Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Wij zijn deze maand verhuisd en het valt mij op dat onze convectorput aan de rechterkant (over de lange kant gezien) veel warmer wordt dan aan de linkerkant. Is dat normaal of werkt ie dan misschien niet helemaal goed? Het is overigens niet zo dat de koudere kant helemaal niet warm wordt. Als ik het rolrooster optil en voel aan de convector dan is ie aan de koudere kant wel enigszins warm.

Als ik Google kan ik nergens vinden dat dit zo zou zijn, dus lijkt me niet normaal. Ik kan echter ook nergens vinden dat een convectorput gelijkmatig warm zou worden.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:11
zit er misschien een afstelknop? Kan best zijn dat de ene punt iets meer dichtgedraaid is omdat deze anders voor het gevoel teveel warmte produceerde?

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Of thermostaat knop er op? Schroef die er eens af om te kijken of dat pennetje niet blijft hangen, vaak kan je ze zo met de hand er af schroeven.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Van wat ik begrijp gaat het om een enkele convector. Dus waarschijnlijk ook maar 1 knop en ventiel. Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat de flow te laag is doordat er iets halfdicht staat. Ik zou bovenstaande 2 items dus eerst controleren :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:12

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Of gewoon het allersimpelst : even ontluchten...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ontluchten is in veel gevallen een goede eerste stap om mee te beginnen.

In het najaar (wanneer je weer moet stoken) is het ook de moeite waard om je eens te verdiepen in 'waterzijdig inregelen' van je radiatoren. Ik heb daarmee een 20% besparing op gas kunnen realiseren!

Zie voor meer informatie: Gas besparen door middel van CV tuning deel II
Pagina: 1