samsung voor heeft is massa verkoop en daardoor meer accessoires, plus een Amoled scherm, minder bezels, en een minder ingrijpende schil dan de Samsung schil.
Voor de rest heeft Huawei een reputatie die wat minder is opgelopen met de P10 waarin de performance van de toestellen onderling merkbaar varieerde door gebruik van andere componenten in dezelfde range.

Wat Oneplus betreft, over mijn OP3 was ik qua uiterlijk, en gewoon internetten er op erg te spreken, behalve dat ik tot 2 keer toe een fabrieksreset heb moeten doen na een upgrade, en meerdere periodes gehad dat ik minimaal eens per week het toestel moest herstarten om de carkit te kunnen gebruiken (ingebouwd Mercedes). Ook had ik met enige regelmaat dat het toestel spontaan ging herstarten tijdens bellen met de carkit. Dat bracht mij er na een jaar toe om iets anders te proberen (en een van mijn vrienden wilde de Oneplus 3 graag hebben om mee te prutsen), en ik kwam op de Samsung Note 8 uit, en die heeft me tot nog toe niet in de steek gelaten, plus ik heb minder dat verbindingen gedropt worden (de Note 8 heeft betere antennes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC8877
P20 is genoeg camera voor mij :) goed punt qua compatibiliteit met accessoires van de Huawei en OnePlus, al gebruik ik die zelf buiten hoofdtelefoons niet echt. Samsung heeft wel een slechtere accu, wat voor mij toch wel een dealbreaker is. Weet niet of ik zelf zoveel last zal hebben van een ingrijpende schil? Heb er geen ervaring mee maar ben niet zelf een rommelaar die per se een kaal systeem zoekt.

Jammer dat er geen toestel is wat alles heeft voor rond de 600E: mooi design, goede camera, goede accu, waterdicht, naast de >/=4GB RAM en >64GB opslag. Maar iig valt Xiaomi af (las iets over apps waar af en toe nog Chinese tekst door staat), het gaat nu tussen wachten op OnePlus 6, toch de Huawei P20, en wachten op de nieuwe iPhones. Dank voor jullie hulp, ik ben erg geholpen.

[ Voor 46% gewijzigd door KC8877 op 02-05-2018 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:35
KC8877 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:53:
P20 is genoeg camera voor mij :) goed punt qua compatibiliteit met accessoires van de Huawei en OnePlus, al gebruik ik die zelf buiten hoofdtelefoons niet echt. Samsung heeft wel een slechtere accu, wat voor mij toch wel een dealbreaker is. Weet niet of ik zelf zoveel last zal hebben van een ingrijpende schil? Heb er geen ervaring mee maar ben niet zelf een rommelaar die per se een kaal systeem zoekt.

Jammer dat er geen toestel is wat alles heeft voor rond de 600E: mooi design, goede camera, goede accu, waterdicht, naast de >/=4GB RAM en >64GB opslag. Maar iig valt Xiaomi af (las iets over apps waar af en toe nog Chinese tekst door staat), het gaat nu tussen wachten op OnePlus 6, toch de Huawei P20, en wachten op de nieuwe iPhones. Dank voor jullie hulp, ik ben erg geholpen.
Heel je laatste verhaal heeft de Oneplus. Huawei en Samsung zitten beide vol bloatware. De camera zou beter moeten zijn en de rest spreekt voor zich. Kijk wat je mooi vind en fijn in gebruik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
KC8877 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:53:
Geen idee of je in de buurt van de Duitse grens zit... Mediamarkt DE heeft nu de Pixel 2 XL met €250 kassakorting voor €690. En anders een LG V30+ voor €515 via Chinese webshops of een reguliere V30 via V&A of marktplaats voor €400 tot €450. Beide apart design, goede camera, goede accu. De V30+ heeft 128GB, de Pixel dan weer onbeperkt cloud opslag meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC8877
Reeker schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:27:

Heel je laatste verhaal heeft de Oneplus. Huawei en Samsung zitten beide vol bloatware. De camera zou beter moeten zijn en de rest spreekt voor zich. Kijk wat je mooi vind en fijn in gebruik!
De Oneplus 5T is toch niet echt waterdicht? Niet dat dat mijn belangrijkste criterium is maar zou het wel het leven een stuk makkelijker maken. En ik wacht sowieso op de 6 die is dat dan misschien wel.
Joosie200 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:51:
Geen idee of je in de buurt van de Duitse grens zit... Mediamarkt DE heeft nu de Pixel 2 XL met €250 kassakorting voor €690. En anders een LG V30+ voor €515 via Chinese webshops of een reguliere V30 via V&A of marktplaars voor €400 tot €450. Beide apart design, goede camera, goede accu. De V30+ heeft 128GB, de Pixel dan weer onbeperkt cloud opslag meende ik.
Ik woon in de Randstad, maar goede tip. Vond m idd vooral te duur. En wat grote bezels en een matige camera zie ik nu ook... De LG had ik nog niet overwogen, ga ik naar kijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-07 11:57
Ik zou een Nokia 8 Sirocco nemen. Hij kan alles wat je wil en bied net als Apple een goed updatebeleid. En hij is als je even zoekt ook binnen jouw budget te krijgen.

