Gebruik digitale en analoge ingangen tegelijk op receiver?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:38
Hoi,
Ik ga -na lang wikken en wegen- me toch begeven in het analoge landschap en heb een platenspeler aanschaffen. Deze moet ik via een voorversterker koppelen aan mijn Marantz SR8002 receiver. Dat zou dan moeten via een line in / aux ingang via rca kabel. Nu vraag ik me af welke ingang ik hiervoor het beste kan gebruiken. Ik heb namelijk al alle digitale ingangen (via HDMI) gebruikt. Nu is mijn vraag: kan ik de analoge ingangen voor deze bronnen gebruiken voor de voorversterker terwijl de hdmi ingang voor deze bron ook gebruikt wordt? Bijvoorbeeld: kan ik de cd ingang (anaoloog) gebruiken voor de voorversterker van de platenspeler terwijl ik hier ook al een HDMI ingang voor gereserveerd heb?
Ik kan het nog niet uitproberen, omdat de voorversterker nog onderweg is ;)
Alvast dank!

Beste antwoord (via Jackflash27 op 29-04-2018 11:12)

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ja dat kan , ik heb een DVD speler via HDMI aangesloten en op de analoge "dvd' input staat mijn phono-preamp aangesloten. (marantz SR5010)

Afhankelijk van het signaal worden 1 van beiden (uiteraard niet beiden tegelijk) automatisch gekozen.

MuziekLiefhebbert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je bedoelt qua input selectie? Je kan denk ik niet meerdere bronnen achter dezelfde input modus hangen.

Maar je kan toch simpel genoeg een andere bron aan die analoge ingang hangen en testen (telefoon bijvoorbeeld)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
Ja inderdaad qua input selectie, zowel een analoge als een digitale bron op dezelfde input). Ik zie bijvoorbeeld in het menu van mijn receiver dat er nummers gekoppeld zijn aan een bron en per soort (DIG / HDMI / COMP / V/s). En daar kan ik dus voor bijvoorbeeld de bron ''CD'' zowel een nummer kiezen voor hdmi als composiet. Weet even niet hoe ik een foto moet plaatsen, maar wellicht dat je begrijpt wat ik bedoel. Zou moeten werken denk ik, zo lang je de bronnen maar niet gelijktijdig aanzet?

Een telefoon aan een analoge input? Hoe werkt dat dan? Sorry, ben geen techneut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Gewoon een kabeltje van de koptelefoonuitgang van je telefoon naar de RCA ingang op je receiver?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
Heb een iPhone, dat werkt dan weer net effe wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Jackflash27 schreef op zondag 29 april 2018 @ 09:38:
Heb een iPhone, dat werkt dan weer net effe wat anders...
Ik ook en ik zie niet hoe dat anders werkt? Tenzij je een recente hebt zonder koptelefoon uitgang en je ook nog eens het standaard meegeleverd verloopje van lightning naar normale koptelefoonstekker hebt weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
Inderdaad zo'n lighting stekkertje (verloopstekkertje ooit weggegeven). Maar goed, dat menu dat ik beschreef met prioriteiten en zo, zegt je niks? Kan me voorstellen dat de receiver zelf de volgorde bepaalt bij de ''auto'' stand van toewijzen van bronnen en nummers? Anders maar gewoon even afwachten tot ik de pre-amp heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nee, niet bekend met Marantz wat dat betreft.

Maar je hebt niks anders in huis wat je aan die ingang kan hangen? Pc/laptop met koptelefoon uitgang?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Ja dat kan , ik heb een DVD speler via HDMI aangesloten en op de analoge "dvd' input staat mijn phono-preamp aangesloten. (marantz SR5010)

Afhankelijk van het signaal worden 1 van beiden (uiteraard niet beiden tegelijk) automatisch gekozen.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jackflash27 schreef op zondag 29 april 2018 @ 09:49:
Inderdaad zo'n lighting stekkertje (verloopstekkertje ooit weggegeven). Maar goed, dat menu dat ik beschreef met prioriteiten en zo, zegt je niks? Kan me voorstellen dat de receiver zelf de volgorde bepaalt bij de ''auto'' stand van toewijzen van bronnen en nummers? Anders maar gewoon even afwachten tot ik de pre-amp heb.
Waarom wil je het zo ingewikkeld doen? Je kunt toch gewoon een andere input gebruiken? HDMI "praat" dus ik vermoed dat de receiver het analoge signaal kiest, tot het HDMI apparaat wordt aangezet.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 29-04-2018 10:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
ga wel eens zoeken. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
@Jackflash27 Geen probleem zie mijn antwoord het kan gewoon samen !

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
JvS schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:03:
[...]

Waarom wil je het zo ingewikkeld doen? Je kunt toch gewoon een andere input gebruiken? HDMI "praat" dus ik vermoed dat de receiver het analoge signaal kiest, tot het HDMI apparaat wordt aangezet.
Ik wil het zeker niet ingewikkeld doen hoor. Maar ik vraag me gewoon af hoe ik dit moet gaan inpluggen. Al mijn bronnen (inputs) zijn bezet via digitale connecties, dus mijn vraag is simpelweg of je dan de corresponderende analoge ingang kan gebruiken van diezelfde bron. maar het ziet er naar uit dat dit dus kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
oldsmelly schreef op zondag 29 april 2018 @ 09:59:

Dat is goed om te weten! Het maakt verder ook niet uit welke ingang je gebruikt? dvd of tape of cd/r of zo neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Jackflash27 schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:12:
[...]

Dat is goed om te weten! Het maakt verder ook niet uit welke ingang je gebruikt? dvd of tape of cd/r of zo neem ik aan?
Ik vermoed van niet.... heb alleen deze geprobeerd ;)

MuziekLiefhebbert

Pagina: 1