Welke gaming monitor is het best geschikt voor de PS4 Slim?

Pagina: 1
Acties:
  • 18.948 views

Vraag

• Tweakers1245
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-06-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een goede gaming monitor voor de PS4 Slim liefst 27 inch, ik zou graag curved willen proberen (weet niet of dat het waard is om meer geld aan uit te geven)

Wat is je budget?
250/300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Lekker op te kunnen gamen, zoals fortnite, CoD etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik keek rond en zag de MSI Mag24C en de Omen by Hp 25 Z7Y57AA

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet niet of curved een voordeel geeft in het gamen of dat je er beter de kleuren van kan zien, ik weet zelf in iedergeval niet wat het voordeel van curved is.

Beste antwoord (via Tweakers1245 op 02-05-2018 23:54)

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12 09:20
Ook letten op het feit dat veel monitors zonder speakers komen (of 3.5mm audio jack). Tenzij je altijd een headset op je PS4 aansluit.
IPS of VA is een betere techniek dan TN dat vooral betere kijkhoeken geeft, en gebogen schermen vind ik persoonlijk eerder een gimmick dan een toevoeging.

Je hebt al een degelijk scherm voor €180 LG 27MP59G (1ms response, 75Hz en IPS).
Maar er is natuurlijk keuze genoeg in dit segment

Alle reacties

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:47

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Wat zijn je eisen?. Het heeft op dit moment weinig zin om een 144Hz scherm te kopen als je een PS4 als source ga gebruiken (je mag blij zijn dat je 60fps haal in alle games).

Voor toekomst doeleinden (PS4 pro, PS5 of PC) zou ik eerder naar een scherm neigen met een hogere resolutie. Freesync kan wel nuttig zijn in de (near) future.

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 29-04-2018 10:35 ]

• Tweakers1245
Dus als ik het goed begrijp maakt Hz weinig uit bij het gamen op de PS4, responstijd maakt dat wat uit of zijn dat maar getallen en je ziet het niet met een menselijk oog?

Dus als ik voor een beeldscherm zoek is het het handigst als het Freesync heeft?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07

FeaR

In GoT we trust

PC monitoren vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Harde Waren.

CEA > CAA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
@Tweakers1245
Herz maakt inderdaad weinig uit daar de spellen op de PS4 vaak wat FPS begrenst zijn op 30 of 60 fps.
Naar mijn weten heeft freesync nu nog weinig nut op de PS4 omdat het niet geactiveerd is, dat zou echter kunnen veranderen in de opvolgers. De kans dat Sony freesync op de PS4 via een update alsnog gaat activeren is zeer klein, de hardware is er wel geschikt voor maar dus niet actief.

Ikzelf heb geen ervaring met curved beeldschermen maar ik kan mij voorstellen dat dit meer zin heeft in schermen met een beeldverhouding van 21:9 dan een beeldverhouding van 16:9. Ik weet trouwens niet of de PS4 21:9 ondersteunt.

Responstijd geldt hoe lager hoe beter, hoe eerder een beeld opgebouwd wordt des te sneller kan je reageren. Hoe men dit ervaart verschilt van persoon tot persoon en is ook afhankelijk van het type spel dat je speelt, dus dat zul je zelf moeten uittesten. Als je televisies gewend bent en daarop prima op kan gamen hoef je niet te kijken naar ultra lage responstijden, televisies hebben namelijk vaak responstijden van 20ms of hoger. Bij shooters zou je monitoren kunnen overwegen met responstijden van minder dan 10ms, hoe effectief dat zou zijn op de PS4 durf ik niet te voorspellen.

• Tweakers1245
@Beowulf65
Bedankt, dus waar ik eigenlijk op zou kunnen / moeten letten is gewoon de responstijd, oftewel dat is het enige wat nut heeft bij de monitor die gebruikt word voor de PS4 Slim, en Hz en Freesync weinig uitmaakt voor de PS4 slim.

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Tweakers1245 schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:28:
@Beowulf65
Bedankt, dus waar ik eigenlijk op zou kunnen / moeten letten is gewoon de responstijd, oftewel dat is het enige wat nut heeft bij de monitor die gebruikt word voor de PS4 Slim, en Hz en Freesync weinig uitmaakt voor de PS4 slim.
Gewoon 60hz en 10ms of lager lijkt mij voldoende.
Wat je nog wel kan overwegen is een IPS display i.p.v. TN wegens betere kleurweergave en inkijkhoeken.

Acties:
  • Beste antwoord

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12 09:20
Ook letten op het feit dat veel monitors zonder speakers komen (of 3.5mm audio jack). Tenzij je altijd een headset op je PS4 aansluit.
IPS of VA is een betere techniek dan TN dat vooral betere kijkhoeken geeft, en gebogen schermen vind ik persoonlijk eerder een gimmick dan een toevoeging.

Je hebt al een degelijk scherm voor €180 LG 27MP59G (1ms response, 75Hz en IPS).
Maar er is natuurlijk keuze genoeg in dit segment

• Tweakers1245
Zijn er ook curved monitoren van 27 inch voor ongeveer die prijs en die specs of betaal je dan een hoop meer?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tweakers1245 schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:56:
Zijn er ook curved monitoren van 27 inch voor ongeveer die prijs en die specs of betaal je dan een hoop meer?
Daar hebben we de pricewatch voor :)

Fixing things to the breaking point...

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12 11:45

HKS-Skyline

Vroooom ?

De onderstaande schermen zijn beide full HD en 144Hz, niet dat 144Hz relevant is voor een PS4, maar full HD is wel een aanrader aangezien de PS4 geen WQHD support heeft. Een andere belangrijke feature dat de onderstaande 2 schermen hebben is dat ze Freesync over HDMI ondersteunen. De PS4 doet dit nog niet, maar Microsoft heeft dit recent aangekondigd voor de Xbox one en er is in technisch opzicht geen enkele reden waarom de PS4 dit niet ook zou kunnen doen. Als ze deze ondersteuning inschakelen dan kunnen de onderstaande schermen er hoe dan ook mee overweg. Ook ondersteunen ze Low Framerate Correction, dus mocht een game naar 30fps of minder dippen wanneer er freesync ondersteuning is dan kan het scherm de vernieuwingsfrequentie op een meervoud daarvan zetten. Je hoeft dan dus geen 48fps minimaal te halen als het scherm niet lager dan 48Hz kan. Maargoed dat is allemaal pas van toepassing als sony Freesync inschakeld of wanneer je er een Xbox one op aansluit. Desalniettemin iets om te overwegen. Daarnaast is de HP curved, iets dat ik persoonlijk wel prettig vind voor een computermonitor, in tegenstelling tot een tv.

pricewatch: HP 27x Curved Zwart
pricewatch: AOC G2770PF Zwart

Verwijderd

Ik ben nu ook op zoek naar een monitor.
Ik ben niet enigste gebruiker.
Het is voor een ps4 lite 1gb editie
Ik ben eerder op zoek naar 32 inch. En ga hem vooral gebruiken voor call of duty. Of assassins creed. Mijn budget is onder de 300.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48

br00ky

Moderator Harde Waren
@Verwijderd, waarom je dit in een random topic zet van iemand anders is me niet helemaal duidelijk... Open een eigen topic mét een fatsoenlijke topicstart (dat wil zeggen, je eisen en budget [check, die heb je], maar óók de modellen die je zelf gevonden).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.