De OnePlus 6 word waarschijnlijk ook een goede optie.
De Mi Mix 2 zou ik niet meer nemen, de 2S zou wel kunnen. MIUI is in principe pure bloatware, maar het is naar mijn mening wel de beste skin van een fabrikant.
Een groot nadeel aan Xiaomi is wel dat je geen Play Store hebt.

Huawei en Samsung bieden onnodig veel bloatware waar je ook nog eens niet veel aan hebt.

Maar waarom zo'n dure telefoon? Alles wat jij wil (standaard browsen, navigatie, spotify, krant-app, Instagram, foto's) kan ook op een mid range telefoon van +/- €300.
De Nokia 7+ of Xiaomi Mi A2 (binnenkort) bieden alles wat jij nodig hebt. En dat voor de helft van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC8877
Ik ga naar de Nokia 7 en 8 kijken, dank!
Je hebt gelijk dat een goedkopere telefoon alles gaat kunnen wat ik ermee wil (en dat alles een verbetering is tov het toestel waar ik vandaan kom) maar ik wil nu ook gewoon een fijne gadget hebben, het beste wat er is voor dit budget, die technisch gezien ook wat langer meegaat (en hopelijk mechanisch ook).

[ Voor 11% gewijzigd door KC8877 op 09-05-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:20
Voor 650€ vind je misschien al een tweedehandse 8 of 8plus.

Overstap naar Android is niet onmogelijk, maar er zijn er toch die er behoorlijk veel moeite mee hebben.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-07 10:31
Mijn ervaring:

Van een 6s naar een 5T. Echt een schitterende telefoon, werkt tegenwoordig ook met gestures en is intuïtief. Prachtig scherm en je koopt hem tweedehands al voor 425 euro. Volgens mij zelfs verkozen tot smartphone van de maand januari 2018. Werkt ook goed met Android Wear, was daar zeer over te spreken. Vond alleen de camera van de 5T iets minder.

Kon onverwacht terug naar iPhone X en Watch en zit daar nu weer op. Werkt toch net ietsjes intuïtiever en fijner vind ik zelf maar ben mogelijk wat gebrainwasht.

Het kan geen ogen om eens te proberen naar de 5T te gaan. Ze blijven wel redelijk waardevast heb ik het idee dus in het najaar zou je dan altijd nog over kunnen stappen richting een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirindre
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Paar weken verder, en dichterbij de release van de oneplus 6, ik vraag me af hoe jouw beslissing uiteindelijk geworden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC8877
Dank voor je reactie!
Was even op vakantie, dus kan nu fijn de OnePlus 6 bekijken. Zal laten weten welke ik uiteindelijk heb gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:01
KC8877 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:07:
[...]

Dank voor je reactie!
Was even op vakantie, dus kan nu fijn de OnePlus 6 bekijken. Zal laten weten welke ik uiteindelijk heb gekozen :)
Ik heb hetzelfde vraagstuk, ik kom van een 5S iPhone en overweeg een iPhone 8 of de OnePlus 6. Benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC8877
Eindelijk besloten, ik ga de OP6 bestellen.

Grootste twijfel punt was het formaat, komend van 4" kon ik gewoon niet bedenken hoe ik er straks mee om moet gaan. Nog even teruggegaan naar mijn lijstje en nog de iPhone 8, Samsung S8 en S9 maar later vooral de Pixel 2 overwogen van 200 euro meer voor dezelfde opslagcapaciteit. Hoewel ik niet vast zit aan een budget en het formaat van de alternatieven me beter ligt, en voor mij o.a. camera een belangrijk punt is (en die van de Pixel 2 overal wordt aangehaald als de beste en de OP6 'okay') kies ik toch voor de OP6. Het voelt gewoon beter om voor zoveel waar voor mijn geld te kiezen, en ik vind het zo'n sympathieke insteek om de prijs juist te drukken en zonder kenners teleur te stellen. Ik heb er gewoon vertrouwen in. Vooral zachte argumentatie dus, ik ben dan ook niet echt een techie.

En na het zien van de blinde foto test (mkhbd) ben ik zeker niet teleurgesteld in de point-and-shoot foto's van de OP6. Daarnaast zou de kwaliteit misschien softwarematig kunnen worden opgekrikt werd me ingefluisterd. Helaas persoonlijk wel bijzonder teleurgesteld in die van de P20 (Pro zelfs). Tel daarbij de mogelijk dubieuze bloatware op en deze viel toch af.

