Hallo allemaal.
Honderden sites, resultaten en auto's verder weet ik nog steeds niet wat nou een verstandige keuze is. Ik ben geen auto kenner, en weet dus niet welke auto's nou wel/niet de moeite waard zijn om te bekijken en eventueel te kopen.
Mijn ervaring met franse auto's is echt enorm slecht. Ze roesten naar mijn idee snel en hebben veel onderhoud en reparaties nodig. Japanners zijn altijd goed volgens mij, en duitse auto's zijn ook prima.
Ik hoop dat jullie mij willen helpen bij een zoektocht.
Ik heb een paar eisen, en evenals al wat auto's op het oog.
- Het moet een benzine of diesel zijn
- Benzine max 170.000km , diesel het liefst onder de 200.000km.
- Een diesel max 1150 kilo.
- Bij voorkeur een auto dat zo jong mogelijk is.
- NAP
- 5 deurs
- zuinig ( minimaal 1:15 in de praktijk )
- Moet ruim zijn, maar geen volkswagen up, 107 etc.
Auto's dat ik op het oog heb:
Peugeot 207 1.4 VTI COOL 'N BLUE bouwjaar 2008
Seat ibiza 1.2 TDI Style Ecomotive
Fiat Punto Evo 1.3 M-Jet Dynamic
Seat Ibiza ST 1.2 TDI STYLE ECOMOTIVE
SEAT Ibiza 1.4 TDI
Skoda Fabia 1.2 TDI 55KW Combi 2011
Wat misschien opvalt is veel keuze voor 1.2 tdi motoren. Het trekt mij aan omdat ze enorm zuinig zijn, maar helaas zijn ze ook best zwak en geen racemonster. Maar als ik voor een racemonster ga, zie je dat in het verbruik terug en dat willen we juist niet.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :-)
------------------------------------------
Nou we hebben onze aankoop gedaan hoor!
Dank jullie wel voor jullie hulp!
We hebben 3x een seat ibiza bekeken en alle 3 door onze garage laten checken voordat we tot aankoop zouden overgaan.
De 1e had een versleten koppeling en dat wilde de verkoper niet toegeven.
De 2e had schade en er was een EGR klep storing.
De 3e welke wij aangekocht hadden was helemaal in orde. Wel een iets hogere km stand van 188.000 maar dat was te overzien en voor een diesel best prima. Ook was de 3e geen leasebak, maar van een paticulier dat een stuk zuiniger omgegaan is met zijn auto. Ook elk jaar een grote beurt gehad (terwijl de 30k niet eens gereden waren).

Dank jullie voor jullie zeer gewaardeerde hulp!
Honderden sites, resultaten en auto's verder weet ik nog steeds niet wat nou een verstandige keuze is. Ik ben geen auto kenner, en weet dus niet welke auto's nou wel/niet de moeite waard zijn om te bekijken en eventueel te kopen.
Mijn ervaring met franse auto's is echt enorm slecht. Ze roesten naar mijn idee snel en hebben veel onderhoud en reparaties nodig. Japanners zijn altijd goed volgens mij, en duitse auto's zijn ook prima.
Ik hoop dat jullie mij willen helpen bij een zoektocht.
Ik heb een paar eisen, en evenals al wat auto's op het oog.
- Het moet een benzine of diesel zijn
- Benzine max 170.000km , diesel het liefst onder de 200.000km.
- Een diesel max 1150 kilo.
- Bij voorkeur een auto dat zo jong mogelijk is.
- NAP
- 5 deurs
- zuinig ( minimaal 1:15 in de praktijk )
- Moet ruim zijn, maar geen volkswagen up, 107 etc.
Auto's dat ik op het oog heb:
Peugeot 207 1.4 VTI COOL 'N BLUE bouwjaar 2008
Seat ibiza 1.2 TDI Style Ecomotive
Fiat Punto Evo 1.3 M-Jet Dynamic
Seat Ibiza ST 1.2 TDI STYLE ECOMOTIVE
SEAT Ibiza 1.4 TDI
Skoda Fabia 1.2 TDI 55KW Combi 2011
Wat misschien opvalt is veel keuze voor 1.2 tdi motoren. Het trekt mij aan omdat ze enorm zuinig zijn, maar helaas zijn ze ook best zwak en geen racemonster. Maar als ik voor een racemonster ga, zie je dat in het verbruik terug en dat willen we juist niet.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :-)
------------------------------------------
Nou we hebben onze aankoop gedaan hoor!
We hebben 3x een seat ibiza bekeken en alle 3 door onze garage laten checken voordat we tot aankoop zouden overgaan.
De 1e had een versleten koppeling en dat wilde de verkoper niet toegeven.
De 2e had schade en er was een EGR klep storing.
De 3e welke wij aangekocht hadden was helemaal in orde. Wel een iets hogere km stand van 188.000 maar dat was te overzien en voor een diesel best prima. Ook was de 3e geen leasebak, maar van een paticulier dat een stuk zuiniger omgegaan is met zijn auto. Ook elk jaar een grote beurt gehad (terwijl de 30k niet eens gereden waren).

Dank jullie voor jullie zeer gewaardeerde hulp!
[ Voor 20% gewijzigd door Luchtbakker op 30-04-2018 18:17 ]