PVC lijm gebruiken bij rubbers in PVC pijp?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Vii
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 09:36
Hi all,

Ik ben bezig om mijn WC boven te vervangen en gelijk de afvoer iets te verleggen (deze zit net te ver naar rechts waardoor er een kastje niet kan staan).

Echter vroeg ik me het volgende af. Ik heb een stuk PVC verleng gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/otgnrPiPnGzX1jIhH60ufg9T/full.jpg

met rubbere ringen aan de binnen kant zoals op de foto is te zien.

De vraag is: moet ik hier ook nog PVC lijm opdoen als ik de PVC buizen aan elkaar koppel of is dit niet meer nodig?

Weten jullie het antwoord misschien?

Beste antwoord (via .Vii op 29-04-2018 09:28)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:56

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

nee lijmen hoeft niet. Wel zelfgezaagde buis even de scherpe rand afvijlen zodat hij er gemakkelijker ingaat, evt wat wasmiddel of iets vettigs gebruiken op het rubber.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Nee, een dergelijke mof wordt niet gelijmd.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:56

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

nee lijmen hoeft niet. Wel zelfgezaagde buis even de scherpe rand afvijlen zodat hij er gemakkelijker ingaat, evt wat wasmiddel of iets vettigs gebruiken op het rubber.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Vii
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 09:36
Danku :-) dan kan ik gaan monteren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

Reptile209

- gers -

Je hoeft er ook niks op te smeren. Maak de buis die er in moet een beetje nat en duw hem er in.

Zo scherp als een voetbal!