De mogelijkheid om het binnen een maand terug te brengen helpt ook, mocht het echt niet te doen zijn met dit formaat.. Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyw4lk3r83
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07-2023
En hoe bevalt de OP6? Ik kan over twee maanden verlengen en neig ook naar de OP6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-06 22:26
Ik ben van een S6 naar een OP6 gegaan maar heb hem de volgende dag terug naar de winkel gebracht. Fantastisch in specs en ziet er top uit. De grootte was alleen echt een dealbreaker. Zelfs met relatief grote handen vind ik hem lastig te besturen en in de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Pepper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-06 14:53
Robert89 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:47:
Ik ben van een S6 naar een OP6 gegaan maar heb hem de volgende dag terug naar de winkel gebracht. Fantastisch in specs en ziet er top uit. De grootte was alleen echt een dealbreaker. Zelfs met relatief grote handen vind ik hem lastig te besturen en in de hand liggen.
Is dat niet enorm snel? Je kan toch niet verwachten dat je zo een verandering zo snel gewoon bent?
Toen ik van mijn iPhone 4 naar een Oneplus Two ging dacht ik ook van 'Jongens wat een onding! Zo groot... Maar na enkele dagen is het voorbij gegaan."

Dat gezegd, ik overweeg een iPhone 8 te kopen ter vervanging van de Oneplus Two. Al is het alternatief een Oneplus 6... En.. het is ook de schermgrote die me erg doet twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Robert89 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:47:
Zoiets heet wennen.

Zelfde als met TV's. De eerste week denk je "wat een bakbeest". De maand erop vindt je de TV elders veel te klein.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert89
Jeroenneman schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:27:
[...]

Zoiets heet wennen.

Zelfde als met TV's. De eerste week denk je "wat een bakbeest". De maand erop vindt je de TV elders veel te klein.
Ergens aan wennen is niet universeel toepasbaar op iedereen. Ergens moet je zelf een grens trekken van wat een acceptabele grootte voor je is want telefoonfabrikanten doen het niet voor je. Of loop jij over een paar jaar met een 8" telefoon in je zak omdat het toch wel went? Groter is niet altijd beter. En zoals ik al zei, als het moeilijk wordt om een telefoon vast te houden of om (met een hand) te besturen dan schiet het zijn doel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Robert89 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:20:
[...]

Ergens aan wennen is niet universeel toepasbaar op iedereen. Ergens moet je zelf een grens trekken van wat een acceptabele grootte voor je is want telefoonfabrikanten doen het niet voor je. Of loop jij over een paar jaar met een 8" telefoon in je zak omdat het toch wel went? Groter is niet altijd beter. En zoals ik al zei, als het moeilijk wordt om een telefoon vast te houden of om (met een hand) te besturen dan schiet het zijn doel voorbij.
Misschien kun je niet overal aan wennen of zijn sommige dingen gewoon niet handig. Maar met één dag heb je nooit iets een kans willen geven. Ik ben zelf van een kleine Moto G naar een 5.5" OP5 gegaan. Dat was eerst even onhandig, maar nu zou ik echt geen klein schermpje meer willen. Maar daarvoor moet je dingen wel meer dan één dag de kans geven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert89
Jeroenneman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 19:17:
[...]

Misschien kun je niet overal aan wennen of zijn sommige dingen gewoon niet handig. Maar met één dag heb je nooit iets een kans willen geven. Ik ben zelf van een kleine Moto G naar een 5.5" OP5 gegaan. Dat was eerst even onhandig, maar nu zou ik echt geen klein schermpje meer willen. Maar daarvoor moet je dingen wel meer dan één dag de kans geven.
Als ik m'n telefoon in mijn hand houd op een manier dat ie er niet uit glipt dan kom ik niet met mijn duim op het hele scherm. Door gewenning wordt mijn duim niet langer. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:50
Hier ook bezig met een overstap van de 5s... Ook ik heb de op6 besteld maar naar een weekend gebruiken op de bank en in huis heb ik hem weer terug gestuurd.. Prachtig apparaat, snel, heeft alles wat je zoekt. Maar toch het formaat.. Daar kon ik niet aan wennen. Nu dus aan het kijken wat wel in aanmerking gaat komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC8877
Skyw4lk3r83 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:18:
En hoe bevalt de OP6? Ik kan over twee maanden verlengen en neig ook naar de OP6.
Hij bevalt over het algemeen goed, doet alles wat een smartphone moet doen. Camera 'valt mee', is sterk verbeterd sinds updates en echt tevreden mee. Werkt super snel, mooi scherm, geweldige batterij met snelladen. Veel leuke en goed doordachte opties. Goede updates.
Helaas valt de grootte mij na enkele maanden toch nog steeds tegen. Ik dacht er nog wel aan te kunnen wennen maar blijf helaas jammer vinden dat ik het toestel niet goed met 1 hand kan bedienen en ook met 2 handen is typen niet lekker voor vrouwenhanden. Toetsenbord is ook wat minder fijn vergeleken met bijv Samsung Edge S7 en iPhone 5 en 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@KC8877 je kunt een ander toetsenbord installeren uit de app store, dat kan dat issue oplossen voor je?
Lees dit eens als inleiding: https://computertotaal.nl...PI_COOKIE_REDIRECTED=True

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC8877
swhnld schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 01:35:
@KC8877 je kunt een ander toetsenbord installeren uit de app store, dat kan dat issue oplossen voor je?
Lees dit eens als inleiding: https://computertotaal.nl...PI_COOKIE_REDIRECTED=True
Dank voor je tip! Ga nu eens Fleksy proberen misschien is dat wat.
Pagina: 1