PC upgrade, hulp gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• P.bastiaens
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-08-2024
Ongeveer 10 jaar geleden heb ik mijn eerste systeem samengesteld (i7-860) en mijn trouwe vriend begint mij nu in de steek te laten tijdens het gamen. Door de jaren heen heb ik kleine upgrades gedaan (SSD, ram erbij en nieuwe PSU). Ik zit nu echt aan een punt waar upgraden nodig is, aangezien ik wekelijks bluescreens krijg. Als ik aan het gamen ben en tegelijkertijd twitch/youtube heb aanstaan of een webpagina (vb. Tweakers), heb ik enorme framedrops.

Laatst heb ik een GTX1070 van een collega kunnen overkopen voor een mooi prijsje :D en ik wil graag gaan upgraden! Echter twijfel ik tussen I5 8600K of de Ryzen 5 2600x

Aangezien mijn grafische kaart, mijn case (NZXT H440) en PSU nog goed zijn, heb ik de volgende onderdelen nodig;

Ik zoek een?
- CPU (i5-8600k of R5 2600x)
- Een bijbehorend moederbord (Z370/X470 met goede overclock potentieel)
- 16GB aan RAM (Enkel ben ik niet zo heel zeker over welke snelheden / timings optimaal zijn voor beide platformen)
- CPU koeler (Liefst AIO)
- SSD

Wat is je budget?
+- €1000.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mensen mogen het leuk vinden of niet, maar ik ga wil graag wat RGB in mijn kast (het oog wil ook wat). Niet voor het hele regenboog effect, maar om wat kleur toe te voegen! Graag een AIO met wat RGB (Kraken x62 / Deepcool Captain/...), G.Skill Trident Z RGB / Corsair Vengeance RGB. Aangezien mijn huidige PC ongelooflijk veel lawaai maakt, wil ik het toch een stukje stiller hebben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vooral voor gamen en streamen tijdens het gamen (Niet zelf mijn eigen games streamen, maar twitch/youtube kijken tijdens het gamen) Ik heb momenteel 2 monitoren, 1 LG 34" ultrawide 144hz (2560x1080) om op te gamen en 1 Benq 24" (1920x1080) om de streams op te kijken en te browsen tijdens het gamen

Ik weet enkel niet wat de betere aankoop is, ryzen of intel? Het is ten slotte toch wat geld wat ik erin steek!

Alvast bedankt,

groetjes Mcee!

Beste antwoord (via P.bastiaens op 29-04-2018 15:55)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Streamen & gamen tegelijk vraagt vaker een CPU met meer cores. Dan is AMD sneller in beeld. Maar als jouw games altijd maar 2 cores zouden gebruiken, dan heeft de Intel er altijd nog 2 over voor encoding /streaming.

Het ligt dus voornamelijk aan welke games je speelt en de requirements daarvoor.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• MAX3400

MAX3400

Komende week zou de nieuwe BBG moeten uitkomen. Zowel tot €1000 als eentje tot ongeveer €2000.

Allicht zou je op basis van die, door de community samengestelde systemen, meer inzicht krijgen wat je moet/kan kopen.

Verder zijn de Ryzen reviews van de week online gezet overal en nergens; had je die al gelezen en vergeleken tegenover de Intel-CPU's?

• P.bastiaens
MAX3400 schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:25:
Komende week zou de nieuwe BBG moeten uitkomen. Zowel tot €1000 als eentje tot ongeveer €2000.

Allicht zou je op basis van die, door de community samengestelde systemen, meer inzicht krijgen wat je moet/kan kopen.
Allrighty, dat is al goed, dan wacht ik daar even op!
Verder zijn de Ryzen reviews van de week online gezet overal en nergens; had je die al gelezen en vergeleken tegenover de Intel-CPU's?
Ja ik heb hier al veel video's gekeken en reviews gelezen, maar ik ben zelf nog niet zo heel zeker. Ik weet dat de i5's makkelijk 5ghz kunnen halen en de R5's 4.2ghz met overclock. Maar hoe zit het met 2 monitoren en de i5? Bij alle R5 reviews wordt er vol lof gesproken over gamen + streamen tegelijk. Vooral daarom neig ik naar AMD...

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

Streamen & gamen tegelijk vraagt vaker een CPU met meer cores. Dan is AMD sneller in beeld. Maar als jouw games altijd maar 2 cores zouden gebruiken, dan heeft de Intel er altijd nog 2 over voor encoding /streaming.

Het ligt dus voornamelijk aan welke games je speelt en de requirements daarvoor.

• P.bastiaens
Okidokie, nog wat research gedaan over de games die ik speel, dan kom ik toch uit op de R5.

Bedankt voor de reacties en hulp!