Toon posts:

PC Update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben filmamateur en bewerk mijn films met Adobe producten.
Het is de bedoeling een bestaande montage PC een facelift te geven om o.a. te kunnen overstappen op de Adobe CC. Heden is dat nog Master Collection CS6.
De belangrijkste componenten wil ik (laten) vervangen.
Beschikbaar zijn reeds:
Moederbord: Gigabite Z370P D3
Processor: i7 - 8700K
Er wordt gewerkt met drie monitoren, waarvan één de preview (playback) moet weergeven (op een kleine HD-TV met HDMI aansluiting). De workspace komt op twee monitoren 1920x1080. Welke grafische kaart(en) komt (komen) in aanmerking? Op de processor zit ook een HDMI aansluiting voor een monitor, is die ook te gebruiken? Wordt de GPU acceleration automatisch ingeschakeld? Zijn er nog andere belangrijke zaken waar ik rekening mee moet houden?
Graag advies, waarvoor bij voorbaat mijn hartelijke dank!
Cinecor

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik mis budget? Ik mis welke GPU je zelf al had gevonden? Ik mis je PSU (en rest van je systeem?

Vaak (maar niet altijd) werkt GPU acceleration maar op 1 GPU tegelijk of heb je info uit de releasenotes van Adobe dat je er 2 tegelijk kan offloaden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar je vragen begrijp ik niet allemaal. Ik ben namelijk geen deskundige op dit gebied en bouw dus niet zelf aan een PC. Maar ik wil wel enigszins begrijpen waar het om gaat. Wat budget betreft ga ik voor een goede prijs/kwaliteit verhouding en afgestemd op mijn toekomstig gebruik van Adobe CC. Vooral dus niet meer geld uitgeven dan wat strikt nodig is.
Voor de grafische kaart dacht ik aan een GT730 2Gb. Deze heeft drie monitor aansluitingen: DVI-D, VGA en HDMI, wat goed zou passen bij mijn opstelling van de monitoren. Ik heb nl. een VGA splitter/switch voor een monitor die ook met een andere PC gebruikt wordt en de HDTV kan op de HDMI.
Bij Adobe Première CC wordt, voor zover ik weet, de GPU van de grafische kaart ingeschakeld voor de Mercury Playback Engine, wat een betere rendering op zou moeten leveren. Of genoemde kaart daaraan voldoet, weet ik dus niet.