Geluidskaart HP compaq DC7900 SFF

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VinceeH
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik zoek een?
Geluidskaart voor een HP Compaq DC7900 SFF. Ik heb 3 jackplugs om aan te sluiten, alleen er past er maar 1 in de pc... Nu zoek ik een kaart waar ze allemaal inkunnen of eventueel hulp in hoe dit op te lossen.

Wat is je budget?
Budget is niet heel relevant.

Mocht iemand mij kunnen helpen, heel graag.

Gr

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

3 jacks... Voor wat? Heb je 3x input nodig? 3x output? Welke signalen moeten over die drie jacks? Welke slots zijn er vrij in je PC? Welke geluidskaarten had je al gevonden (intern of extern)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• VinceeH
Ik heb 8 boxen staan, 3x input gok ik? Groen/zwart/geel. Er zit nu een standaard kaart in lijkt me? Weet dus niet welke slots er vrij zijn, oude kan er toch uit en nieuwe erin?! Ik heb nog niet zoveel kunnen vinden want ben best een leek betreft die dingen haha.
MAX3400 schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:55:
3 jacks... Voor wat? Heb je 3x input nodig? 3x output? Welke signalen moeten over die drie jacks? Welke slots zijn er vrij in je PC? Welke geluidskaarten had je al gevonden (intern of extern)?

• VinceeH
pricewatch: Asus Xonar DGX

Ik heb er een gevonden, past dit?

[ Voor 4% gewijzigd door VinceeH op 29-04-2018 12:36 ]

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-02 10:36
Denk het wel als er maar geen bios whitelist op zit.

Verwijderd

Die Asus Xonar DGX, heeft dat compaq ding pci-e sloten dan?

Edit: verrek, ja, dat compaq ding heeft pci-e sloten.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2018 15:10 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zget 8 boxen...wat brobeer je exact op je PC aan te sluiten en hoe? Is dat een 7.1 geluidssetje? En zo ja welke?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• VinceeH
5.1 geluidsset dacht ik, welke durf ik niet te zeggen. Heb deze al een tijd alleen vorige pc was gecrashed,
nu dus een nieuwe maar past niet..
The Eagle schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:16:
Je zget 8 boxen...wat brobeer je exact op je PC aan te sluiten en hoe? Is dat een 7.1 geluidssetje? En zo ja welke?

• VinceeH
Wat houdt dat in?
thijsjow schreef op zondag 29 april 2018 @ 14:55:
Denk het wel als er maar geen bios whitelist op zit.

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-02 10:36
Dat de bios bepaalde kaarten wel kan laten werken maar hij ze gewoon uit zet als het ware. Dat is een bios whitelist

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Niks om je druk over te maken, de DC7900 heeft geen whitelisting systeem.

Maar voor de volledigheid, whitelisting is dat de Bios is geprogrammeerd met de Vendor en Product ID's van insteekkaarten die je er in mag steken. Andere zal hij niet accepteren als er inderdaad een whitelist in zou zitten.
Dat fenomeen is nog wel het meest bekend van laptop WiFi kaartjes.

En of die Xonar kaart past. De kaart zelf wel, maar op de foto staat een full-height achterpaneeltje, en die krijg je niet in een DC7900 SFF gepropt.
Op de website van de fabrikant staat wel vermeld dat een los achterpaneeltje in half-height (dus SFF) wordt mee geleverd. Dus die zou je moeten kunnen omwisselen. Er vanuit gaande dat je een retail package koopt, en niet een OEM versie.
OEM versies worden geleverd in weinig meer dan een antistatisch zakje, zonder accessoires.
Retail wordt gekenmerkt doordat er een doos omheen zit, en de accessoires mee geleverd worden.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 29-04-2018 17:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• VinceeH
Retail of OEM versie? Ik bestel degene van de link dan, inclusief doos etc lijkt me?!
McKaamos schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:05:
[...]

Niks om je druk over te maken, de DC7900 heeft geen whitelisting systeem.

Maar voor de volledigheid, whitelisting is dat de Bios is geprogrammeerd met de Vendor en Product ID's van insteekkaarten die je er in mag steken. Andere zal hij niet accepteren als er inderdaad een whitelist in zou zitten.
Dat fenomeen is nog wel het meest bekend van laptop WiFi kaartjes.

En of die Xonar kaart past. De kaart zelf wel, maar op de foto staat een full-height achterpaneeltje, en die krijg je niet in een DC7900 SFF gepropt.
Op de website van de fabrikant staat wel vermeld dat een los achterpaneeltje in half-height (dus SFF) wordt mee geleverd. Dus die zou je moeten kunnen omwisselen. Er vanuit gaande dat je een retail package koopt, en niet een OEM versie.
OEM versies worden geleverd in weinig meer dan een antistatisch zakje, zonder accessoires.
Retail wordt gekenmerkt doordat er een doos omheen zit, en de accessoires mee geleverd worden.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

VinceeH schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:04:
Retail of OEM versie? Ik bestel degene van de link dan, inclusief doos etc lijkt me?!

[...]
Even bij de specificaties tab kijken en dan onder t kopje verkoopstatus.
Daar wordt in de pricewatch normaliter aangegeven welke variant je bekijkt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• VinceeH
Dit staat bij "Bijzonderheden"

GX 2.5 Game Audio Engine
Sound card - low profile
McKaamos schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:05:
[...]

Even bij de specificaties tab kijken en dan onder t kopje verkoopstatus.
Daar wordt in de pricewatch normaliter aangegeven welke variant je bekijkt.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Je kan het ook extern oplossen:

pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card

Geen idee wat de geluidskwaliteit is, maar USB is eenvoudiger in gebruik te nemen dan een inbouwkaart afhankelijk van je kennis en kunde rond PC's.

Uiteraard kan je ook kiezen voor een exemplaar met een mogelijk betere geluidskwaliteit:
pricewatch: Asus Xonar U7

• VinceeH
Ik heb voor 5.1 nodig.

Het erin zetten is niet zo'n probleem, dat lukt wel. Weet alleen niet welke ik nodig heb, wat de aansluitingen zijn etc etc... Ik dacht dat bovenstaande wel zou werken, maar moet er wel een SFF plaatje bijzitten.
HKS-Skyline schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:49:
Je kan het ook extern oplossen:

pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card

Geen idee wat de geluidskwaliteit is, maar USB is eenvoudiger in gebruik te nemen dan een inbouwkaart afhankelijk van je kennis en kunde rond PC's.

Uiteraard kan je ook kiezen voor een exemplaar met een mogelijk betere geluidskwaliteit:
pricewatch: Asus Xonar U7

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

VinceeH schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:34:
Ik heb voor 5.1 nodig.

Het erin zetten is niet zo'n probleem, dat lukt wel. Weet alleen niet welke ik nodig heb, wat de aansluitingen zijn etc etc... Ik dacht dat bovenstaande wel zou werken, maar moet er wel een SFF plaatje bijzitten.

[...]
Op de asus website staat onder meegeleverde accessoires Low -profile Bracket x 1, dus ja die zit er bij.

• VinceeH
Dan bestel ik die gewoon, als het niet goed is kan ik het altijd nog terugsturen en een andere kopen toch :).

Bedankt voor de moeite en hulp iig, aan alle bovenstaande!
HKS-Skyline schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:37:
[...]

Op de asus website staat onder meegeleverde accessoires Low -profile Bracket x 1, dus ja die zit er bij.

• VinceeH
pricewatch: Asus Xonar DGX

Ik heb het btw over deze^
HKS-Skyline schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:37:
[...]

Pagina: 1