Het is zo ver, mijn moeder
wil graag een smartphone (de eerste dus) en heeft mij advies gevraagd - nu ben ikzelf geen fervent smartphone gebruiker of kenner - besloten jullie hulp en advies ter harte te nemen:
Eisen die volgens mij handig zullen zijn voor een "jongedame" van 56 jaar - startend met de belangrijke zaken eerst
- gebruiksvriendelijke interface (die bij voorkeur ook kan ingesteld worden in het NL)
- Ze heeft kleine handen dus een relatief smalle smartphone is handig
- is een vrouw en die gaan werkelijk slapen met handtas - formaat mag dus best 5-5,5 inch zijn, ogen zijn nog vrij goed maar een relatief groot scherm is een pluspunt als hij niet constant in je broekzak hoeft
- Quick charge zou heel handig zijn
- Gewoon goede camera, met een zoomfunctie zou helemaal top zijn
- Vrij snelle WIFI is ook altijd handig
- Geen nood aan waterdichtheid maar handig bij ongelukje
- Het gebruik zal zich beperken tot wat standaard zaken zoals whatssapp, wat sociale media, mailen en wat foto's nemen - games etc zijn al helemaal niet van toepassing
Ze heeft reeds een Ipad en dat lukt best goed maar Iphones zijn vrij duur, bovendien heeft ze gmail waardoor android mss wel een goede keuze kan zijn.
Ik heb kort zelf al eens gekeken:
- 18/9 formaat zou mss wel handig kunnen zijn (vindt dit formaat zelf heel handig in gebruik)
- Huawei heb ik geen ervaring mee maar ik lees wisselende commentaren i.v.m. interface - indien makkelijk Huawei P smart mss een optie
- Xiaomi Mi A1 lijkt heel goed maar kan niet in het NL ingesteld worden
- Nokia 6 lijkt best ok maar opladen zou zeer traag zijn
- Nokia 7 plus valt voorlopig niet in budget
- Moto G6
- Samsung A5
Verder nog een vraagje: hoe belangrijk zijn software -updates eigenlijk in de praktijk - jammer dat het Android one programma nog beperkt is - lijkt me wel een pluspunt te zijn. Zijn er merken die toch wel zorg dragen voor hun update beleid?
Alvast dank
Eisen die volgens mij handig zullen zijn voor een "jongedame" van 56 jaar - startend met de belangrijke zaken eerst
- gebruiksvriendelijke interface (die bij voorkeur ook kan ingesteld worden in het NL)
- Ze heeft kleine handen dus een relatief smalle smartphone is handig
- is een vrouw en die gaan werkelijk slapen met handtas - formaat mag dus best 5-5,5 inch zijn, ogen zijn nog vrij goed maar een relatief groot scherm is een pluspunt als hij niet constant in je broekzak hoeft
- Quick charge zou heel handig zijn
- Gewoon goede camera, met een zoomfunctie zou helemaal top zijn
- Vrij snelle WIFI is ook altijd handig
- Geen nood aan waterdichtheid maar handig bij ongelukje
- Het gebruik zal zich beperken tot wat standaard zaken zoals whatssapp, wat sociale media, mailen en wat foto's nemen - games etc zijn al helemaal niet van toepassing
Ze heeft reeds een Ipad en dat lukt best goed maar Iphones zijn vrij duur, bovendien heeft ze gmail waardoor android mss wel een goede keuze kan zijn.
Ik heb kort zelf al eens gekeken:
- 18/9 formaat zou mss wel handig kunnen zijn (vindt dit formaat zelf heel handig in gebruik)
- Huawei heb ik geen ervaring mee maar ik lees wisselende commentaren i.v.m. interface - indien makkelijk Huawei P smart mss een optie
- Xiaomi Mi A1 lijkt heel goed maar kan niet in het NL ingesteld worden
- Nokia 6 lijkt best ok maar opladen zou zeer traag zijn
- Nokia 7 plus valt voorlopig niet in budget
- Moto G6
- Samsung A5
Verder nog een vraagje: hoe belangrijk zijn software -updates eigenlijk in de praktijk - jammer dat het Android one programma nog beperkt is - lijkt me wel een pluspunt te zijn. Zijn er merken die toch wel zorg dragen voor hun update beleid?
Alvast dank